Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@17:18:02 GMT

افزایش ۴۰ درصدی تعداد صندلی هواپیماها

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۶۸۴۸

افزایش ۴۰ درصدی تعداد صندلی هواپیماها

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۴۰ درصدی تعداد صندلی هواپیماها خبر داد و گفت: برنامه خرید هواپیمای و بازگرداندن ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر شده به چرخه پرواز در دستور کار است.

«محمد محمدی بخش» در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره مشکل کمبود صندلی پرواز، اظهار کرد: در مدت اخیر چند فروند هواپیمای خرید شده است و در حال افزایش ناوگان نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه فعلی نیز تصمیم داریم هواپیماهای زمین‌گیر را سرخط بیاوریم.

وی با بیان اینکه درخواست پرواز نسبت به سال‌های گذشته به‌شدت افزایش یافته است، افزود: در مدت اخیر تعداد صندلی هواپیماها ۴۰ درصد افزایش یافته است، اما همچنان این میزان افزایش پاسخگوی تقاضای فعلی نیست.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین امسال ۲ و نیم‌میلیون نفر توسط حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا شدند.

محمدی بخش درباره میزان هواپیماهای سرپا نیز گفت: اکنون ۱۵۸ فروند هواپیمای عملیاتی داریم و تعداد صندلی ناوگان هوایی نیز ۴۰ درصد افزایش یافته، اما درخواست نسبت به مشابه سال قبل ۲.۵ برابر شده است و شاهد استقبال مردم از  این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه برای خرید هواپیما نیز منتظر مذاکره رفع تحریم‌ها نیستیم و امکان خرید هواپیما وجود دارد، گفت: افزایش ناوگان درخواست به حق مردم است و تقریباً ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که باید به چرخه پرواز برگردانیم، البته خرید هواپیما نیز در دستور کار است که می‌تواند به پوشش تقاضا کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال برنامه ریزی برای نوسازی و بازسازی ناوگان هوایی کشور هستیم و به زودی تعداد صندلی ها در این بخش افزایش می‌یابد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تحریم ، حمل و نقل هوایی ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحریم حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فروند هواپیمای تعداد صندلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

در ۳۱ ماه گذشته که از فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، تعداد اتوبوس‌‌ها از ۱۸۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یافت، این در حالی است که با قراردادهای در دست اجرا، تا پایان سال به تدریج ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد این ناوگان خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 31 ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در 31 ماه گذشته 826 دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و 428 دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

2500 اتوبوس در نیمه اول 1403 وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه 2500 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، 2500 دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین