Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@10:16:14 GMT

آمریکا در خطر دوباره شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۶۵۹

آمریکا در خطر دوباره شیوع کرونا

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز شنبه به وقت محلی در گزارشی در این زمینه نوشت، در صورتی که کنگره آمریکا بودجه بیشتری برای مبارزه با کرونا تصویب نکند، دولت با شرایط وخیمی مانند سهمیه بندی واکسن کرونا و درمان این بیماری در پاییز امسال مواجه می شود.

دکتر آشیش جاها مسوول هماهنگی امور بیماری کرونا در کاخ سفید، در اظهارنظرهای عمومی و جلسات خصوصی کنگره گفته است که که احتمال دارد آمریکا بسیاری از پیشرفت های خود در مبارزه با کرونا را از دست بدهد و حتی با کمبود عرضه درمان کرونا برای آسیب پذیرترین افراد جامعه مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولتی آمریکا مدتی است که هشدار می دهند که این کشور تقریباً تمام بودجه طرح نجات به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار را که برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده بود، مصرف کرده است.

بخش کوچکی از این پول باقی مانده است و دولت آمریکا با تصمیم گیری سختی در خصوص چگونگی مصرف این پول مواجه است. دولت آمریکا باید تصمیم بگیرد که بودجه باقی مانده را صرف ایمن سازی نسل بعدی واکسن ها برای محافظت از جمعیت های پرخطر کند یا از آن برای عرضه درمان های مؤثر کرونا که به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ را کاهش می دهد، استفاده کند.

این مقام آمریکایی هشدار داده است که بدون بودجه بیشتر، دستیابی به واکسن مشکل تر خواهد بود، تست های کرونا بار دیگر کمیاب خواهد شد و داروی هایی که هم اکنون برای مقابله با موج اومیکرون مورد استفاده قرار می گیرد، در آمریکا کمیاب خواهد شد.

دولت آمریکا از کنگره این کشور درخواست کرده است تا ۲۲.۵ میلیارد دلار دیگر به مبارزه با کرونا اختصاص دهد.

به گفته آسوشیتدپرس، هم اکنون تولید داخلی تست کرونا در آمریکا کند شده است و کارگران در این بخش از کار خود اخراج می شوند.

مسوول هماهنگی امور بیماری کرونا افزود در هفته های آینده کارخانه های آمریکایی تجهیزات خود را خواهند فروخت و آمریکا بار دیگر برای تامین نیاز خود به تست های کرونا به خارج وابسته خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنگره آمریکا کرونا سهمیه بندی واکسن آمریکا کرونا واکسن کرونا سهمیه بندی واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟

به گزارش خبرآنلاین روند نزولی نرخ ارز ادامه دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که جو افزایشی روزهای ابتدایی هفته دیگر در بازار مشاهده نمی‌شود و میل به فروش در میان معامله‌گران افزایش یافته است. برخی از این افراد معتقد بودند که سطوح قیمتی بالاتر از ۶۶ هزار تومان مکان مناسبی جهت تخلیه دارایی‌ها در سقف قیمتی بوده است. در نتیجه مال‌دارها با هدف کسب سود اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و موجب ریزش قیمت شدند. در این میان تاثیر فروکش کردن ریسک‌های سیاسی و انتظارات تورمی نیز با این افزایش عرضه همراه شد تا روند کاهشی نرخ ارز قوت بیشتری بگیرد.

به روایت دنیای اقتصاد ،در نتیجه به عقیده بسیاری از فعالان و کارشناسان، بازار در حال فاصله گرفتن از روزهای هیجانی خود (به شرط عدم انتشار سیگنال منفی جدید) است. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز گذشته در نشست سخنگوی اقتصادی دولت در رابطه با مساله ثبات در بازار ارز گفت: «دلیل تاخیر نهایی شدن قانون بودجه ۱۴۰۳ اجرای آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی برای بررسی ۲ شوری بودجه است.

اما این تاخیر ارتباطی با نوسانات اخیر بازارها ندارد. متاسفانه این رویکرد که دولت به دلیل تامین بودجه خود تن به افزایش قیمت ارز می‌دهد یک رویکرد اشتباه است. دولت، نفت خود را با نرخ ارزی تسعیر می‌کند که در بودجه مشخص شده و سایر قیمت‌ها هیچ نفعی برای دولت ندارد. علاوه بر آن ملاحظات سیاسی دولت‌ها و همچنین ملاحظات اجتماعی نیز دولت‌ها را به سمت ثبات بازارها هدایت می‌کند.» به عقیده برخی از تحلیلگران، پس از عبور کشور از ریسک‌های سیاسی اخیر، بازارساز مانند سال گذشته با تشدید سیاست‌های تثبیتی خود اقدام به کنترل نوسانات نرخ ارز خواهد کرد. سال گذشته نیز پس از اتمام نوسانات ماه‌های ابتدایی سال، با شروع تابستان کنترلگری‌ها نسبت به نرخ ارز افزایش یافت و نوسانات آن تا میزان چشمگیری مهار شد.

دیروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه با افت قیمت خود به پله‌های انتهایی کانال ۶۵ هزار تومانی رسیده بود در بازار روز گذشته نیز حدود ۶۰۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شود. علاوه بر آن یورو و پوند نیز در بازار روز گذشته دچار افت قیمت شدند. اما این در حالی است که نرخ قطعات مختلف سکه طلا در بازار روز گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در روز گذشته با رشد یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی در رقم ۴۴میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به فروش رسید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896158

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک