Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:21:31 GMT

یک هزار و ۵۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۷۳۷۶

یک هزار و ۵۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا ممدوحی با اشاره به عملکرد مثبت کنتور هوشمند بر چاه‌ها کشاورزی، اظهار کرد: در این راستا با بهره برداران غیر مجاز که از چاه‌های فاقد پروانه آب برداشت می‌کردند برخورد قانونی صورت گرفته که این اقدام منجر به انسداد یک هزار و ۵۰۸ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۳۲ میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۰ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: این شرکت به منظور مدیریت مصرف در جامعه اقدام به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی کرده که با این ابزار مهم بهره برداران در برداشت از منابع آب مدیریت داشته باشند.

وی افزود: با نصب کنتور هوشمند بر چاه‌ها، ضمن مدیریت مصرف چاه‌ها، از برداشت‌های بی رویه آب جلوگیری می‌شود و همچنین با نصب مودم بر روی کنتورها امکان مانیتورینگ چاه‌ها از راه دور میسر خواهد بود.

ممدوحی بیان کرد: باتوجه به عملکرد مثبت نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز خوشحالیم که اعلام کنیم در سال‌های اخیر طی هیدروگرافی برخی دشت‌ها در استان، سطح آب زیرزمینی با کاهش مواجه شده که البته در برخی دشت‌ها ثابت مانده است.

کد خبر 5497174

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی کنتور هوشمند چاههای غیرمجاز بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار خراسان رضوی احتکار گرد و خاک سیدابراهیم رئیسی آلودگی هوا مشهد اردبیل کنتور هوشمند چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند