Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه منشور و برنامه جامع قرآنی استان اردبیل تدوین شود گفت: قرآن باید راس برنامه‌های تربیتی قرار بگیرد و در این راستا از ظرفیت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مفسرین، مرتلین، کارشناسان قرآنی و عوامل اجرایی مراسم ترتیل خوانی مصلای اردبیل اظهار داشت: قرآن کتاب هویت و سند ایمان و اعتقاد دینی در جوامع اسلامی است که به همین منظور باید فرزندان خود را به سمت آموزه‌های قرآنی و زیبایی‌های دین اسلام سوق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید زیبایی‌ها و ارزش و قداست دین اسلام در راس برنامه‌های تربیتی قرار بگیرد و در این راستا از ظرفیت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شود و نظارت بر نحوه اجرای کلاس‌های قرآنی در مدارس مورد توجه واقع شود تا بتوانیم با تجربیات و تخصص مربیان قرآن زمینه ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه به شکل کاربردی فراگیر کنیم.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه به خصوص در بین دانش‌آموزان و نسل جوان بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است و به همین منظور تدوین منشور و برنامه جامع قرآنی برای 10 سال آینده مورد تاکید است تا بتوانیم مشکلات مربیان قرآنی، مشکلات بیمه، مشکل اشتغال و تمامی مشکلات دیگر را برطرف کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

عاملی اظهار کرد: در ماه رمضان 500 جلسه جز خوانی قرآن کریم در مناطق مختلف استان اجرا شده و خوشبختانه اجرای برنامه‌های قرآنی در استان اردبیل در ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت و اساسی است که باید همچنان این فرهنگ ارزشمند را در جامعه ارتقا دهیم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

گردهمایی 1000 نفری بانوان فعال قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار شد تقویت برنامه‌های قرآنی در جامعه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش می‌دهد سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما: فعالیت‌های قرآنی مردم‌محور توسعه یابد

وی تصریح کرد: قاریان قرآن نیز در مراسمات قرآنی حضور گسترده‌ای داشته‌اند که تلاش‌های انجام یافته در این زمینه شایسته تقدیر و قدردانی است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده شود.

انتهای پیام/142/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود