Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@10:38:21 GMT

اولین پرواز در عربستان با خلبان و خدمه زن

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۴۷۴۵

اولین پرواز در عربستان با خلبان و خدمه زن

به گزارش یورو نیوز، این شرکت پروازی ارزان قیمت وابسته به خطوط هواپیمایی سعودی است و برای نخستین بار در تاریخ این کشور محافظه کار، پنجشنبه گذشته در مسیر ریاض به جده از خلبان و خدمه پروازی زن استفاده کرده است.

عماد اسکندرانی، سخنگوی شرکت روز شنبه اعلام کرد که هر ۷ خدمه این پرواز زن و بجز خلبان، اهل عربستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تابعیت خلبان زن این پرواز اشاره‌ای نکرد.

مقامات هواپیمایی سعودی از این اقدام شرکت در حمایت از کادر زن خود، استقبال کردند.

نخستین پرواز سعودی که در آن یک زن به عنوان کمک خلبان حضور داشت به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد.

از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که عملا از سال ۲۰۱۷ این کشور را اداره می‌کند، اصلاحات اجتماعی متعددی به‌ویژه در زمینه برخورداری زنان این کشور «فوق محافظه کار» از حقوق مدنی و اجتماعی صورت گرفته است.

اوایل ماه مه، عربستان سعودی از تمایل خود برای تبدیل شدن به کانون ترانزیت هوایی منطقه خبر داد. ریاض قصد دارد تا پایان دهه جاری میلادی با ۳ برابر کردن ترافیک هوایی خود، آن را به ۳۳۰ میلیون مسافر در سال برساند.

عربستان همچنین در نظر دارد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر تا سال ۲۰۳۰ در این حوزه سرمایه گذاری کند. تاسیس یک فرودگاه فوق مدرن در ریاض و همچنین راه انداختن یک شرکت هواپیمایی ملی دیگر از جمله برنامه‌های طرح سعودی‌ها برای رونق دادن به صنعت ترابری هوایی در این کشور و رقابت با شرکت‌های هواپیمایی مشهوری نظیر «قطر ایرویز» و «امارات» است.

311311

کد خبر 1633883

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور

بر اساس اعلامیه اخیر، ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضاء روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضاء قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است. این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

با تاکید بر هماهنگی بین وزارت حج و عمره و وزارت امور خارجه عربستان، اعتبار ویزای عمره به مدت سه ماه از تاریخ صدور با اطمینان از انقضاء آن، حداکثر تا ۱۵ ذی‌القعده تایید شده است.

به گزارش اکونومیک تایمز، مناسک حج تمتع ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد. این زمان مشروط به رؤیت ماه ذی‌الحجه، دوازدهمین ماه از تقویم اسلامی است.

عربستان سعودی پیش از این به زائران کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور هشدار داده است در مراسم حج آینده بدون مجوزهای لازم شرکت نکنند، وگرنه مشمول مجازات‌های سخت خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که انجام حج بدون مجوزهای لازم که هنگام ثبت‌نام برای این مناسک دریافت می‌شود، حرام است و انجام آن جریمه ۵۰ هزار ریال (حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ دلار) سعودی خواهد داشت.

همچنین افرادی که بدون مجوز در حال جابه‌جایی زائران دستگیر شوند تا سقف ۵۰ هزار ریال سعودی جریمه نقدی خواهند داشت.

اتباع خارجی در صورت محکوم شدن به این گونه جرائم پس از گذراندن حکم ۶ ماه حبس، از عربستان سعودی اخراج خواهند شد. آنها دوباره ۱۰ سال ممنوعیت ورود به کشور خواهند داشت.

رسانه‌های عربستان همچنین اعلام کرده‌اند افرادی که قوانین این کشور در حج را زیر پا می‌گذارند، توسط رسانه‌ها به شکلی علنی معرفی شده و بی‌اعتبار می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور