Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ خبرگزاری تقریب، دکتر کریم نجفی‌ برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در مراسم تنظیم سند عضویت دانشگاه علامه طباطبایی به ظرفیت‌های گسترده این سازمان دانشگاهی در بسترسازی علمی و ایجاد هماهنگی و همکاری میان دانشگاه‌های 57 کشور اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اتخاذ رویکرد توسعه‌محور در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام سبب گردیده از ظرفیت‌های آموزش مجازی در راستای تقویت ارتباطات میان نخبگان، اندیشمندان، دانشگاه‌ها و توانمندسازی کشورهای اسلامی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به حضور موفق ریاست دانشگاه علامه طباطبایی در سومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام افزود: بی‌تردید زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد موفقیت در همکاری‌های مشترک مهیا گردیده که امیدواریم با اتکا به آن بتوانیم در راستای ایجاد علوم انسانی اسلامی که پیشنهاد جناب‌عالی به مجمع عمومی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام بوده است، گام‌های موثری را برداریم.

دکتر علی کریمی‌ مرید، معاون راهبردی اجرایی و رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز در این رویداد ضمن معرفی ظرفیت‌های گسترده این سازمان علمی و دانشگاهی گفت: وجود ارتباطات راهبردی با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی بین‌المللی و نیز ارائه خدمات ممتاز به اعضاء همانند سامانه‌ نوین آموزش برخط، سامانه استعلام اعتبار مدارک بین‌المللی، درگاه تبادلات مالی ارزی، ایجاد فرآیندهای تسهیل‌گر و برقراری حمایت‌های قانونی بین‌المللی از جمله مزیت‌های راهبردی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام است که در اختیار دانشگاه‌ها، موسسات علمی، آموزشی و دانش‌بنیان ایران و کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد.

دکتر عبدالله معتمدی ریاست دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این رویداد مسئولیت جهان اسلام را تفکر و فراهم‌سازی زمینه‌های علوم انسانی اسلامی دانست و ضمن اعلام آمادگی به‌منظور همکاری با دانشگاه‌های جهان اسلام در این زمینه تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبایی آمادگی دارد ضمن اشتراک‌گذاری دانش اساتید خود در حوزه تولید علم به‌ویژه علوم انسانی اسلامی، با اساتید توانمند دانشگاه‌های جهان اسلام در این زمینه همکاری نماید.

گفتنی است شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک می‌باشد که میزبانی از آن با جمهوری اسلامی ایران است. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات محسوب می‌گردد که باهدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته‌ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می‌کند.

دانشگاه علامه طباطبائی نیز به‌عنوان یگانه دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 10 دانشکده و یک مؤسسه آموزش عالی فعال، یک پردیس تحصیلات تکمیلی، یک مرکز رشد و نه پژوهشکده و مرکز پژوهشی، در 226 رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد و از ابتدای فعالیت خود تاکنون حدود 77 هزار دانش‌آموخته را تربیت کرده است.

منبع: تقریب

کلیدواژه: شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام دانشگاه علامه طباطبایی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب وحدت عملی در جامعه اسلامی را لازمه حکومت های اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت در ذیل سایه احترام متقابل شکل خواهد گرفت؛ هر زمان مسئله وحدت و تقریب مطرح می گردد باید به مولفه مهم یعنی احترام در این میان توجه ویژه نمود، البته احترام تنها مختص و فی ما بین مذاهب اسلامی نمی باشد بلکه تمام ادیان در جهان بشریت دارای احترام هستند و توهین به هر شخص و مذهب جایز نیست.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴ می فرمایند: " قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ" یعنی ای اهل کتاب باید در شناخت خداوند متعال در کنار یکدیگر باشید، این بدین معنا است که غیر از مذاهب اسلامی باید ادیان دیگر را به رسمیت شناخت و باید به مقدسات یکدیگر احترام گذاشت و از توهین پرهیز نمود که این ادیان در زمان خود دارای جایگاه و قابل احترام بوده اند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: روسا و حاکمان کشورهای اسلامی باید بر رویه اسلام و سنت رسول الله حرکت کنند؛ باید اهداف آیه شریفه "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا.." را دنبال کنند و آگاهانه باید با اهداف آنانی که به تفرقه و جدایی دامن می زنند مقابله کنند.

وی عنوان کرد: عمل به به آیه شریفه "واعتصموا به حبل الله" در نتیجه عمل به رهنمودهای علما و فضلای مذاهب اسلامی است، حکام و روسای دولت های اسلامی باید همواره همراه و پیرو خطوط الهی باشند و از توصیه های علمای اسلام استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.

ابن الخیاط در پایان تاکید کرد: تمام مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع ، باید با همبستگی و متحد پشتیبان نخبگان و علماء باشند و علماء نیز پشتیبان امت اسلام بوده و دولت ها نیز حمایت گر امت ، نخبگان و علماء جهان اسلام باشند تا وحدت مداوم برقرار باشد و دشمنان نتوانند ضربه ای به این اتحاد بزنند.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است