Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:59:29 GMT

صنعا: توطئه‌های خارجی برای تجزیه یمن شکست می‌خورند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۵۹۷

صنعا: توطئه‌های خارجی برای تجزیه یمن شکست می‌خورند

به گزارش ایرنا از المسیره، مشاط در سخنانی سی و دومین سالروز اتحاد یمن شمالی و جنوبی را به ملت یمن و رهبری انقلاب این کشور تبریک گفت.

وی گفت: جشن گرفتن این روز به این معناست که تمامی توطئه‌های خارجی برای تجزیه و تقسیم یمن به شکست منتهی خواهد شد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه ملت یمن سازنده این اتحاد هستند و نه احزاب، تاکید کرد: این ملت قابل شکست نیستند و یمن نیز قابل تجزیه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاط اضافه کرد: ما اطمینان داریم تمامی محاسبات دشمنان شکست خواهد خورد و جنگ همچنان طولانی است زیرا کشورهای متجاوز به رهبری آمریکا همچنان علیه کشور ما دست به شرارت می‌ زنند.

وی در ادامه گفت: کشورهای متجاوز بدون توجه به اراده مردم یمن، «شورای ننگ» (شورای ریاستی وابسته به ائتلاف سعودی) را در پایتخت هایی تشکیل دادند که ملت یمن را می‌کشد و اعضای این شورا در خیانت به یمن و مشروعیت‌بخشی به ائتلاف دست دارند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: باید برای جامعه جهانی شرم آور باشد که برای حمایت از عوامل کشورهای متجاوز که ملت یمن آنها را همچون کالاهای خارجی پست و مملو از فساد بیرون انداخته‌اند، شتافت.

مشاط اضافه کرد: مقابله با تجاوز تنها گزینه موجود برای حفظ عزت نفس، حقوق و منافع مردم و امنیت و استقلال آنها است.

وی همچنین گفت که علت طولانی شدن مدت زمان جنگ، تصورات اشتباه ائتلاف متجاوز و موضع جانبدارانه بین‌المللی از این ائتلاف است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده و بیش از ۲ هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

مشاط همچنین گفت که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند اما یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد. َ

وی در پایان گفت: راه حل‌های بشردوستانه و اقتصادی بیشتر باید به عنوان یک اولویت جدی مورد بحث قرار گیرد و نیاز به کاهش درد و رنج مردم محاصره شده یمن است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن هم پیش تر در سخنانی بدون اشاره به تداوم سلسله تجاوزات متجاوزان سعودی علیه یمن مدعی تلاش برای تمدید آتش بس شده بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

برچسب‌ها جنگ یمن یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن یمن جنگ یمن یمن ملت یمن آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید قرنی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور داشت

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش گفت: شهیدقرنی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور در اول انقلاب داشت و رشادت‌های ارتش ناشی از فرماندهی بی‌نظیر این مردبزرگ است. - اخبار استانها -

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی قرار داریم و ما از این شهید بزرگوار در کنار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سپهبد شهید صیاد شیرازی به عنوان سپهبدان اخلاص یاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهید قرنی جزو امرای مبارز ارتش ایران بود که نقش بسزایی در نشر تعالیم انقلاب اسلامی در دوران مبارزاتی در بدنه ارتش داشت، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در مقطعی با درجه سرلشکری از خدمت در ارتش شاهنشاهی اخراج می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه شهید قرنی به فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی در اسفندماه 57 با حکم مستقیم حضرت امام خمینی (ره) به ریاست ستاد مشترک ارتش که بالاترین مقام ارتش است منصوب می‌شود، افزود: شهید سپهبد قرنی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب داشت.

وی با بیان اینکه در فاصله بهمن تا اسفندماه سال 57 و حتی در اوایل سال 58 ضد انقلابیون در استان‌های مختلف کشور تلاش زیادی برای استقلال‌خواهی و خودمختاری داشتند، گفت: سرلشکر قرنی با سازماندهی نیروهای ارتش، یگان‌ها را به قسمت‌های مختلف اعزام و لشکر کردستان و ارومیه را تقویت کرد.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه شهید قرنی در فاصله کوتاهی تمام احزاب جدایی‌خواه از کشور را سرکوب می‌کند، بیان کرد: شهید قرنی با وجود مخالفت‌های دولت موقت در زمان بازرگان با خط مشی این شهید و بارها این شهید بزرگوار را تهدید به استعفا کرده بودند؛ در نهایت شهید قرنی را مجبور به استعفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید قرنی متن استعفای خود را به امام خمینی (ره) تقدیم می‌کند، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب با استعفای این شهید بزرگوار مخالفت کرده و فرمان می‌دهند که مجدداً به سر کار خود برگردد.

49800 تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدندنیروی هوایی ارتش چشم هوشیار کشور در برابر تهدیدات دشمن است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه توطئه‌های گروهک فرقان و ضدانقلاب علیه این شهید ادامه داشت، گفت: در نهایت سوم اردیبهشت ماه 58 شهید قرنی زمانی که در منزل خودشان حضور داشتند، توسط گروهک فرقان ترور شده و به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهید قرنی به مدت 43 روز رئیس ستاد مشترک ارتش ایران بود و طی این مدت نام خود را در تاریخ ایران به یادگار گذاشت، ادامه داد: دلاورمردی‌ها و رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از حدود مرزی کشور و جلوگیری از تجزیه آن ناشی از تدابیر، رهنمودها و فرماندهی بی‌نظیر این مرد بزرگ بود.

امیر غلامعلیان افزود: امروز نیز نیروهای جان بر کف ارتش راه شهدا را ادامه می‌دهند و با تمام توان و قدرت تحت رهبری فرماندهی کل قوا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • برخی تیم‌ها گل‌های عجیب می‌خورند!
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • این افراد از کفترپرانی نان می خورند | کسب و کاری به نام کفترپرانی
  • هیدروژلی که ریزپلاستیک‌ها را از آب حذف می‌کند
  • شهید قرنی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور داشت
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • تیک تاک در یک قدمی ممنوعیت یا تجزیه در آمریکا