Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آباد غرب واقعا نگران‌کننده است و یک تهدید زیست محیطی محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

امیر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، درخصوص اقدامات انجام شده جهت رفع مشکل بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیرمایه اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: چندین سال از راه‌اندازی کارخانه تولید خمیر مایه اسلام‌آباد غرب می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بوی بد ناشی از این پساب زندگی مردم شهرستان را مختل کرده است و اگر از نزدیکی این کارخانه عبور کرده باشید، بوی نامطبوع متساعد شده از این واحد تولیدی بسیار آزاردهنده است.

کرمی گفت: در سال های گذشته همکاران ما در مرکز بهداشت شهرستان اسلام‌آباد غرب در این خصوص مکاتبات لازم را با فرمانداری و محیط زیست انجام دادند و منجر به تعطیلی و پلمب کارخانه در چند سال گذشته شد.

وی افزود: با توجه به بیولوژیک بودن سیستم تصفیه فاضلاب اسلام‌آباد غرب، سازمان محیط زیست اجازه ریخته شدن پساب کارخانه خمیر مایه را به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن و اشکالاتی که در تصفیه فاضلاب خانگی شهرستان ایجاد می‌کند، نمی‌دهد.

کرمی عنوان کرد: بنابراین پساب این کارخانه و تمام واحد‌های شهرک صنعتی اسلام‌آباد غرب به فاضلاب شهری ریخته نشده و در کانال‌های حفر شده در طبیعت رها می‌شود.

آلودگی هوا در 16 شهر استان خوزستان به مرحله خطرناک رسیدتولید قطعات خودرو با تکنولوژی 30 سال قبل شرق آسیا از عوامل آلودگی‌های زیست محیطی استهوای تهران در وضعیت «قرمز»/ کاهش تدریجی آلودگی هوا

وی گفت: متأسفانه با وجود مکاتبات انجام شده تا‌کنون این مشکل رفع نشد و اکنون نیز با راه‌اندازی مجدد این کارخانه در سال گذشته، بوی بد ناشی از عدم تصفیه پساب آن موجب گلایه مردم شهرستان شده است.

کرمی بیان کرد: در این خصوص تذکرات لازم از سوی مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب به مسئولان کارخانه داده شده که بروز این مشکل را از کار افتادن سیستم تصفیه پساب داخلی عنوان کرده‌اند و اظهار داشته‌اند سیستم تصفیه خریداری شده و به زودی از گمرک ترخیص و مورد استفاده قرارخواهد شد.

وی گفت: این موضوع اخیراً در کارگروه رفع موانع تولید در استانداری مطرح شد و تا پایان تیرماه به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه اسلام‌آباد غرب فرصت داده شد تا استانداردهای محیط‌زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پایین بیاورد و سیستم تصفیه خانه که سفارش داده شده در اسرع وقت نصب شود در غیراینصورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری خواهد شد.

کرمی افزود: با این حال، بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آباد غرب واقعا نگران‌کننده است و یک تهدید زیست محیطی محسوب می‌شود و درخواست ما از مسئولان استان این است که هر چه سریعتر اقدامات مداخله‌ای لازم جهت رفع این مشکل انجام شود.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بوی بد ناشی سیستم تصفیه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد

کارشناس مسائل جنوب آسیا گفت: ایران به لحاظ قدرت بالای پهپادی و موشکی به کشوری بلامنازع در حوزه نظامی دفاعی در منطقه تبدیل شده و پاکستان تنها کشور دارنده سلاح هسته‌ای در میان کشورهای مسلمان است بنابراین دو کشور توانمندی بالایی را به حوزه کشورهای جهان اسلام خواهند داد.

محمدرضا منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان به تشریح دستاوردهای این سفر به ویژه در حوزه امنیت و صلح پرداخت و اظهار کرد: سفر فعلی آیت الله رئیسی به پاکستان به چند دلیل متفاوت از تمام سفرهای قبلی ایشان و سایر سران جمهوری اسلامی ایران به پاکستان بوده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که این سفر را متمایز کرده شرایط کنونی منطقه خاورمیانه و اقدام اخیر ایران در عملیات وعده صادق است که فضای افکار عمومی و رسانه‌ای بسیار بی سابقه‌ای را در پاکستان به دست گرفت و افکار عمومی پاکستان به شدت از این موضوع استقبال کردند و همین موضوع باعث شد که سفر آیت الله رئیسی در یک موقعیت زمانی بسیار خوبی انجام شود.

کارشناس مسائل جنوب آسیا تصریح کرد: همچنین می‌توان گفت به دلیل اتفاقاتی که در یکی دو ماه پیش بین ایران و پاکستان رخ داد و در مدت زمان کمتر از ۴۸ ساعت تنش‌های ایجاد شده برطرف شد، سفر آیت الله رئیسی به پاکستان بسیار مهم ارزیابی می‌شود؛ این سفر می‌تواند تمام آثار تنش موقت بین ایران و پاکستان را به کلی از بین برده و خنثی کند.

وی با اشاره به گفت‌وگوهایی که در طول این سفر بین سران و مقامات دو کشور انجام می‌شود، گفت: این موضوع به امنیت مرزهای ایران و پاکستان کمک می‌کند چرا که شاهدیم هر از چند گاهی امنیت مرزهای بین دو کشور دچار فراز و فرودهایی می‌شود و بر همین اساس می‌تواند شکل بهتری پیدا کند؛ همانطور که شاهدیم طی چند سال اخیر شرایط مرزی دو کشور بهبودی زیادی پیدا کرده است.

منافی ادامه داد: متأسفانه شاهدیم عواملی در سمت پاکستان فعال و وارد ایران شده و عملیات‌های ایذایی انجام می‌دهند که باید اینها کنترل و مهار شوند و مقامات دو کشور اجازه چنین اقدامات ایذایی و تروریستی را در ایران ندهند.

وی ایران و پاکستان را از جمله قدرتمندترین کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: ایران به اذعان تمام جهانیان قدرت بالای پهپادی و موشکی بالایی دارد و به کشوری بلامنازع در حوزه نظامی دفاعی در منطقه تبدیل شده است و عملیات وعده صادق گوشه‌ای از این توان نظامی را نشان داد؛ از سوی دیگر پاکستان تنها کشور دارنده سلاح هسته‌ای در میان کشورهای مسلمان است و ارتش بسیار قدرتمندی دارد؛ بنابراین دو کشور ایران و پاکستان در کنار هم توانمندی بالایی را به حوزه کشورهای جهان اسلام خواهند داد.

کارشناس مسائل جنوب آسیا با بیان اینکه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه همیشه رابط خوبی با هم داشته‌ اند و در حوزه دفاعی نیز همکاری داشته‌ اند، تاکید کرد: رفت و آمدهای مقامات دو کشور نشان می‌دهد که ایران و پاکستان در حوزه مواضع نظامی و دفاعی همسو هستند؛ همچنین رزمایش‌های مشترک دریایی و زمینی که دو کشور هر سال به صورت منظم با همکاری یکدیگر برگزار می‌کنند حکایت از آن دارد که این دو کشور همسو بوده و هر کجا لازم باشد از جمله در حوزه مبارزه با تروریست و مسائل مرزی به صورت مشترک وارد عمل خواهند شد و اجازه نخواهند داد کشورهای ثالث و گروهک‌های تروریستی مشکلی جدی برای دو کشور ایجاد کنند.

کد خبر 747133

دیگر خبرها

  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست
  • پاکسازی معابر روستای دهنو اسلام آباد سرفاریاب