Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@20:15:43 GMT

چرا پاسدار نیروی قدس سپاه ترور شد؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۴۰۱۸

چرا پاسدار نیروی قدس سپاه ترور شد؟

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب:
دیروز یکی از پاسداران یگان نیروی قدس سپاه هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید.
نحوه انجام عملیات (استفاده از اسلحه صدا خفه کن) حاکی از تروریستی بودن و اهداف سیاسی و امنیتی طراحان این اقدام مذبوحانه داشت.
چند نکته در خصوص این اقدام تروریستی باید ذکر شود.
1) سرهنگ صیاد خدایی از پاسدارانی است که اخیرا از سوریه برگشته و با توجه به این که روزها درگیری در کشور وجود ندارد و تمرینات و آمادگی ها معطوف به جبهه جنوبی آنجا بوده، احتمالا وی توسط عوامل اجیر شده توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2) عوامل این عملیات به احتمال بسیار زیاد افراد اجیر شده داخلی و وابسته به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هستند و بعید است که موساد برای ترور در تهران کادر استخدامی خود را بفرستد.
3) پیام این ترور واضح است؛ اسرائیل قصد دارد به پاسدارانی که اخیرا در پایگاه های روسی جایگزین شده اند هشدار جدی صادر کند که البته نشانه ترس و استیصال این رژیم نسبت به رویارویی مستقیم در جولان و اتفاقاتی است که احتمالا انتظار آن را می کشد.
4) نکته مهم اینجاست که شهید خدایی یک سردار عالی رتبه و نیروی راهبردی و استراتژیک نبود بلکه یک افسر عملیاتی و میدانی موفق و کارکشته بود ؛ پس چرا اسرائیل وی را هدف گرفت؟
بر اساس تحلیل نگارنده این وجیزه، جنوب سوریه در آینده آبستن تحولاتی خواهد بود که در میدان به وقوع می پیوندد و شهید خدایی نیز با همان انگیزه ای که سمیر قنطار را شهید کردند مورد حمله قرار گرفت.
قنطار که از طایفه دروزیان بود به سازماندهی گردان هایی متشکل از جوانان دروزی برای نبرد در جولان اشتغال داشت که هدف ترور اسرائیل واقع گردید.
در پایان ذکر این نکته لازم است که شهادت یک فرمانده میدانی اثری راهبردی بر فعالیت های ایران در سوریه نخواهد داشت همانگونه که شهادت فرماندهان استراتژیک و عالی رتبه ای چون قاسم سلیمانی و حسین همدانی موقعیت ایران در سوریه را تضعیف نکرد بلکه امروز با خروج روسها ، جمهوری اسلامی حرف اول را در عرصه نظامی شام می زند.

به قلم: علیرضا تقوی نیا ـ کارشناس مسایل غرب آسیا

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ترور نیروی سپاه یادداشت مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موشک‌های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن ۲ و هایپرسونیک فتاح در عملیات تنبیهی ‎وعده صادق استفاده نشد. این را سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضا گفت که برای ‎خدا قوت به دیدنش رفته بودم. وی افزود: در این مرحله باذن الله با توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری قرارگاه عبری و غربی غلبه کردیم.

خبرنگار صداوسیما از قول فرمانده هوافضای سپاه: در عملیات علیه اسرائیل، از موشک‌های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن و هایپرسونیک ۲ استفاده نکردیم

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • تشکر ماهدشتی‌ها از نیروی سپاه برای پاسخ قاطع به اسرائیل + فیلم