Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@13:06:36 GMT

توفان تورم در قاره سبز

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۵۹۹

توفان تورم در قاره سبز

تحریم‌های غرب علیه روسیه و اقدامات تلافی‌جویانه مسکو این روزها قیمت جهانی انرژی را بالا برده و تورم در یک‌سوم کشورهای اروپایی را دو رقمی کرده است؛ حقیقتی که از بازگشت تأثیرات منفی بومرنگ جنگ‌طلبی غرب به این کشورها حکایت دارد.

اکنون در هر چهار گوشه قاره اروپا قیمت‌ها به‌طور روزانه رو به افزایش است. روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز انگلیس روز گذشته در گزارش هفتگی خود از بازارهای اروپایی، بالا رفتن قیمت موادغذایی و هزینه‌های زندگی را به‌ویژه در منطقه دریای بالتیک فزاینده ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به نوشته این رسانه، ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا نرخ تورم بالای ۱۰درصد را در سال جاری تجربه کردند که در کشور استونی وضع به مراتب بدتر است و این نرخ به ۱۹درصد هم رسیده است. نرخ تورم بلغارستان بیش از ۱۶، چک و رومانی بیش از ۱۳، لتونی ۱۳، لهستان بیش از ۱۲ و اسلواکی بیش از ۱۱ درصد اعلام شده است. گرانی در بریتانیا که دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست نیز به ۹ درصد رسیده است. این رقم بالاترین میزان تورم از سال ۱۹۸۲ تاکنون است. بانک انگلستان پیش‌بینی کرد نرخ تورم پس از تابستان به بیش از ۱۰درصد افزایش پیدا کند. براساس گزارش یورواستات، قیمت انرژی نیمی از بار تورمی به شهروندان در اتحادیه اروپا را در ماه گذشته میلادی تشکیل داده‌است. در این میان کمیسیون اروپا با توجه به افق ناامیدکننده پیش رو پیش‌بینی خود از میزان رشد اقتصادی در سال جاری را کاهش داده است. سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا هم نگرانی شدید خود در مورد افزایش تورم را ابراز کرده و درباره پیش‌بینی رشد بیشتر تورم در میان‌مدت و طولانی‌مدت هشدار دادند. درواقع، تورم موادغذایی و سوخت تقریباً دو برابر هدف‌گذاری بانک مرکزی اروپا (۲ درصد) است. این در حالی است که براساس گزارش آسوشیتدپرس، پیش‌بینی می‌شود میانگین تورم اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا به ۷درصد برسد و به رشد اقتصادی  این کشورها به طرز چشمگیری ضربه بزند. اقتصاددانان در گفت‌وگو با این رسانه گرانی را یک «توفان کامل» نامیده‌اند؛ زیرا اتحادیه اروپا مجبور است ۱۱۴میلیارد دلار پول صندوق وجهی جبران ضررهای اقتصادی همه‌گیری کووید را به منظور ساخت‌وسازهای جدید برای صرفه‌جویی در انرژی اختصاص دهد تا از میزان وابستگی به روسیه کاسته شود.

خبرنگار: هدایت جاویدان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تورم بحران اوکراین روسیه اتحادیه اروپا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا به رهبری جدید نیاز دارد، زیرا مقامات ارشد فعلی اتحادیه کاملاً ناموفق هستند.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: اکنون ما رهبری در اتحادیه اروپا داریم که در برخی از پروژه‌های بزرگ که از سوی خودشان انتخاب شده‌اند، مانند مهاجرت، جنگ در اوکراین و سیاست تحریم‌ها شکست خورده اند.

اوربان گفت که رهبری فعلی اتحادیه اروپا باید کنار رود.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که اروپا به رهبران جدید نیاز دارد.

نخست وزیر مجارستان چندی پیش از مردم کشورش خواست برای دفاع از حاکمیت این کشور به سمت مقر اتحادیه اروپا در بلژیک راهپیمایی کنند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که به همراه حامیانش آماده است تا برای دفاع از حاکمیت این کشور در اتحادیه اروپا به سوی بروکسل راهپیمایی کند.

کد خبر 6081413

دیگر خبرها

  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد