Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:01:03 GMT

مدارس دولتی در مناطق محروم هیأت امنایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۶۴۰۲

مدارس دولتی در مناطق محروم هیأت امنایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمود زاده، در آئین امضا تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) که در ساختمان زنده‌یاد علاقمندان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: «نیروی انسانی»، محصول آموزش‌وپرورش است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این سرمایه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منبع نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود؛ اهمیت مجموعه آموزش‌وپرورش از این حیث است که عامل تربیت و پرورش این سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه موظف هستیم بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و اسناد بالادستی فعالیت‌های خود را در آموزش‌وپرورش پیگیری کنیم، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم آموزش‌وپرورش، اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که با توجه به تشکیل قرارگاه اجرایی این سند توسط وزیر آموزش‌وپرورش اقدامات بسیار خوبی در سال‌های آتی انجام خواهد شد، اما نیازمند همکاری سایر نهادها هستیم و باید عزم ملی در این راستا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با آموزش‌وپرورش در جهت تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: این نوع از فعالیت‌ها هم باید تقویت شود و هم گسترش پیدا کند. ما در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آمادگی کامل برای تقویت و توسعه این‌گونه فعالیت‌ها را داریم.

محمودزاده در ادامه گفت: اگر قرار بر افزایش مدارس هیأت امنایی باشد، رویکرد ما تقویت این نوع مدارس در حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه‌یافته با مشارکت خود مردم، خیرین و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و مذهبی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه باکیفیت دولتی هیأت امنایی شود بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شوند تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها ارائه کرد.

وی ادامه داد: درگذشته تلاش می‌شد، مدارس هیأت امنایی در مناطق خوب شهر قرار گیرد و فضای فیزیکی خوبی داشته باشد که این موضوع منجر به شکل‌گیری رقابت‌هایی با مراکز غیردولتی شده بود، اما رویکرد ما این است که به سراغ محروم‌ترین مدارس برویم و بتوانیم برای توسعه آن مدارس اقدام و مشارکت‌هایی را برای تقویت در مناطق کم برخوردار جلب کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار مدرسه هیأت امنایی در کشور داریم و ۱ میلیون و صد هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت مدارس هیأت امنایی جزو اولویت‌هایی است که برای سال‌های آتی در نظر گرفته‌ایم.

محمود زاده با اشاره به اینکه کمیته امداد از زمان تأسیس، اقدامات بسیار خوبی در راستای همکاری با آموزش‌وپرورش انجام داده است، گفت: فراهم کردن مقدمات تفاهم‌نامه همکاری از دو سال گذشته آغاز شده است. لازم است اقداماتی که در مناطق محروم انجام شده تقویت شود.

کد خبر 5497036 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس هیات امنایی کمیته امداد امام خمینی مدارس دولتی شهرداری تهران شورای شهر تهران میراث فرهنگی آلودگی هوا علیرضا زاکانی سازمان محیط زیست قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده قوه قضاییه احتکار حقوق سربازان سربازی عزت الله ضرغامی مواد مخدر بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت های مردمی آموزش وپرورش سازمان مدارس کمیته امداد مناطق محروم هیأت امنایی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند