Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت برنامه ریزی ۲ ساله ای برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی در کشور انجام داده است تا در بحث امنیت غذایی دچار مشکل نشویم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محسن رضایی دوشنبه در جریان سفر خود به خوزستان و در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی و انبارهای ذخایر کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا با تقویت تولید داخل و واردات کالاهای اساسی و کشاورزی به امنیت غذایی کشور لطمه ای وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امنیت غذایی در سطح جهان در شرایط خاصی است و اولین زنگ خطر امنیت غذایی از ۲ سال پیش با شیوع کرونا و ویروس های همه گیر به صدا در آمد.

معاون اقتصادی رییس جمهور  افزود: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین دومین عامل به خطر انداختن امنیت غذایی در دنیا و سومین هشدار نیز جنگ اوکراین و روسیه است.

وی افزود: این سه مورد امنیت غذایی جهان را با تغییر و تحول اساسی مواجه کرده است و کشورهای بزرگ به دنبال یک برنامه ۱۰ ساله برای امنیت غذایی خود هستند.

رضایی در ادامه در خصوص بندر امام خمینی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهم بندری کشور بندر امام خمینی است که ظرفیت بالایی دارد و در طول سال می توان ۷۰ میلیون تن کالا را از این بندر صادر و وارد کرد به طوریکه در سال گذشته ۴۸ میلیون تن مبادله ،تخلیه و بارگیری کالا در این بندر انجام شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: در ابتدای امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر امام خمینی وارد و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا خارج شده است و در حال حاصر سه میلیون تن کالا در انبارهای این بندر ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه با این وجود به این شرایط اکتفا نمی کنیم گفت: قبلا سالانه به فکر ذخایر کالا بودیم اما در حال حاضر با توجه به شرایط ذخایر محصولات کشاورزی در دنیا باید برنامه ریزی ها را ۲ ساله کنیم و بعد به فکر برنامه ریزی ۱۰ ساله باشیم تا نگرانی از نظر کالاهای اساسی و امنیت غذا نداشته باشیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه بندر امام تجهیزات و اسکله های خوبی دارد هدف از سفر خود به استان خوزستان را بازدید از انبارهای ذخیره کالای بندر امام خمینی عنوان کرد و گفت: با نظارت بیشتر از وضعیت کالاهای ذخیره شده در انبارهای این بندر، برنامه ریزی لازم برای رفع برخی کمبودها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای خرید این کالاها انجام می شود اظهار داشت: در مدت سه ماه گذشته سه‌میلیارد دلار خرید کالا برای کشور صورت گرفته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور برای سفری یکروزه و بازدید از بندر امام خمینی و چند واحد صنعتی روز دوشنبه وارد خوزستان شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور امنیت غذایی یارانه ارز 4200 تومانی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بندر امام خمینی کالاهای اساسی معاون اقتصادی برنامه ریزی امنیت غذایی میلیون تن تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۲ نشان از عزم و جدیت مدیریت و کارکنان آن برای پویایی بیشتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمدحسین علامه عضو هیأت عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سفر خود به بندر امام خمینی(ره) با اشاره به بهره برداری از پروژه های عمرانی بخش دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)،  انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری را از دستاوردهای قابل توجه در بنادر خوزستان توصیف و آن را ناشی از توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به آن عنوان کرد.

علامه در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد دریا محور توسط مقام معظم رهبری گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در محوریت امور دریایی کشور عهده دار دبیرخانه سیاست های کلی خواهد بود و با اتکا به سرآمدی سازمان و محوریت موضوعات دریایی در آن، در آینده ای نزدیک شاهد ثمرات و نتایج اثربخش آن در همه حوزه ها خواهیم بود.

وی با اشاره مجموعه اقدامات و عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ویژه در حوزه افزایش درآمدها و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان کرد: در تداوم این موفقیت ها در سال ۱۴۰۳ این اقدامات همچنان با قوت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت جشنواره شهید رجایی برای ارائه و تبیین اقدامات و عملکرد یک ساله دستگاه های اجرایی گفت: ثبت و ضبط دقیق و جامع مستندات و گردآوری آنها و ارائه در این جشنواره می تواند جایگاه این بندربزرگ تجاری کشور را برای افکار عمومی تبیین کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)