Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:23:19 GMT

آمریکا به دنبال اعزام نیروی نظامی ویژه به اوکراین است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۷۱۱

آمریکا به دنبال اعزام نیروی نظامی ویژه به اوکراین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده در حال بحث در مورد اعزام نیروهای ویژه به کی یف برای محافظت از سفارت بازگشایی شده هستند و پیشنهاداتی را جمع بندی می‌کنند که دولت بایدن را مجبور می‌کند بین تشدید حضور نظامی در منطقه درگیری و نگرانی در مورد امنیت دیپلمات‌های آمریکایی یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با وال استریت ژورنال صحبت کردند، طرح نهایی هنوز به جو بایدن ارائه نشده است.

گفته شده اگر رئیس جمهور آمریکا این طرح را تائید و امضا کند، نیروهای ویژه فقط برای دفاع و حفاظت از سفارت آمریکا که در محدوده برد موشکی روسیه قرار دارد، مستقر خواهند شد.

از سوی دیگر حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین، با تضمین قبلی بایدن مبنی بر اینکه هیچ نیروی آمریکایی به اوکراین اعزام نخواهد شد، در تضاد است.

بنا بر گزارش‌ها، مقامات آمریکایی در حال بررسی استقرار دوباره یک یگان گارد امنیتی تفنگداران دریایی هستند، مشابه آنهایی که به طور منظم از سفارتخانه‌های ایالات متحده در سراسر جهان محافظت می‌کنند.

گفته شده قرار است در آینده نزدیک، وزارت امور خارجه با استفاده از گارد محافظ سرویس امنیت دیپلماتیک، امنیت سفارت مستقر در کیف را تأمین کند. وال استریت ژورنال گزارش داد که پنتاگون و وزارت امور خارجه هنوز در حال برنامه ریزی اولیه برای ده‌ها نیروی ویژه هستند که ممکن است امنیت سفارت را تکمیل کنند یا در صورت نیاز آماده استقرار باشند.

با این حال هنوز هیچ پیشنهاد رسمی به لوید آستین وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، یا رئیس جمهور آمریکا ارسال نشده است.

کد خبر 5496739

منبع: مهر

کلیدواژه: وال استریت ژورنال ستاد مشترک ارتش لوید آستین اوکراین وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا ایالات متحده روسیه روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده امریکا ناتو جو بایدن جنگ اوکراین عراق فنلاند حمله روسیه به اوکراین ترکیه مسکو سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند