Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:13:05 GMT

فتح خرمشهر، بزرگترین پیروزی نظام اسلامی بود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۴۷۹۵

فتح خرمشهر، بزرگترین پیروزی نظام اسلامی بود

عبدالله مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به فرا رسیدن سالروز بزرگداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر افزود:، این روز یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر است که فرمود: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که به دست توانای مردم خدا جو و مومن، با اقتدا به مولای متقیان(ع) و با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)»به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.

مرتضوی اظهارداشت: در این عملیات، پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغال شده کشور آزاد شد و دشمن متجاوز برای اجتناب از تلفات بیشتر و حفظ ارتش خود و همچنین حفظ بصره، با سرافکندگی بسیار، از خاک ایران عقب نشست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: در واقع، مقاومت دشمن در خرمشهر، که موجب زمین‌گیر شدن نیروهای عراقی و در نتیجه، فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام شد، شکست و هزیمت را به عراق  تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز هوشیاری نیروهای مسلح و فرزندان این مرز و بوم به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های قدرت‌های استکباری، علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده است.

مرتضوی ادامه داد: امروز در سایه وحدت و یکدلی، آحاد مدافعان میهن اسلامی و ملت قهرمان، ایران چون فولاد آبدیده در برابر تمامی زیاده خواهان چون دژی استوار ایستاده تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانب های آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: ایران مقتدر و سرافراز، امروز از نظر توان و شایستگی‌های نظامی و قدرت بازدارندگی در برابر هرنوع تهاجم، در سطح بالایی قرار دارد و این یعنی تجربیات به دست آمده در دوران هشت سال دفاع مقدس و حوادث تاریخی پس از آن سبب ایجاد یک نقشه راه درست در حوزه دفاعی ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: تبیین دستاوردهای فتح خرمشهر امروز پس از گذشت چهاردهه از این رویداد مهم سیاسی و نظامی کشور، امری مهم، ضروری و در راستای معرفی توان دفاعی کشور در برابر هرگونه تهدید و زیاده خواهی دشمنان محسوب می‌شود.

مرتضوی اعلام کرد: همه‌ کسانی که به نوعی صاحبان عرصه رسانه هستند، با تبیین و باز نشر این واقعه بزرگ در زنده نگه داشتن آن جهاد کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران فتح خرمشهر نقطه عطف و افتخاری بزرگ در تاریخ دفاع مقدس است و تبیین آن فریضه‌ای مهم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین است.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران خرمشهر دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران خرمشهر جنگ تحمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران خرمشهر دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت جانباز ۷۰ درصد بهرام ولیخانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت جانباز ۷۰ درصد«بهرام ولیخانی» پیام تسلیتی صادر کرد. 

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین هبت اله  هاشمی به این شرح است:

«بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ»

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»

بی تردید پاداش صبر و فداکاری این شهید والامقام موجب رحمت واسعه الهی و هم‌جواری با اولیاءالله و شهدای والامقام خواهد بود.

اینجانب شهادت این جانباز عزیز را به مردم ایران اسلامی به ویژه مردم شهیدپرور استان لرستان، خانواده فداکارش، عموم هم‌رزمان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تبریک و تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات برای آن شهید بزرگوار و همجواری با همرزمان شهیدش و صبر و آرامش برای بازماندگان ایشان را مسألت می‌نمایم.

مراسم تشییع و تدفین پیکر شهیدوالامقام«بهرام ولیخانی»،روز دوشنبه۲۷ ساعت ۱۰ صبح در بهشت رضا خرم آباد قطعه شهدا برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • صبر ایران و فرماندهی حکیم نظام مقدس حدی دارد
  • یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زاهدان
  • اسبقیان: امروز امنیتی که در کشور وجود دارد مرهون ۸سال دفاع مقدس و شهداست
  • وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شد
  • پیام تسلیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت جانباز ۷۰ درصد بهرام ولیخانی