Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@06:58:16 GMT

عربستان دومین پروژه تخریب محله‌های مکه را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۵۵۳۱

عربستان دومین پروژه تخریب محله‌های مکه را آغاز کرد

روزنامه داخلی عربستان از آغاز دومین پروژه تخریب محله‌های مکه باوجود ناراضایتی‌های مردم خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیسیون سلطنتی شهر مقدس مکه و اماکن مقدس در حال آماده سازی برای راه اندازی دومین پروژه تخریب منازل ساکنان مکه در عربستان است که  شامل محله «الزهور» می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه سعودی  «عکاظ»  مقامات سعودی اقدام به تخریب محله‌ای جدید  کردند که این محله چندان دور از محله « النکاسه» نیست که عملیات تخریب آن اخیرا به پایان رسید.

محله الزهور نزدیک‌ترین محله به «الشوقیه» است که از جمله معروف‌ترین محله‌ها هستند.

تخریب مناطق مسکونی بحران مسکن در عربستان را تشدید کرده و قیمت اجاره در سطح شهر به شدت افزایش یافته است به گونه‌ای که ساکنان اعلام کردند که اجاره بها مسکن در عرض چند روز دو برابر شده و بسیاری از آنها توان پرداخت آن را ندارند.

ساکنان اعلام کردند که تخریب مناطق مسکونی توسط مقامات سعودی آن‌ها را غافلگیر کرد؛ چرا که آن‌ها زمان بسیار کمی برای ترک محله خود و جابه‌جایی دارند.

در مرحله نخست طرح توسعه منطقه النکاسه، اداره توسعه منطقه مکه با مشارکت دبیرخانه پایتخت پویشی را برای تخریب بیش از 102 ملک مسکونی راه‌اندازی کرد.

تخریب املاک مسکونی مکه مکرمه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده داشته و کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از عملیات این تخریب گسترده، اظهار نظرهای مخالف سیاست‌های آل سعود مطرح کرده‌اند.

براساس گزارش منابع داخلی عربستان، مقامات سعودی صدها هزار نفر از ساکنان را از اواخر سال 2021 تا اوایل سال 2022 به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای توسعه جده تخلیه کردند.

مجتهد فعال رسانه‌ای و افشاگر معروف اسرار آل سعود اعلام کرد که مقامات سعودی از خلال شبکه‌های اجتماعی به دنبال توجیه افکار عمومی و شهروندان در خصوص تخریب منازل هستند.

کاهش9.5 درصدی شاخص بورس عربستان سعودیخزانه عربستان چگونه با مالیات شهروندان سعودی پُر می‌شود؟دیدار معاون وزیر دفاع عربستان با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن

 

مقامات سعودی اخیرا نیز باوجود اعتراضات و خشم ساکنان جده، 12 محله را تخریب کردند و این درحالی است که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری نسبت به آوارگی ساکنان این محله‌ها هشدار داده بودند.

تخریب مناطق مسکونی جده بخشی از طرح دولت برای جایگزین کردن پروژ‌ه‌های بزرگ است.حداقل 10 محله تاکنون به طور کامل نابود شده‌اند و عملیات تخریب در 10 محله دیگر همچنان ادامه دارد. این طرح حدود 60 منطقه را هدف قرار می‌دهد که عمدتاً در بخش جنوبی شهر هستند و پیش بینی می‌شود ماه‌ها ادامه یابد.

تخریب جده در حالی صورت گرفت که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یک پروژه سرمایه گذاری جدید برای ساخت چهار بنای مهم جهانی «خانه اپرا، موزه، استادیوم ورزشی و حوضچه‌های اقیانوسی و مزارع مرجانی» را علاوه بر ده پروژه توریستی ویژه را در چارچوب اجرای برنامه‌های چشم انداز 2030 در این شهر آغاز کرده است.

مقامات سعودی به بهانه توسعه شهر، خانه‌ها را تخریب و ساکنان آن را آواره می‌کنند و این درحالی است که ده‌ها پروژه در جده سال‌هاست متوقف شده و هنوز تکمیل نشده‌اند.

به نظر می‌رسد دولت سعودی مصمم به ادامه کمپین تخریب محله‌های اعلام شده بدون توجه به وضعیت نارضایتی‌ها است. پروژه‌ای در مرکز جده با حمایت شاهزاده محمد بن سلمان جایگزین این محله‌ها می‌شود و وی با بودجه تقریبی 500 میلیاردی این پروژه را پیروزی بر زاغه‌ها می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی مقامات سعودی تخریب محله محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری استان مرکزی از آغاز به کار گسترده ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهرداد جهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 860 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 56 پروژه عمرانی در حوزه فعالیت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جاده‌های استان مرکزی پیش بینی شده است. به طور حتم میزان تخصیص منابع مالی در سرعت اجرایی طرح‌ها نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: فعالیت گسترده‌ 56 پروژه‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقاء ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، احداث و تکمیل ساختمان راهدارخانه‌ها، پلیس راه‌ها، سوله‌ها و پایانه‌ها و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در سال 1403 آغاز شده است که امیدواریم با تحقق این امر شاهد رضایت‌مندی حداکثری مردم از خدمات دولت باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اتمام طرح‌های راهداری زمستانی و نوروزی و مساعدشدن نسبی شرایط آب و هوایی، براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، فعالیت تعداد زیادی از پروژه‌های مهم عمرانی در حوزه فعالیت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح جاده‌های استان آغاز شده است که در فاز نخست 56 طرح در دستور کار قرار دارد.

جهانی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این اداره کل بیان کرد: طرح‌ها شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، 11 طرح بزرگ ایمنی، 15 طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله‌ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی است که تا پایان اردیبهشت ماه امسال تعداد این کارگاه‌ها به بیش از دو برابر می‌رسد.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران استاننیز افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن است که به منظور تحقق این امر به طور شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا است، چراکه پیگیری امور تا حصول نتیجه تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • رایزنی بی‌نتیجه کابل برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد