Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی و یکم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور شب گذشته پیگیری شد و با نتایجی که در این هفته به دست آمد، رقابت ۳ تیم برای بقا به هفته‌های آتی کشیده شد. ۳ تیمی که قهرمان سابق لیگ برتر هم در عین ناباوری بین آنها وجود دارد.

با قطعی شدن سقوط ماشین سازی و شاهین بوشهر که هر دو سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، به لیگ دسته دوم، حالا ۳ تیم به رقابتی فشرده می‌پردازند تا نام شان به عنوان سومین تیم سقوط کننده در پایان فصل اعلام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۳ تیم عبارتند از رایکا بابل، ویستا توربین تهران و سایپا تهران؛ که حضور تیم قدیمی، ریشه دار و دارای ساختار سایپا که از سابقه قهرمانی در لیگ برتر و حضور در جام باشگاه‌های آسیا برخوردار است بین این ۳ تیم عجیب و ناباورانه است.

در حال حاضر سایپا و ویستا توربین هر یک با ۳۶ امتیاز در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول حضور دارند و رایکا با یک امتیاز کمتر از آنها در جایگاه شانزدهم حضور دارد که شاید همین یک امتیاز کمتر به میزان قابل توجهی شانس آنها را نسبت به دو تیم دیگر برای بقا کمتر نماید. اما واقعیت این است با اینکه روی کاغذ تمام تیم‌های نیمه پایین جدول امکان سقوط را دارند، اما در نهایت و به احتمال بسیار زیاد نام سومین تیم سقوط کننده به لیگ دو در پایان فصل از بین این ۳ تیم بیرون خواهد آمد.

رایکا که در هفته سی و یکم پیروزی با ارزشی مقابل تیم خوب مس شهر بابک را شکست داد تا قدری شرایطش را نسبت به هفته‌های قبل بهتر کند. بابلی‌ها در ۳ بازی باقی مانده به ترتیب مقابل خوشه طلایی، سایپا و شمس آذر قزوین به میدان می‌رود که هر ۳ بازی برای آنها تعیین کننده است، به خصوص بازی شان با سایپا که دیداری مستقیم برای بقا است و تیم بازنده در این دیدار می‌تواند سرنوشت تلخی پیدا کند.

ویستا توربین دیگر تیمی که خطر سقوط به لیگ دو را احساس می‌کند در هفته‌های باقی مانده به ترتیب مقابل مس شهر بابک، خیبر خرم آباد و ملوان دیدار می‌کند که حریفان ۳ هفته باقی مانده این تیم از تیم‌های بالای جدول هستند و ۲ تیم ملوان و خیبر از تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر به حساب می‌آیند.

سایپا نیز کار ساده‌ای در ۳ هفته پایانی ندارد و باید به ترتیب مقابل آرمان گهر، رایکا و شهرداری همدان به میدان برود. از ۳ حریف پیش روی سایپا آرمان گهر از تیم‌های مدعی صعود و رایکا از تیم‌های در حال سقوط است که این نشان از کار دشوار نارنجی پوشان تهران برای بقا است.

کد خبر 5496811 علی خلف

منبع: مهر

کلیدواژه: لیگ یک فوتبال لیگ دسته اول فوتبال تیم فوتبال سایپا تهران تیم فوتبال رایکا بابل فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال تراکتور تیم فوتبال آلومینیوم اراک فرهاد مجیدی فوتسال مهدی طارمی تیم والیبال پیکان تیم ملی فوتبال کانادا تبریز تکواندو لیگ برتر برای بقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام؛ اینتر قهرمان ایتالیا شد

پس از بوندس‌لیگا، سری A به دومین لیگ در میان پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا تبدیل شد که قهرمانش در فصل ۲۴-۲۰۲۳ مشخص می‌شود. این افتخار نصیب پیشتاز بلامنازع کورس قهرمانی رقابت‌ها یعنی اینتر شد که از مدتی پیش شمارش معکوس برای رسیدنش به اسکودتو آغاز شده بود. این اتفاق، اما برای نراتزوری و هوادارانش لذتی دو چندان داشت، چون در شبی رقم خورد که آن‌ها رقیب همشهری خود، میلان را هم در دربی دلامادونینا شکست دادند.

در آخرین بازی هفته سی‌و‌سوم سری A، شب گذشته (دوشنبه) اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو به‌عنوان میهمان به مصاف میلان رفت و این بازی را با نتیجه ۲ بر یک برد. گل‌های فرانچسکو آچربی در دقیقه ۱۸ و مارکوس تورام در دقیقه ۴۹ رقم زننده بیست‌وهفتمین پیروزی نراتزوری در این فصل شدند تا اینزاگی و مردانش در فاصله پنج هفته به پایان فصل عملاً دست نیافتنی شده و به این ترتیب قهرمانی آن‌ها مسجل شود. تنها گل میلان هم در دقیقه ۸۰ توسط فیکایو توموری رقم خورد. دیگر اتفاق مهم این بازی اخراج تئو هرناندس بازیکن میلان و دنزل دومفرایس مدافع اینتر در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم با دریافت کارت قرمز مستقیم به دلیل درگیری فیزیکی با یکدیگر بود. تنش‌های بازی، اما به این درگیری ختم نشد و در آخرین دقیقه مسابقه نیز درگیری دیگری رخ داد که در پی آن داویده کالابریا کاپیتان میلان هم به دلیل ضربه آرنجی که به داویده فراتسی بازیکن اینتر زد، کارت قرمز گرفت.

اینتر با پیروزی در دربی دلامادونینا ضمن دبل کردن برای غلبه بر همشهری در این فصل سری A (آبی‌و‌مشکی‌ها بازی رفت را ۵ بر یک بردند) اتفاقی تاریخی را هم رقم زد. این بیستمین قهرمانی اینتر در بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی ایتالیا بود و به این ترتیب از فصل آینده تعداد ستاره‌های روی پیراهن این تیم به دو عدد افزایش پیدا می‌کند. اینتر که آخرین قهرمانی‌اش را سال ۲۱-۲۰۲۰ با هدایت آنتونیو کونته جشن گرفته بود، بعد از یوونتوس تنها تیم کالچوست که پیراهنش دو ستاره می‌شود. همچنین سیمونه اینزاگی برای اولین بار قهرمانی در سری A را به‌عنوان مربی تجربه می‌کند. او پیش از این قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام را برای اینتر به ارمغان آورده بود.

نتیجه این بازی، اما میلان را ۶۹ امتیازی نگه داشت و با توجه به تساوی یکشنبه شب یوونتوس رده سومی، حاشیه امنیت روسونری به پنج امتیاز کاهش یافت. این در شرایطی است که شاگردان استفانو پیولی هفته بعد میهمان همین یوونتوس خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • السد قهرمان لیگ ستارگان قطر شد/ حزباوی جام کسب کرد
  • السد قهرمان لیگ ستارگان قطر شد/ حزباوی جام کسب برد
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سرمربی سابق ایران قهرمان شد و رفت!
  • بایر، اینتر و شرکا: تیم‌هایی که زودتر قهرمان شدند
  • تمام؛ اینتر قهرمان ایتالیا شد
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • حزباوی در آستانه قهرمانی در لیگ ستارگان قطر
  • محمدامین حزباوی در آستانه فتح فوتبال قطر/ فصل درخشان مدافع ایرانی