Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از رویترز، موضوع قره باغ موجی از اعتراض‌ها را در ایروان به راه انداخته است. معترضان و احزاب سیاسی مخالف ادعا می‌کنند که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مقابل آذربایجان موضع نرمی اتخاذ کرده و قصد دارد قره باغ را به عنوان بخشی از خاک آذربایجان به رسمیت بشناسد. 

میشل رئیس شورای اروپا عصر یکشنبه با علی اف رئیس جمهور آذربایجان و پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت وگوهای دوجانبه داشت و سپس در یک نشست سه جانبه با رهبران آذربایجان و ارمنستان شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته باکو، علی اف در دیدار دوجانبه با رئیس شورای اروپا اعلام کرده است که آذربایجان پنج اصل را بر اساس قوانین بین المللی برای عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان و امضای توافق نامه صلح مطرح کرده است.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در بیانیه خود افزود: رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که روند توافقنامه صلح بین دو کشور تسریع شود. 

دفتر نخست وزیری ارمنستان هم اعلام کرد پاشینیان با میشل در مورد وضعیت اطراف قره باغ کوهستانی و مسائل بشردوستانه گفت وگو و بر لزوم حل آن‌ها تاکید کرد. 

به گزارش ایرنا، هواداران حزب «جنبش مقاومت ارمنستان» روز شنبه در مقابل ساختمان‌های دولتی تجمع کرده و شعار «شرمت باد» و «نیکول خائن است» سر دادند. 

ایشخان ساقاتلیان هماهنگ کننده جنبش مقاومت ارمنستان و معاون پارلمان این کشور در این تظاهرات گفت: نیکول پاشینیان نخست وزیر، مردم ارمنستان را نمایندگی نمی‌کند و هیچ اختیاری برای امضای هیچ قراردادی به نمایندگی از آن‌ها ندارد و هر توافقی که انجام دهد فاقد اعتبار است. 

پاشینیان سیزدهم ماه آوریل در پارلمان این کشور گفت: جامعه بین‌المللی خواهان آن است که ایروان انتظاراتش را درباره وضعیت قره‌باغ پایین بیاورد. 

وی گفته بود: اگر ارمنستان تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت نشناسد، برایش خطرناک خواهد بود و ایروان از هیچ حمایت خارجی در جنگ احتمالی برخوردار نخواهد بود. 

این اظهارات پاشینیان شائبه تسلیم شدن ایروان در مقابل باکو را در اذهان مخالفان تشدید و ارمنی‌های ساکن قره باغ کوهستانی را درباره آینده این منطقه دچار نگرانی کرد. 

از اول ماه می‌ (۱۱ اردیبهشت) اعتراض‌های گسترده معترضان در ارمنستان ادامه دارد که در آن حزب جمهوری خواه و همچنین احزاب داشناکسوتیون و رودینا مشارکت دارند. نمایندگان این جنبش‌ها ادعا می‌کنند که پاشینیان قرار است با جمهوری آذربایجان پیمان صلح امضا کند و قره باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از این کشور به رسمیت بشناسد. 

در نوامبر ۲۰۲۰، پاشینیان بیانیه‌ای سه جانبه را با الهام علی اف و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آذربایجان و روسیه امضا کرد که به خصومت‌ها در منطقه درگیری قره باغ پایان داد.

مخالفان نخست وزیر ارمنستان سند امضا شده را نوعی کاپیتولاسیون خواندند و اعتراضات گسترده در ارمنستان آغاز شد. در نتیجه پاشینیان استعفا داد، اما تابستان گذشته انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور برگزار شد که در نتیجه حزب او با استحکام موقعیت خود، اکثریت مطلق پارلمان را به دست آورد و پاشینیان دوباره پست نخست وزیری را به دست گرفت.

برچسب‌ها شورای اروپا نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اروپا نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان شورای اروپا نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان شورای اروپا نخست وزیر قره باغ علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 نیروی هوایی آذربایجان رزمایشی در منطقه نخجوان برگزار کرد. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش انجام رسید. برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: «گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست.» پس از آنکه روسیه نخواست (به دلیل نقش ترکیه در کنترل صادرات اوکراین) از ارمنستان در مقابل آذربایجان دفاع کند و اجازه داد تا آذربایجان قره باغ را به طور کامل به خود الحاق کند، ارمنستان به غرب نزدیک شده و به طور خاص فرانسه در حال سرمایه گذاری نظامی و امنیتی بر روی ارمنی‌هاست. تصاویری از این مانور را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان