Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی زاده گفت: بر اساس آخرین بررسی ها، سن مصرف دخانیات در کشور کاهش پیدا کرده است. به طوری که در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال، استعمال سیگار در دختران حدود ۲/۱ درصد و در پسران این گروه سنی ۴/۸ درصد است. در مجموع ۳/۴درصد دختران و پسران مصرف کننده سیگار هستند.

به گفته وی بررسی ها نشان می دهند مصرف سیگار در بین دختران گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال، ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده و استعمال سیگار در بین پسران این گروه سنی، حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: متاسفانه سن مصرف قلیان هم به ۱۳ سال کاهش پیدا کرده است. اگر اقدامی موثر و مفید در راستای پیشگیری از استعمال دخانیات و قلیان انجام نشود، دچار مسائل و مشکلات مختلفی خواهیم شد. هزینه های زیادی نیز بر نظام سلامت کشور جهت درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات و سیگار تحمیل خواهد شد.


به گفته ولی زاده در حال حاضر در تنباکوهای قليان از مواد معطر و انواع طعم دهنده ها استفاده می شود و این موضوع سبب جذب بیشتر افراد به ویژه نوجوانان و جوانان به مصرف قلیان خواهد شد.

او گفت: باور غلط در مورد بی خطر بودن مصرف قلیان، استفاده از آن در دورهمی ها و تعارف آن به کودکان موجب می شود اثر مخرب وابستگی به نیکوتین بر روی بچه ها باقی بماند. باید در زمینه کاهش میزان عطر و طعم افزوده شده به تنباکوی قلیان تصمیم جدی گرفته شود.

به عقیده وی تصاویر طراحی شده بر روی بسته بندی محصولات دخانی باید تغییر کند تا از نوجوانان و جوانان در برابر تبلیغات و ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش گرایش آنان به مصرف دخانیات محافظت شود.

بیشتر بخوانید

ضعف شرکت‌های دانش بنیان در تولید مواد اولیه دارویی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دخانیات سلامت پیدا کرده گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد بارشی از فردا چهارشنبه تا پنج شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و برخی مناطق موقتی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش نسبی دما به طور متوسط شش تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از فردا چهارشنبه تا پنج شنبه جاری در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و برخی مناطق موقتی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش نسبی دما به طور متوسط شش تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی، تردد در محورهای کوهستانی احتیاط و عشایر در جابجایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی نسبت به محکم کردن سازه‌ها و پوشش سقف اقدام کنند

کد خبر 739510

دیگر خبرها

  • اگر فکر می‌کنید باهوش هستید جواب این مسئله ریاضی را پیدا کنید
  • فقط ۶۰ درصد افراد می توانند این سوال را حل کنند!
  • صادرات از استان زنجان کاهش پیدا کرد
  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • تصویری باورنکردنی از تعارف قلیان به عکس رئیس معبد هندی
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • باخت تیم ملی تنیس پسران ایران مقابل تایلند
  • تنیس مقدماتی جهان؛ شاگردان زیدی نتیجه را به تایلند واگذار کردند