Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی، مدیر مؤسسه حداث الحسین(ع) در نشست هم‌اندیشی شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام فرهاد طالبی، یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی پس از نعمت رسالت و نبوت پیغمبر خاتم را نعمت امامت دانست و گفت: هم قرآن و هم روایات ما، این را نعمت امتنانی نامیده‌اند؛ یعنی نعمتی که بزرگ‌ترین نعمت است و خداوند عالم با این نعمت بر بشر منت گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جشن غدیر متعلق به همه بشریت است

مدیر مؤسسه حداث الحسین(ع) خاطرنشان کرد: هدایت از شئون نعمت امامت است. در عالم هر خبری هست از نعمت امام است. اینکه حافظ می‌گوید: «دلا بکوش که صاحب خبر شوی»، برگرفته از سوره نبأست. آن نبأ عظیم که در این سوره به آن اشاره شده است، امیرالمومنین(ع) است. هر خبری هست در خانه امام است. بنابراین جشن غدیر متعلق به ما نیست، برای همه بشریت است. همه انبیا این روز را روز معرفی وصی خود قرار داده‌اند و برای وصی خود از امت‌هایشان بیعت گرفته‌اند. در موضوع نزاع هابیل و قابیل هم علت این نزاع، موضوع وصایت و امامت بود.

وی با اشاره به مراحل روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) در قرآن گفت: قرآن پنج مرحله خانواده، فامیل، اهل وطن و اطراف وطن و عموم مردم را به ترتیب به عنوان هدف برنامه‌های تبلیغی پیامبر(ص) معرفی می‌کند. چهره‌های موفق تبلیغی که هم به شهادت رسیده‌اند و هم در جریان ماندگار انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند، از همین فرمول استفاده کرده‌اند. امام خمینی(ره)، شهید مطهری، علامه طباطبایی از همین الگو استفاده کرده‌اند. امامان جماعت موفق هم از این فرمول بهره بردند.

دعوت و تبلیغ را باید از خانواده‌ها شروع کنیم

مدیر مؤسسه حداث الحسین(ع) افزود: متأسفانه برخی هنوز دروس سطح خود را تمام نکرده، تبلیغ در بین خانواده و اهل خود را رها کرده‌اند و راهی برزیل و دیگر کشورها می‌شوند. بزرگ‌ترین اشتباه این است که برخی از ما با فامیل خود ارتباط نداریم و برخی از عشیره خود بریده‌ایم. این در حالی است که پیامبر(ص) در نخستین دعوت خود، حتی ابولهب را دعوت کرد. ما باید برگردیم و دوباره هندسه دعوت و تبلیغ پیامبر(ص) و «عشیرتک الاقربین» را بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: ما باید چکار کنیم مردم به سمت مکاتب دیگر بشری نروند؟ تمام این مکاتب به این دلیل بود که هندسه تبلیغی پیامبر(ص) را نتوانستیم در جامعه جا بیندازیم. این هندسه سه رکن دارد که شامل فهم صحیح دین اسلام، جامعیت این دین و سوم هندسه صحیح اسلامی است که ما در هر سه ضلع مشکل داریم.

مردم فکر می‌کنند، دین یعنی عزاداری

میرزامحمدی گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم جامعیت دین را جا بیندازیم. مردم هنوز فکر می‌کنند، دین به معنی عزاداری است. ما هنوز نتوانسته‌ایم، شادی و نشاط در دین را جا بیندازیم. برای همین است که برخی در شام عید غدیر، مراسم سیاهپوشان و استقبال از محرم می‌گیرند. در حالی‌که ما از عرفه تا خود مباهله یعنی این ۱۵ روز، مناسبت‌هایی داریم که اگر نباشد اسلام زمین می‌خورد.

مدیر مؤسسه حداث الحسین(ع) اظهار کرد: ما اسلام را از عاشورا به مردم معرفی کرده‌ایم؛ در حالی‌که اولین قدم غدیر است. در روایات بسیاری اهل بیت(ع) به این موضوع تأکید کرده‌اند. ما در روایات داریم که مردم از پنج چیز که اسلام بر آن‌ها بنا شده است. مردم چهار مردم را گرفته و ولایت را رها کرده‌اند. این در حالی است که بنا بر کلام امام معصوم(ع) افضل آن‌ها ولایت است.

فصل الخطاب ما با فِرق دیگر، غدیر است

وی روایات مرتبط با امامت و غدیر را برشمرد و اضافه کرد: این روایات نشان می‌دهد که غدیر از عاشورا مهم‌تر است. این یعنی فصل الخطاب ما با فِرق دیگر، غدیر است. اگر ما فهم دقیق اسلام را از عاشورا شروع کردیم، ۵۰ سال بین غدیر و عاشورا حلقه مفقوده داریم و جالب اینجاست که دشمن هم همین را می‌خواهد. 

مدیر مؤسسه حداث الحسین(ع) ابراز کرد: نظریه جدایی دین از سیاست در سقیفه رقم خوره است. امروز اگر از حکومت مهدوی محروم هستیم، به خاطر سقیفه است. خاخام‌های یهودی امروز اعتراف کرده‌اند ما به شکلی سیاست را معرفی کردیم که متدینین از آن متنفر شوند. این در حالی است که در زیارت جامعه کبیره به این موضوع تأکید شده است. 

در اسلام برای هیچ موضوعی به اندازه امامت و ولایت خون داده نشده است

وی با اشاره به سختی‌های کار برای غدیر گفت: منادی غدیر را می‌زنند. حضرت زهرا(س) هم منادی غدیر بود. اگر غدیر نباشد، مدل فاسدی خواهد بود. ولایت فقیه هم از غدیر گرفته شده است. همین امامان محله‌ای که در مشهد و در حرم رضوی به شهادت رسیدند، در حقیقت منادی غدیر بودند که به شهادت رسیدند. در اسلام برای هیچ موضوعی به اندازه امامت و ولایت، خون داده نشده است. پیامبران الهی خون دادند و با خصم و طاغوت قتال کردند تا غدیر تأسیس شود.

میرزامحمدی تصریح کرد: ما در معرفی غدیر کم‌کاری کردیم، وقتی چنین باشد، نسخه‌های بدلی ارائه می‌شود. همانطور که در مهدویت چنین شد و خیلی‌ها ادعای منجی بودن کردند. مردم اگر دست به غدیر بدهند پیروزند. در موضوع ولایت فقیه هم همین است. کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده است اما در حوزه و یا برنامه‌های تلویزیونی شاهد ارائه گفتمان ولایت فقیه نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت فقیه محمد میرزامحمدی غدیر خم پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس در جمع مردم محله اسدآباد یزد، با انتقاد از قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی، اظهار داشت: متأسفانه نحوه نرخ گذاری کارشناسان این دستگاه‌ها به گونه ای است که در زمان خرید زمین از مردم نرخ را پایین اعلام می‌کنند؛ ولی در زمان فروش زمین، قیمت آن را بیشتر اعلام می‌کنند، این کار اصلا درست نیست و حق مردم ضایع می‌شود.

محمد صالح جوکار با تأکید بر اینکه محله اسدآباد نیازمند مدرسه است، گفت: در حال حاضر دبستانی با بیش از 40 دانش آموز در هر کلاس در این محله وجود دارد و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که سرانه فضای اموزشی در این منطقه کم باشد.

وی اضافه کرد: حتی اگر در محله اسدآباد زمین برای ساخت مدرسه وجود نداشته باشد و یا خیری هم نباشد که زمین برای این منظور اهدا کند، باید زمین با کاربری آموزشی در این منطقه بر اساس طرح خریداری و مدرسه در این محله ساخته شود.

نماینده مردم در ادامه با بیان اینکه پساب یزد همچنان رها است و با شروع فصل تابستان، مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر ایجاد خواهد شد، گفت: بارها نسبت به ایجاد شبکه و تسریع در اجرای ان تأکید کردم؛ ولی اعلام می‌شود که بودجه لازم برای این کار نیست، در حالی که با فروش پساب، می‌توان هزینه مورد نیاز آن را تأمین کرد.

جوکار تأکید کرد: طی مدت یک هفته باید توسط شرکت آب و فاضلاب استان یزد و شرکت آب منطقه ای استان، پساب رها شده، تعیین تکلیف شود.

جوکار در پایان به عدم آشنایی مردم با قوانین حمایتی و مشکلات پیش آمده برای شهروندان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این عدم آشنایی مردم با قوانین جاری کشور، سبب بروز مشکلات بسیاری برای آنها شده، که لازم است که به دنبال آشنایی با این قوانین باشند. زین پس، طی توافقی که صورت گرفته، سرپرست دیوان عدالت اداری استان یزد در دیدارهای مردمی حضور خواهند داشت و با توجه به نقش این مجموعه در تظلم خواهی مردم از دستگاه‌ها، پیگیر احقاق حقوق آنها خواهند بود.

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است
  • انتقاد مردم از حذف تصویر امام خمینی از یک نشست خبری در سمنان + عکس ها
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است