Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،  علیرضا ناجی، با عنوان این مطلب که ویروس آبله میمون هیچ ربطی به میمون ندارد و این حیوان یک میزبان تصادفی این ویروس است، گفت: در سال ۱۹۷۰ اولین مورد آبله میمون در یک بچه شناسایی شد و بیشتر در مناطق آفریقای مرکزی و غربی مشاهده شده و افرادی هم بوده اند که سابقه مسافرت به آن مناطق را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیوع جدید یک مقدار متفاوت است و دلیل آن نیز این است که اکثر افراد مبتلا، سابقه مسافرت به کشورهای آفریقایی را نداشته اند و به نظر می‌رسد انتقال درون جامعه‌ای اتفاق می‌افتد.

ناجی در ارتباط با راه‌های انتقال این ویروس، گفت: در مورد انتقال انسان به انسان، به شکل تنفسی از طریق قطرات خیلی بزرگ اتفاق می‌افتد که به صورت چهره به چهره منتقل می‌شود.

وی همچنین به انتقال ویروس از طریق ارتباط جنسی اشاره کرد و افزود: احتمالاً ویروس یک راه جدید به دست آورده و مطالعه‌ای که در انگلستان و آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد در بیشتر افرادی که تماس جنسی داشته اند، ویروس منتقل شده است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: این ویروس دو سویه مختلف دارد که سویه آفریقای مرکزی تا ۱۰ درصد کشندگی دارد و سویه دیگر که آفریقای غربی است، ضعیف‌تر است و تا کنون کشته نداشته است. اما، اینکه بگوییم مرگ و میر ندارد، درست نیست و ممکن است کشته هم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا ناجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی