Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله روسیه به اوکراین تهدیدی برای قطع برخی از محموله‌های بین‌المللی گندم است، کمبودها و افزایش قیمت یک محصول حیاتی در شرایطی رخ می دهد که اختلالات زنجیره تامین باعث افزایش هزینه‌های مواد غذایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، روسیه و اوکراین با هم نزدیک به یک چهارم گندم جهان را تولید می کنند و میلیاردها نفر را به شکل نان، ماکارونی و غذاهای بسته بندی شده تغذیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها همچنین تامین کنندگان کلیدی جو، روغن تخمه آفتابگردان و ذرت و سایر محصولات هستند.

میکولا سولسکی، وزیر سیاست کشاورزی و مواد غذایی اوکراین در گفتگویی اعلام کرد: جامعه جهانی باید امسال برای افزایش قیمت گندم به 700 دلار به ازای هر تن آماده شود که نسبت قیمت کنونی 430 دلار 40 درصد افزایش را نشان می دهد.

سولسکی افزود: آیا ما آماده هستیم قیمت های 500 دلار، 600 دلار یا 700 دلار را بپردازیم؟ این وضعیت برای کشورهای آسیایی و آفریقایی که بیشتر گندم خود را از اوکراین وارد می کنند، بحرانی است.

وی همچنین هشدار داد: برداشت محصول امسال اوکراین احتمالا بسیار کمتر از سال 2021 خواهد بود.

این مقام اوکراینی توضیح داد: امسال، انتظار داریم نسبت به برداشت سال گذشته 50 درصد کاهش داشته باشیم، کشت زمستان بعدی نیز در معرض خطر قرار دارد.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: جامعه جهانی قادر نخواهد بود که بحران مواد غذایی را بدون غلات روسیه و اوکراین و کود بلاروس حل کند.

وی افزود: محصولات و کودهای روسی باید دسترسی کامل و بدون محدودیتی به بازارهای جهانی داشته باشند.

اوایل ماه جاری میلادی وی هشدار داد: یک پنجم مردم جهان به دلیل شرایط کنونی بازار غلات در خطر فقر و گرسنگی هستند.

نگرانی در مورد غلات از ماه فوریه که درگیری نظامی روسیه و اوکراین شروع شد، افزایش یافته است؛ شرکت های کشتی رانی از بنادر روسیه و اوکراین در دریای سیاه که برای انتقال غلات استفاده می شد، دوری می کنند.

تحریم های غرب سبب شده است تا بازارهای جهانی به محصولات زراعی و کود شیمیایی روسیه و بلاروس دسترسی نداشته باشند، با رشد قیمت غلات در جهان، تامین کنندگان بزرگ نظیر روسیه، قزاقستان و هند، صادرات خود را به صورت موقت برای حمایت از بازارهای داخلی شان متوقف کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش قیمت دلار روسیه کشاورزی مواد غذایی روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید

آفتاب‌‌نیوز :

 کارشناسان ۲ مورد مهم از مواد غذایی را برای کمک به افراد در داشتن زندگی طولانی به اشتراک گذاشتند و این ۲ ماده غذایی ارزان و در دسترس هستند و می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به نقل از هلث، کارشناسان تغذیه از مزایای استفاده از این ۲ سوپر غذای مقرون به صرفه در وعده‌های غذایی روزانه‌تان خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد این ضرب‌المثل قدیمی که یک سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک دور نگه می‌دارد، درست است. به کمک مواد معدنی و ویتامین‌ها، میوه‌هایی به‌عنوان ماده غذایی مبارز با کلسترول شناخته می‌شوند که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، افزودن غلات سبوس‌دار به رژیم غذایی می‌تواند به‌طور قابل توجهی برای مواردی مانند فشار خون و سطح قند خون مفید باشد و به‌عنوان سپری در برابر دیابت، سرطان‌ها و چاقی عمل کند.

نتایج تحقیق منتشرشده در نشریه JAMA Internal Medicine نشان می‌دهد، افرادی که روزانه حداقل یک سیب مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی‌کنند، کمتر به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند.

در مقایسه سیب با پرتقال، سیب حاوی ویتامین C کمتری است. سیب با دارا بودن فیبر قابل توجه ۲ برابر مقدار موجود در گلابی فیبر دارد. پکتین، نوعی فیبر منحصر به فرد موجود در پوست سیب، به‌طور عمده به مزایای سلامتی کمک می‌کند.

راب هابسون، متخصص تغذیه گفت: پکتین که در گلابی همچنین در آلو یافت می‌شود، بر اساس نتایج تحقیقات و بازبینی مطالعات گذشته منتشرشده در مجله Clinical Nutrition، برای بهبود سطح کلسترول خون مفید است و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش منتشرشده Gloucestershire Live، کارشناسان همچنین از افراد خواستند که غلات سبوس‌دار بیشتری مانند کینوا، بلغور، چاودار، جو دوسر، گندم اسپلت (گندم آلمانی) و گندم سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

ریانون لامبرت، متخصص تغذیه گفت: سبوس و جوانه غلات سبوس‌دار مملو از ویتامین‌های گروه B، آنتی‌اکسیدان‌ها و مقادیر کمی چربی‌های سالم هستند. مصرف روزانه آنها با سلامت روده و قلب و پیشگیری از دیابت، سرطان و چاقی مرتبط است.  

نتایج تحقیق منتشرشده در مجله Nutrition نشان داد که مصرف حداقل ۵۰ گرم غلات سبوس‌دار در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نتایج حاصل تحقیقی ۱۵ ساله بود که رژیم غذایی بیش از ۵۵ هزار نفر را تجزیه و تحلیل کرد.

علاوه بر این، محققان دانشگاه تافتز دریافتند که افراد میانسالی که حداقل سه وعده غلات سبوس‌دار در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر از نیم وعده در روز مصرف دارند، افزایش کمتری در اندازه دور کمر، فشار خون و سطح قند خون نشان دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید