Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت از توافق برای تشکیل کمیته فنی و توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام در جریان سفر به کشور عمان خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، جواد اوجی درباره دستاوردهای مذاکره با مقام‌های  عمان در جریان سفر به این کشور اظهار کرد: در مذاکرات انجام‌شده با مقام‌های عمان از جمله محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان درباره همکاری در زمینه موضوعات مختلف اقتصادی و به‌خصوص همکاری در بخش انرژی توافق‌هایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به‌عنوان محور اول توافق شد برای توسعه فازهای بعدی میدان نفتی هنگام که تنها میدان مشترک دو کشور است کمیته‌ای فنی مشترک تشکیل شود تا در قالب کارگروهی مشترک و تیم مشترک، این میدان به‌صورت یکپارچه توسعه داده شود.

وزیر نفت با بیان اینکه بهره‌برداری یکپارچه که در منطقه ما بی‌سابقه است برخلاف بهره‌برداری رقابتی سبب می‌شود مخزن میدان مشترک آسیب نبیند و برداشت از مخزن به‌صورت صیانتی اتفاق بیفتد و بیشترین بهره از توسعه میدان نصیب دو کشور شود، یادآور شد: محور دوم همکاری ایران و عمان که درباره آن توافق شد صدور خدمات فنی مهندسی بود.

اوجی تصریح کرد: با توجه به منابع نفتی و گازی عمان و همین‌طور توانمندی پیمانکاران و سازندگان ایرانی زمینه و ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی ایران در بخش نفت و گاز به این کشور وجود دارد و توافق شد در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها و تأسیسات گازی از توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده شود.

طبق اعلام وزارت نفت، وی با بیان اینکه در همین راستا به دعوت وزارت نفت ایران به‌زودی یک هیئت عالیرتبه فنی از عمان برای بازدید از تأسیسات نفتی و گازی ایران و آشنایی با توانمندی سازندگان و پیمانکاران و شرکت‌های دانش‌بنیان به ایران سفر خواهند کرد، گفت: تجارت و صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نیز محور سومی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و توافق‌های خوبی روی آنها انجام شد.

به گزارش ایران اکونومیست، جواد اوجی صبح روز جمعه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) تهران را به مقصد عمان ترک کرد و در این سفر با همتای عمانی خود درباره توسعه همکاری ایران و عمان در بخش‌های مختلف انرژی و پروژه‌های مشترک به گفت‌وگو پرداخت.

سفر جواد اوجی به کشور عمان به‌منظور توسعه دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم و برداشتن گام‌هایی استوار و بلند در ادامه سفرهای پیشین او در چند ماه گذشته است.

گفتنی است به‌منظور ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیئتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز همسو با تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به‌دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل‌سعید» سلطان عمان، امروز (دوشنبه، دوم خردادماه) در رأس هیئتی بلندپایه عازم مسقط پایتخت این کشور شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ایران و عمان ، نفت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران و عمان نفت ایران و عمان میدان مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا

به گزارش قدس آنلاین، محمدخلیلی عمده کشورهای مقصد صادرات از این مبداء گمرکی را کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان عنوان کرد و گفت: خشکبار، مشتقات نفتی و رنگ و سنگ نما عمده کالاهای صادر شده است.

وی همچنین میزان کشفیات قاچاق در سال گذشته از این گمرک را ۳۱۸ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال اعلام کرد که حاکی از افزایش ۲۳۳ درصدی تعداد پرونده های متشکله با توجه به هوشیاری کارکنان این مجموعه در مبارزه با پدیده شوم قاچاق است.

خلیلی اظهار کرد: مجموع درآمد گمرک جلفا در۱۲ ماهه سال گذشته ۲۹۵میلیارد ریال است که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۷درصدی همراه بود.


وی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی واردات کالا به گمرک جلفا در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: میزان واردات در ۱۲ماهه سال گذشته برابر با ۲۸۵ هزار تُن به ارزش ۸۶۷ میلیون دلار است.

خلیلی اظهار کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تخته و الوار، کشنده های مستعمل ، مواد اولیه سیگار و ام دی اف خام بود که از کشورهای ترکیه، آلمان، ژاپن و چین به کشور وارد شده است.

وی همچنین ارزش ترانزیت خارجی از مبداء جلفا را در سال گذشته ۸۹۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است.

مدیر کل گمرک جلفا تعداد مسافرانی که در سال گذشته از مرز جلفا تردد کرده اند را ۱۰۴ هزار و ۴۰۰ نفر برشمرد.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت ۵۰۰ هکتار از نظر امکانات و داشتن انبارهای بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است.

این گمرک قبل از تاسیس جمهوری های مستقل مشترک المنافع در انتهای مسیر قطار شوروی ـ جلفا قرار گرفته بود و حجم عظیمی از کالاهای ورودی به کشور از طریق راه آهن از این مسیر وارد کشور می شد.

پس از تشکیل جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی این گمرک با جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز شده است.

گمرک جلفا به واسطه دسترسی به امکانات ریلی (جلفا - تهران) و نزدیکی به کشورهای مشترک المنافع و نیز به دنبال فعالیت منطقه آزاد ارس مورد توجه تجار و بازرگانان قرار گرفته است.

فاصله این گمرک با تبریز مرکز آذربایجان شرقی ۱۳۵ کیلومتر است.

شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه