Web Analytics Made Easy - Statcounter

طلا پس‌از 4 هفته متوالی کاهش قیمت بالاخره به منطقه سبز بازگشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا، کاهش ارزش دلار نسبت‌به رکورد 20 ساله‌ای که به آن رسیده بود این فلز گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است. به‌علاوه، سقوط بازار جهانی سهام تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را در بحبوحه‌ نگرانی درمورد سلامت اقتصاد دنیا بالا برده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.42 درصد افزایش به 1854 دلار و 19 سنت رسید. تحلیلگران عقیده دارند تغییرات قیمت دلار عامل اصلی تعیین‌کننده ارزش طلا در هفته آینده خواهد بود و عملکرد سرمایه‌های مخاطره‌پذیرتر هم بر آن تاثیر خواهد گذاشت. فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه نتایج آخرین اجلاس خود را اعلام می‌کند که دیدگاه بهتری نسبت‌به احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره به وجود خواهد آورد. اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی دورنمای اقتصاد را مشخص کرده و پیش‌بینی قیمت طلا را ممکن می‌سازد.

عوامل مؤثر بر قیمت طلا عبارتند است:
شاخص دلار:  بررسی تحولات دلار اهمیت زیادی دارد. شاخص دلار از 105 به حدود 103 رسیده‌است. کاهش بیشتر شاخص دلار به‌معنای تقاضای بالاتر برای طلاست.
تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی : اگر تولید ناخالص داخلی آمریکا که در روز پنجشنبه اعلام می‌شود، پایین‌تر از حد انتظار باشد ارزش طلا بالاتر خواهد رفت.
اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا:  در این اجلاس که در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌شود که مستقیماً بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت.
قیمت انرژی:  بالا رفتن قیمت انرژی همچنان باعث نگرانی در دنیاست که می‌تواند تقاضا برای طلا را به‌عنوان پشتوانه‌ای در برابر تورم بالا ببرد. احتمال تحریم واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین تقاضا برای نفت و قیمت آن را افزایش خواهد داد.

قیمت نقره با 0.88 درصد افزایش به 21 دلار و 87 سنت رسید و پلاتین با 0.85 درصد افزایش 965 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصاد اونس طلا سلامت شاخص قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.47 کاهش به 89 دلار و 60 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 44 سنت معادل 0.52 درصد کاهش 84 دلار و 92 سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تولید نفت ایران به 3میلیون و 250هزار بشکه در روز رسیدپیش‌بینی‌ نفت 100 دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران


تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.
انتهای پیام/23

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت