Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با حضور مدیران ادارات، نهادها و ارگان ها و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام و المسلمین رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در این جلسه با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا، به مشکلات احتمالی عدم ادامه مستمر رعایت مسائل بهداشتی اشاره کرد و افزود: امسال قطعاً اعزام کاروان و زائر از استان ها به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) نخواهیم داشت و صرفا از شهرستان های پیرامون جمعیتی به حرم مطهر اعزام شده و حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: با توجه به عدم برگزاری مراسم در خور شأن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دو سال گذشته به علت شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا، باید به این نکته که امسال مراسمی بهتر و مفصل تر جهت تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی برگزار شود توجه نمود.رضایی با اشاره به تنش های موجود در سطح جامعه نسبت به انقلاب اسلامی ایران در مسائل اقتصادی، توجه به جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را خواستار شد و خاطر نشان کرد: در بحث جهاد تبیین آنچه که مد نظر رهبری بود بیشتر در ارتباط با دستاوردهای انقلاب و بحث پیشرفت و این نکته که چه بودیم و چه شدیم است.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با برشمردن محرومیت های جامعه از امکانات بدیهی در زمان رژیم سابق، برخورداری عموم مردم و محرومین پس از انقلاب اسلامی از فناوری های به روز آن زمان نظیر تلفن و جاده که در اکثر کشورها وجود داشت و مردم ایران از کیفیت مناسب آن محروم شده بودند را یادآور شد و تصریح کرد: با وجود همه مشکلات نباید در حق انقلاب اسلامی، پیشرفت ها، پروژه ها، زیرساخت ها و کارهای عظیمی که پس از انقلاب اسلامی انجام شد بی انصافی کرد و آن ها را نادیده گرفت.حجت الاسلام و المسلمین رضایی افزود: مقام معظم رهبری که جهاد تبیین را عنوان فرمودند یعنی این گونه مسائل برای مردم گفته شود اما ما نمی گوییم و متأسفانه گویی شبکه های معاند در حال جهاد تبیین مسائل باطل خودشان هستند که باید این مهم اصلاح شود و ما ضمن سعی برای برطرف نمودن مشکلات از بیان دستاوردها غافل نشویم.وی خاطر نشان کرد: در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شیراز یک برنامه واحد و جامع خواهیم داشت که زمان و مکان آن متعاقباً تعیین و به حضور مردم عزیز اعلام خواهد شد.در این جلسه رؤسای نهادها و ارگان ها به هم اندیشی و مشورت حول مراسم و برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) پرداختند.انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس حضرت امام خمینی ره انقلاب اسلامی سالگرد ارتحال جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟

همشهری آنلاین: این شخص خاص امام‌خمینی(ره) بود که در دوران پر تب و تاب بعد از انقلاب، به امرای مومن ارتش و بدنه آن اعتماد کرد و جلوی انحلال این نهاد را گرفت. بعد از انقلاب، فضای عمومی در کشور چندان به نفع ارتش نبود و به‌خصوص گروه‌های چپ به‌دنبال انحلال ارتش بودند. این گروه‌ها صحبت از تشکیل «ارتش خلق» و «ارتش بی‌طبقه توحیدی» می‎کردند. این صحبت‌ها البته در حالی مطرح بود که نیروهای ارتش در کردستان و گنبد(ترکمن‌صحرا) درگیر ناآرامی‌ها بودند. رابطه سرلشکر محمدولی قرنی که از سوی امام به‌ ریاست ستاد ارتش منصوب شده بود، با دولت موقت شکرآب بود، تا جایی که قرنی مجبور به استعفا شد. بعد از انتصاب یک ژنرال نزدیک به دولت، اوضاع کمی آرام شد، اما همچنان فریاد انحلال ارتش در جامعه به گوش می‌رسید.

در این شرایط، امرای ارتش به ملاقات امام رفتند و از او خواستند فرماندهی خود بر نیروهای مسلح را دوباره اعلام کند تا ارتش از تهدیدها دور شود. امام هم در پیامی تاریخی، 29فروردین را روز ارتش اعلام کرد و چنان با صراحت از این نهاد حمایت کرد که بقای آن تضمین شد. در این پیام که در 28فروردین منتشر شد، آمده است: «روز چهارشنبه 29فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.»

احتمالا گروه‌های خاصی با این پیام مخالف بودند و چه‌بسا این تصور در جامعه ایجاد شده بود که حتی اگر امام از ارتش چنین قاطعانه حمایت نمی‌کرد، اتفاق خاصی نمی‌افتاد. اما کمی بیش از یک سال بعد، با شروع جنگ تحمیلی، پیامدهای این تصمیم امام به‌خوبی نمایان شد و حالا امروز نمی‌توان تصور کرد که اگر ارتش در جنگ تحمیلی وجود نداشت و در کنار سپاه و نیروهای مردمی از خاک وطن دفاع نمی‌کرد، جنگ چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

از آن سال تا امروز، همه‌ساله نیروهای ارتش «در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه» می‌پردازند و نه‌تنها حمایت خود را از جمهوری اسلامی و ملت ایران نشان می‌دهند، بلکه به‌نوعی بقای خود را هم جشن می‌گیرند.

کد خبر 845007 برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟