Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته اولین روز شروع امتحانات نهایی دانش آموزان در سراسر کشور بود.

در اولین روز از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و پس از حدود نیم ساعت از شروع امتحان، تصویری از برگه سوال امتحانی در فضای مجازی انتشار یافت که بلافاصله از طریق بررسی شواهد و رصد نشانه‌های منقوش در برگه سوال، حوزه‌های عامل این انتشار شناسایی و اقدامات حقوقی برای برخورد با متخلفین در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر این که امکان دسترسی به سوالات امتحان نهایی قبل از آغاز جلسه به هیچ وجه امکان پذیر نیست، بر برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با توجه به اینکه سوالات رمز شده امتحانات نهایی دقیقاً پیش از شروع هر امتحان از قرنطینه طراحی سوالات به طور مستقیم با روش الکترونیکی به حوزه‌های اجرای سراسر کشور ارسال و در همان جا رمز گشایی و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، دسترسی به سوالات قبل از امتحان امکان پذیر نیست و موضوع افشای سوالات منتفی است، اما در مواردی پس از شروع امتحان تعداد انگشت شماری از دانش آموزان با استفاده از گوشی همراه، ساعت هوشمند و…، که موفق شده‌اند با خود به جلسه امتحان ببرند، مبادرت به تصویربرداری از سوالات و ارسال آن در کانال‌های خاص می‌نمایند و در مواردی نیز افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از انتشار سربرگی مجعول سوالات و تغییرات گرافیکی در آن‌ها و انتشار در فضای مجازی، سعی در فریب دانش آموزان دارند که آموزش و پرورش به منظور برخورد با این موارد، با صدور دستورالعمل‌های حفاظت و مراقبت از آزمون‌ها، تعیین و آموزش ناظرین ثابت توسط حراست، بکارگیری مراقبین و نیز تجهیز حوزه‌های برگزاری امتحانات به دستگاه‌های موبایل‌یاب و نظارت مستمر از حوزه‌ها توسط ناظرین ستادی استانی و منطقه‌ای برای برقراری نظم و امنیت بیشتر و جلوگیری از هرگونه تخلف برنامه‌ریزی و اقدام نموده است.

لازم به ذکر است: در صورت بروز تخلف بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات امتحانی با متخلفین برخورد می‌شود و این موضوع و نوع مجازات مرتبط با تخلف در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسال شده به مدارس به اطلاع عوامل برگزاری امتحانات و دانش آموزان رسانده خواهد شد.

امید است مسئولیت پذیری، اقدامات و تلاش عوامل برگزاری امتحانات در اجرای دستورالعمل‌ها و همچنین هوشیاری دانش آموزان و خانواده‌ها در برخورد با افراد فرصت طلب، زمینه بروز هرگونه سو استفاده از موضوع امتحانات را از بین ببرد، لیکن متأسفانه در اولین روز از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و پس از حدود نیم ساعت از شروع امتحان، تصویری از برگه سوال امتحانی در فضای مجازی انتشار یافت که بلافاصله از طریق بررسی شواهد و رصد نشانه‌های منقوش در برگه سوال، حوزه‌های عامل این انتشار شناسایی و اقدامات حقوقی برای برخورد با متخلفین در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 5496981 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: امتحانات نهایی تقلب در آثار علمی تخلفات شهرداری تهران شورای شهر تهران میراث فرهنگی آلودگی هوا علیرضا زاکانی سربازی صندوق بازنشستگی کشوری قوه قضاییه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سازمان محیط زیست حقوق سربازان عزت الله ضرغامی مواد مخدر بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری امتحانات امتحانات نهایی دانش آموزان شروع امتحان برگه سوال حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات آزمون‌های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی و با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و براساس همان چارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی است.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون های شبه نهایی را تشریح کرد و گفت :آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه وشناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف وهمچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به آنکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد. تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در ۴ عنوان واحد درسی ،۲ عنوان درس عمومی و ۲ عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد که دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان وآزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: شروع آزمون‌ها هم از ۲۷ فروردین بوده است و تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت ودر ۴ روز (۲۷،۲۹فروردین و۱،۴ اردیبهشت)با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده وطراحی سؤالات شبه نهایی براساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌های شبه نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم ویازدهم در این امتحانات شرکت کنند ضمن این که پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

کاظمی گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی وهم چنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد وسعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد جلسه تبیینی وتوجیهی در این رابطه برای معاونین وکارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار شد و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کودک ایرانی «اطاعت» یاد می گیرد، کودک آلمانی «پیشرفت» و کودک چینی «مهرورزی» دریافت وجه اضافی بابت کتاب های درسی ممنوع است

دیگر خبرها

  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود