Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی اکبر تالارپشتی در نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران که روز دوشنبه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: آنچه که مهم است برطرف کردن این موانع و باور کردن ظرفیت مردم و سرمایه‌گذار در کشور است تا بتوانیم اقتصاد و صنعت کشور را بهبود بخشیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مردم در ۲۲ بهمن ماه با حضور گسترده خود در خیابان‌ها پیروزی انقلاب اسلامی جشن می‌گیرند که این نشان می‌دهد از همین ظرفیت مردمی می‌توان برای تحقق اهداف اقتصادی و صنعتی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالارپشتی با بیان اینکه مدل خصوصی‌سازی که می‌فروشند به سرانجام نمی‌رسد، اظهار کرد: هر چند که کارگران عزیز هستند اما در خصوصی‌سازی باید ظرفیت حدود سرمایه‌گذار رعایت شود و اگر قرار است کارخانه‌ای احیا شود باید تعهدات لازم برای پروژه‌های مختلف گرفته شود. البته در این راه موانع را باید همین دولت و مجلس برطرف کرده و امور را سامان دهند.

وی با تاکید بر اینکه با فکر و جیب مردم می‌توان کشور را به بهترین شکلی ساخت، گفت: باور توانمندی‌های مردم و اعتماد به سرمایه‌گذار مهمترین راه در تحقق اهداف شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور است و در این راه می‌توان تحریم‌ها را به راحتی خنثی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اینکه فقط نفت بفروشیم و از فروش نفت کشور را اداره کنیم فکر عقب‌مانده‌ای است در حالی که بایستی ساز و کار بهبود استفاده از صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی را ایجاد کنیم که در این سال‌ها همچنان مهجور مانده‌اند.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی سازمان خصوصی سازی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی سازمان خصوصی سازی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی سازمان خصوصی سازی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی سرمایه گذار خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد