Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نسیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۳۳ هزار و ۵۲۶ کلاس درس در استان اصفهان وجود دارد که  ۱۳ هزار و ۷۸۹ کلاس درس  عمر زیر ۴۰ سال دارند که بر اساس آیین نامه های مختلف و با توجه به مقررات ملی، باید مقاوم سازی شوند.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: در مجموع ۹ هزار و ۳۹۳ کلاس درس مستحکم در این استان وجود دارد که  وضعیت استحکام مدارس با ۲ دیدگاه مختلف از نظر تعداد کلاس ها و بر اساس زیربنای فضاهای آموزشی تقسیم بندی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نسیمی گفت: مدارس جدید استان اصفهان در تقسیم بندی از نظر زیربنای فضاهای آموزشی  در وضعیت بهتری قرار دارند و دارای فضای استانداردی هستند ؛  ۲۶ درصد مدارس در این تقسیم بندی نیازمند تخریب و بازسازی هستند و ۳۷ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۳۷ درصد از فضاهای آموزشی این استان هم مستحکم هستند.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به وجود مدارس خطر آفرین در این استان اظهار داشت:  مدارس خطر آفرین شامل مدارس کانکسی و سنگی و متاثر از پدیده فرونشست می شوند که در این استان ۲۱ مدرسه و ۱۴ کلاس درس خطر آفرین وجود دارد.
وی ادامه داد: در مجموع دانش آموزان در ۳۸ کلاس در مناطق فریدونشهر، چادگان، بویین و میاندشت و فلاورجان در فضاهای کانکسی مشغول به تحصیل هستند و  از این تعداد، به همت خیران هفت طرح در ۱۴ مدرسه برنامه ریزی شده که جایگزین کنیم؛ پنج طرح هم با توجه به اینکه در مناطق صعب العبور و سردسیر قرار داشتند، مراحل اجرایی آنها تا یکی دو ماه آینده تکمیل و تحویل خواهد شد.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به وجود ۴۵ مدرسه سنگی با ۱۵۲ کلاس در این استان خاطرنشان کرد: این مدارس در مناطق فریدونشهر، سمیرم و کاشان متمرکز هستند که از این تا کنون تعداد ۶ مدرسه با هشت کلاس احداث و جایگزین شده و هنوز ۳۹ مدرسه دیگر وجود دارد که باید تخریب و جایگزین شوند.
وی گفت: بر اساس مکاتباتی که از مناطق و نواحی آموزش و پرورش به اداره کل نوسازی مدارس در مورد شرایط استحکام مدارس در ۲ سال اخیر ارائه شده، آماری احصا شده است  که از این مکاتبه ها ۶۹ فضای آموزشی را با توجه به شرایط بسیار بحرانی، دستور تخلیه فوری دادیم و از فعالیت آموزشی خارج کردیم.
نسیمی اضافه کرد: ۲۱ فضای آموزشی نیز با توجه به شرایط درگیری با فرونشست، بخشی از فضای آنها تخلیه شد و ۲۷ فضای آموزشی هم بصورت ماهانه در حال رصد هستیم و با مجوز موقت اجازه بهره برداری آموزشی به آنها می دهیم.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: در مجموع ۵۱۷ فضای آموزشی متاثر از پدیده فرونشست در استان در نواحی اصفهان و شهرستان های داران، برخوار وجود دارد.
وی تصریح کرد: ۴۰ درصد فضاها و مدارس خطر آفرین در نواحی اصفهان متمرکز شده‌اند.
جمعیت دانش آموزی استان اصفهان ۹۰۵ هزار و ۵۹۰ نفر است که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۷۵۷ نفر در فضاهای آموزشی غیر دولتی و ۷۶۹ هزار و ۸۳۳ نفر دانش آموز در مجموعه های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اصفهان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اصفهان مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اصفهان وزارت آموزش و پرورش سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مدارس استان اصفهان فضاهای آموزشی فضای آموزشی خطر آفرین کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در3 زلزله دوسال قبل خوی بیش از 400 باب کلاس درس در مناطق روستایی و شهری خوی دچار آسیب شده بودند که 313 کلاس درس تعمیراتی و 123 کلاس درس نیز تخریبی بودند .

یاسررهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از روند ساخت مدارس تخریب شده در زلزله های خوی گفت : در زلزله های متعدد 2 سال قبل خوی 35 باب مدرسه با 313 کلاس درس دچار خسارت شده بودند که همه این مدارس و کلاسهای درس مطابق با استاندارد های لازم به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خیران بازسازی و تعمیر شدند.

وی افزود : در زلزله های خوی 14 باب مدرسه با 123 کلاس در نیز تخریب شده بودند که با توجه ویژه دولت و استاندار آذربایجان غربی عملیات بازسازی و احیای این مدارس بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و ساخت آنها آغاز شد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد : ساخت این مدارس مطابق با استاندارد های لازم هم اکنون بطور میانگین از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تاکید کرد : با تلاش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همه این مدارس تا مهرماه و آغاز سالتحصیلی جدید تکمیل و آماده بهره برداری می شوند.

رهبر دین اعتبارات این طرحها را بیش از 180 میلیارد تومان اعلام کرد.

در کنار دولت خیران شهرستان خوی هم از کار نیک مدرسه سازی و کمک به بازسازی مدارس خسارت دیده از زلزله عقب نماندند .

مدرسه 6 کلاسه  خیرساز مرحوم گلوانی هم یکی از این مدارس است که امروز در خوی به بهره برداری رسید .

این  مدرسه شش کلاسه با 750 متر مربع زیر بنا  و با 8 میلیارد تومان اعتبار توسط حاج حسین گلوانی بیاد پسر مرحومش تامین اعتبار و احداث  شده که امکان تحصیل 180 دانش آموز را فراهم ساخت .

علی نژاد  فذرماندارخوی در آئین افتتاح این مدرسه با تقدیر از خیران در بازسارزی و نوسازی مدارس در ایام زلزله در خوی  گفت: خیران از بدو تاسیس مجمع خیران مدرسه ساز تاکنون  136 باب مدرسه را بابیش از 800 کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند .

تکاور رئیس مجمع خیران مدرسه ساز در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : خیران در نوسازی و بازسازی 46 باب مدرسه مشارکت داشتند  که 25 باب از این مدارس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است .

وی افزود :12  باب مدرسه خیر ساز نیز آماده بهره برداری است که بزودی افتتاح می شوند.

امام جمعه خوی هم در این آئین گفت : کارهای جهادی مختلف در کشوور انجام می شود که یکی  از آنها عمل نیک  مدرسه سازی است .

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: قطعا اگر خیران مدرسه ساز بیش از پیش در این عرصه فعال باشند در جبران کمبود فضاهای آموزشی بسیارنقش موثری خواهند داشت .

 شهرستان خوی در امر مدرسه سازی به همت خیران در جایگاههای برتر کشوری قرار دارد .

با بهره برداری از مدارس دست ساخت در شهرستان خوی برای بیش از 5 هزار دانش اموز فضای تحصیلی و آموزشی مناسب فراهم می شود.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف