Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصاویر دیگری از هنجارشکنی در حسینیه در فضای مجازی دیده شده، گفت: بر اساس مباحث قانونی، فقهی و حقوقی حکم عزل متولی را صادر کردیم و امیدواریم دادگاه رأی ما را بپذیرد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه حسینیه تاریخی امینی‌ها موقوفه غیرمتصرفه است، اظهار داشت: یک زمانی موقوفه متصرفه‌ای مثل امامزاده مطرح است که اگر در آن هنجارشکنی اتفاق بیفتد، گردن ما از مو هم نازک‌تر است؛ چرا که سازمان اوقاف هیئت امنای موقوفات را منصوب می‌کند و پاسخ خطای آنها را هم باید بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اما حسینیه امینی‌ها بر اساس قانون و نیت واقف موقوفه غیرمتصرفه است و متولی خاص دارد. چرا که واقف این حسینیه متولی آن را «اولاد اکبر» معرفی کرده و هیچ شرطی هم برایش نگذاشته است. یعنی در وقف‌نامه نگفته که این اولاد اکبر باید متقی و ارشد باشد و فقط بیان کرده این موقوفه در هر زمان در اختیار بزرگ‌ترین فرزندش باشد.

مجیدی با تأکید بر اینکه سازمان اوقاف با تولیت متولی فعلی مخالفت کرده است، ادامه داد: دلایل این مخالفت را هم اعلام کردیم، اما چون در وقف‌نامه صرفاً شرط اولاد اکبر ذکر شده، قانون هم به این فرد حکم تولیت داده است. بنابراین ایشان متولی است و وظیفه‌اش این بوده که جلوی حرکت‌شکنی در حسینیه را بگیرد. در ضمن این عذرها از متولی که در حسینیه‌ها حضور نداشته و یا نگهبان حاضر نبوده، قابل پذیرش نیست. 

وی تصریح کرد: چون این هتک حرمت به حسینه امام‌حسین(ع) بوده، به همین خاطر دیروز بلافاصله اقدام کردیم و بر اساس مباحث قانونی، فقهی و حقوقی حکم عزل ایشان را صادر کردیم و البته این حکم به دادگاه می‌رود و امیدواریم که دادگاه رأی ما را بپذیرد. اگر رأی ما بپذیرد، عزل متولی اتفاق می‌افتد و اگر دادگاه نپذیرد، به هر حال متولی یا ممنوع‌المداخله می‌شود و یا برای حسینیه «ضم امین» می‌گذارند.

تصاویر دیگری هم از هنجارشکنی در حسینیه امینی‌ها کشف شد

مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه کشف حجاب در بستر جامعه ما در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد، گفت: باید برخوردهای ویژه قانونی اتفاق بیفتد و در عین حال کار ارشادی و فرهنگی انجام شود. چون هنجارشکنان یک عده قلیل هستند که دنبال آسیب زدن به ارزش‌های جامعه هستند.

مجیدی افزود: با این حال ما با این قضیه کار کردیم، بلکه به این کار داریم که چرا در حسینیه‌ای که به نام سیدالشهداء(ع) است، این هنجارشکنی اتفاق افتاده است. به همین خاطر مجموعه اوقاف محکم ایستاد و با متولی برخورد کرد و دیروز هم حکمش را صادر کرد.

وی با بیان اینکه به جز تصویر مشهور درباره هنجارشکنی تصاویر دیگری هم از هنجارشکنی در حسینیه در فضای مجازی دیده شده، ادامه داد: بنابراین این نحوه تولی‌گری جای دفاع ندارد. البته درست است که نمی‌شود 24 ساعت در حسینیه نشست که کسی وارد نشود، اما به اعتقاد ما اگر نمی‌توانیم مدیریت کنیم، باید در حسینیه را ببندیم که بازدیدکننده نرود. مگر در مجالس مثل رویدادهای قرآنی که پایگاه آن حسینیه است.

مجیدی با بیان اینکه در 3 سال اخیر بیشتر برنامه‌های قرآنی اوقاف در حسینیه امینی‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: علاوه بر محافل قرآنی، مجالس ماه محرم و رمضان هم عمدتاً در این حسینیه برگزار می‌شود. یعنی این حسینیه پایگاهی برای هم‌اندیشی، آگاهی و دانش بوده، نه برای تخریب ارزش‌های الهی.

آیین عزاداری فاطمیه در حسینیه امینی‌های قزوین به روایت تصاویر41 درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند / برای مقابله با هنجارشکنی نباید قانون‌شکنی کردواکنش بنیاد شهید به هنجارشکنی در گلزار شهدای نیشابور/ خواستار برخود قانونی با ‌مسببین هستیم

وی ادامه داد: مجموعه اوقاف معتقد به جریان حجاب و عفاف است و نباید در این موضوع شک کنیم. پیشتر هم بارها به متولی حسینیه امینی‌ها تذکر دادیم که اینجا حسینیه است و آن را با یک مکان تاریخی که توریست با هر حجابی به آن تردد می‌کند، نباید اشتباه بگیریم. بنابراین شرط ورود به حسینیه رعایت حجاب است؛ چون اینجا حرمت دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین عفاف و حجاب سازمان اوقاف استانداری قزوین عفاف و حجاب سازمان اوقاف حسینیه امینی ها تصاویر دیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار درستکار به کادرفنی تیم ملی برگشت

به گزارش "ورزش سه"، محسن کاوه که در ماههای اخیر در میان دستیاران خود تغییراتی را داشته، بعد از استعفای ناگهانی احسان لشگری قبل از اعزام به مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، بار دیگر از احسان امینی برای حضور در کادرفنی دعوت به عمل آورده است. 

مهدی تقوی، احسان امینی، رضا افضلی، اباذر اسلامی و مهدی قاسمی‌جو مربیانی هستند که در کنار محسن کاوه به اردوی جدید تیم ملی کشتی آزاد دعوت شده اند. در این میان نام احسان امینی به عنوان مربی جدید و احتمالا جایگزین احسان لشگری دیده می شود.

البته این مربی کرمانشاهی که در دوران حضور پژمان درستکار در کادرفنی حضور داشت، در ابتدای حضور محسن کاوه ادامه حضور در کادرفنی را نپذیرفت و از شرکت در اردو انصراف داد. با این حال به نظر می رسد با هماهنگی محسن کاوه و فدراسیون کشتی امینی این بار برای بازگشت به اردو آماده است.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی
  • دستیار درستکار به کادرفنی تیم ملی برگشت
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • بازگشت احسان امینی به تیم ملی کشتی آزاد/ اطری دعوت نشد
  • تصویرِ سندِ ساواک: هدیه‌ی پدر علی شریعتی، به‌محمدرضا شریفی‌نیا
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است