Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از تعیین شعارهای مختلف برای همه روزهای دهه کرامت خبرداد و گفت: با توجه به دغدغه آستان‌های مقدس اهل‌بیت(ع) برای خدمت‌رسانی به مردم و لزوم توجه به جهاد تبیین که دغدغه مقام معظم رهبری است، شعار محوری «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» برای دهه کرامت سال 1401 در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در گفت‌وگویی از تعیین شعار محوری دهه کرامت امسال خبر داد و اظهار کرد: با توجه به دغدغه آستان های مقدس اهل بیت(ع) برای خدمت رسانی به مردم و لزوم توجه به جهاد تبیین که دغدغه مقام معظم رهبری است، شعار محوری «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» برای دهه کرامت سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه برای روزهای مختلف دهه کرامت به تناسب مناسبت‌ها و عناوین هر روز، یک شعار انتخاب شده است، گفت: چهارشنبه ۱۱ خردادماه مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، شعار «دختران فاطمی؛ نورچشم اهل خانه» در نظر گرفته شده است تا در کنار جشن و سرور میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها از مقام دختر در خانواده تجلیل به عمل آید.

وی افزود: برای ۱۲ خرداد شعار «خانواده تمدن ساز؛ کانون محبت و کرامت»، ۱۳ خرداد شعار «عالمان آگاه؛ تکیه گاه محرومان»؛ ۱۴ خرداد شعار «امام خمینی رحمه الله؛ هادی امت در مسیر کرامت»، ۱۵ خرداد شعار «امام زادگان علیهم السلام؛ محور بصیرت، جهاد ، شهادت» و شانزده خرداد همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ شعار «حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام؛ امین ولایت، اسوه مدافعان ولایت» مشخص شده است.

احمدی ادامه داد: همچنین شعار روزهای ۱۷ تا ۲۰ خردادماه نیز به ترتیب شعارهای «نوجوانان و جوانان؛ طلایه داران گام دوم انقلاب»، «مساجد و تشکل های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین»، «مدیریت مردمی و انقلابی؛ محور کرامت و عزت»، «تحقق جامعه مهدوی در پرتو خدمت رضوی» و برای روز ولادت امام رضا علیه السلام شعار«عالم آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین؛ امام رأفت و کرامت» تعیین شده است.

وی افزود: طی دهه کرامت پویش مردمی «فدای دخترم» در فضای مجازی آستان مقدس فاطمی برای رده های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دهه کرامت شعار محوری خرداد شعار دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست

مرجع تقلید شیعیان گفت: در آخرت بهشتی است که محصول کار آدم است. جهنمی است که محصول کار آدم است. در دنیا هم سعادتی است که محصول کار آدم است و شقاوتی است که محصول کار آدم است. بنابراین دنیا را مذمت کردن برهان علمی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله جوادی آملی روز چهارشنبه در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

آیت الله جوادی آملی در ادامه به شرح حکمت 131  نهج البلاغه پرداخت.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: در کلمه 131 وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) آمده است که در آن کلمه وجود مبارک حضرت فرمودند که یک عده ای دنیا را مذمت می کنند و من درباره دنیا و احکام و حِکَم دنیا باید با شما سخن بگویم. «وَ قَالَ ع وَ قَدْ سَمِعَ رَجُلًا يَذُمُّ الدُّنْيَا أَيُّهَا الذَّامُّ لِلدُّنْيَا الْمُغْتَرُّ بِغُرُورِهَا [الْمُنْخَدِعُ‏] الْمَخْدُوعُ بِأَبَاطِیلِهَا»؛ آیا دنیا را مذمت می کنی در حالی که تو به دنیا مغرور شدی و از مواعظ دنیا بهره ای نبردی.

وی بیان کرد: رسم عده ای است که روزگار و دنیا را بد می گویند، در کلمات عده ای از بزرگان هم هست اما اینها متوجه اند که چه می گویند. نمی گویند دنیا بد کرده است، می گویند دنیا داری است که حوادث تلخی واقع می شود. اصل جریان این است که دنیا ظرف است مثل آخرت. آخرت ظرف است مثل دنیا. در آخرت بهشت است و جهنم است و سعادت، تلخکامی و خوش کامی. هم در آخرت انسان محصول کار خود را می بیند، چه زیبا چه زشت و هم در دنیا محصول کار خود را می بیند. ظرف از آن جهت که ظرف است هیچ تقصیری ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: یک سلسله حوادثی مربوط به نظام هستی است که اگر فلان ستاره با فلان ستاره در فلان مقطع نزدیک بشوند این می شود سعد، یا می شود نحس. آن یک حساب عالمانه دارد، این یک امر علمی است، برای اینکه به زمان برنمی گردد، برای آن آثار هم دستور دادند که حتی در فلان روزی که قمر در عقرب است، گفتند صدقه بدهید یا دعا هست و امثال ذلک، این مشکل را حل می کند، اما اینکه برخی می گویند امروز روز نحسی بود چنانکه یکی از اصحاب خدمت وجود مبارک امام دهم رسید و فرمود امروز خیلی روز سختی بود، روز نحسی بود، فلان جا لباسم پاره شد، فلان جا پایم آسیب دید! فرمود چرا به روز می گویی روز بدی است؟ این روز زمان است، در این زمان خیلی ها کار خوب کردند، خیلی ها هم کار بد کردند. خیلی ها هم کامیاب شدند، خیلی ها هم متضرر شدند. ظرف چه کاری به مظروف دارد؟ حرف محققانه آن است که زمان و مکان ظرف هستند، یک؛ ظرف فقط منتظر است که شما در چه مظروفی کار می کنید؟ آن نحس و سعد حساب عالمانه و محققانه خاص خودش را دارد که آن هم در روایات آمده است.

وی عنوان کرد: پس روزگار از آن جهت که ظرف است مشکلی ندارد و از آن جهت هم که ظرف است خیلی نباید از آن با جلال و شکوه یاد کرد. لذا نمی توان گفت آخرت جای بدی است، نخیر، آخرت جای بدی نیست. محصول کار خود آدم است. در آخرت بهشتی است که محصول کار آدم است. جهنمی است که محصول کار آدم است. در دنیا هم سعادتی است که محصول کار آدم است و شقاوتی است که محصول کار آدم است. بنابراین دنیا را مذمت کردن برهان علمی ندارد.

آیت الله جوادی آملی گفت: هر کس از این دنیا می تواند رهتوشه برای آخرت بگیرد اینجا مرکز درآمد و اقتصاد است، چون هر کس به جایی رسیده است از درست رفتاری و درست گفتاری و درست کرداری خود در دنیا به آنجا رسیده است. «وَ دَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا» امیرالمونین فرمود: این زاد و توشه را از همین جا باید گرفت. هر کسی کار خیر کرد به شهادت رسید یا جانباز شد به نظام خدمت کرد به انقلاب خدمت کرد به جنگ خدمت کرد نتیجه خودش را می بیند. به مراکز علمی خدمت کرد، فرهنگی خدمت کرد، خدماتی ارائه کرد، به خودش خدمت می کند. خدمت، علم، معارف در دنیا ظرف است برای همان ها و ظرف خوبی هم هست برای آنها.

مرجع تقلید شیعیان در پایان اظهار داشت: دنیا از آن جهت که مخلوق ذات اقدس الهی است، مورد احترام است. آخرت از آن جهت که مخلوق است، مورد احترام است. انسان باید تمام تلاش و کوشش را بکند، یک؛ بیراهه نرود، دو: راه کسی را نبندد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل