Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در تلاش هستیم خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و جانبازان را افزایش دهیم و امیدواریم با کمک نیروهای مسلح، همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی با تهیه و اجرای یک برنامه جامع به این اهداف دست پیدا کنیم.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست با معاون هماهنگ‌ کننده ارتش و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر،  ضمن تبریک این روز افزود: وظیفه ما پاسخ به نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران است و در تلاش هستیم این کار را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام راحل با دل و جان مردم کاری کرد که آنها اولویت اصلی و اولیه خود را حفظ کشورشان می‌دانستند، بیان کرد: ملت ایران در طول تاریخ، همیشه ملت بزرگی بوده اما در طول ۲۵۰ سال قبل از انقلاب اسلامی، ایران در هر جنگی به دلیل اینکه امامی وجود نداشت که ملت را رهبری کند و آنها را در مسیر خدا قرار دهد، هر بار یک تکه از جانش جدا شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امام خمینی (ره) ما را در مسیر خدا و انجام خواست خدا قرار داد، ادامه داد: ملت ایران هم پذیرفتند که در این راه قرار بگیرند. اگر غیر از این بود، پیروزی در دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد. ما بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم دور هم جمع می‌شویم و با افتخار از آن روزها صحبت می‌کنیم اما آیا آنهایی که کشور ما را مورد هجوم قرار دادند هم می‌توانند الان چنین جلساتی برگزار کنند و به عملکردشان افتخار کنند؟

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: وقتی مردمی تابع حاکمانی ظالم می‌شوند، سرانجام آنها تفرقه و نابودی است ولی کشور ما علی‌رغم ۴۰ سال تحریم و فشارهای مختلف، به لطف خدا روی پای خود ایستاده است. ما در طول جنگ ۱۵۰ هزار شهید داشتیم در حالی که دشمن از ما قوی‌تر و مجهزتر بود در این جنگ نابرابر، ۲۷۵ هزار نفر تلفات داشت، امیدواریم این حماسه‌ها را به نسل امروز که جنگ تحمیلی را ندیدند، به خوبی انتقال دهیم.

امیر دریادار سیاری و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز در این نشست به بیان خاطراتی از فتح خرمشهر پرداختند.

گفتنی است، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد عتیقه‌چی، امیر سرتیپ دوم محمدعلی اعظمی، سرهنگ جانباز احمد خسروان، ناخدایکم هوشنگ صمدی، سرگرد منصور محمد دوست، ستوان یکم محمدرضا خاکساری و سرباز جانباز خیرالله نصری از جمله مسئولان و پیشکسوتان حاضر در این نشست بودند.

در پایان این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لوح تقدیر و تندیسی را به رسم یادبود به معاون هماهنگ‌کننده ارتش و پیشکسوتان حاضر در نشست اهدا کرد.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سپاه را مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: حراست و پاسبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، توسعه این دستاوردها به اقصی نقاط عالم، تمدن سازی بر محوریت مکتب قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت بر اساس منویات حضرت امام (ره) و حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی از مهم‌ترین نقش‌های این نهاد مقدس محسوب می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر پاسداری از انقلاب اسلامی و دست آورده‌ای آن، نگهبانی از میراث گران بهای امام و شهدا، دفاع از مظلومان جهان و زمینه سازی ظهور حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف را از اهداف اصلی تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سپاه عنوان کرد: مقابله جدی با منافقین کوردل، مقابله جدی با رژیم بعث عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس، سازندگی و آبادانی کشور پس از جنگ تحمیلی، بصیرت افزایی حول محور تدابیر امامین انقلاب، تأمین امنیت شخصیت‌های علمی، معنوی و اماکن حساس نظام، حفاظت فرودگاهی، موفقیت در عرصه‌های مهم صنعت دفاعی و دانش بنیان، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه، مقابله و همیاری از مردم در مقابل حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و… از مهم‌ترین اقدامات برجسته سپاه است.

وی با اشاره به تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی در پی حمله به کنسولگری ایران در دمشق خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی کنسولگری هر کشور به عنوان خاک آن کشور محاسبه می‌شود و حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران ایرانی حق پاسخگویی و تنبیه متخاصم را طبق مقررات بین‌المللی برای ایران یک حق مسلم می‌داند.

هاشمی تاکید کرد: الحمدلله با قاطعیت تمام در محدوده نظامی آن‌ها را تنبیه کردیم که موجبات شادی ملت قهرمان و قدر شناس ایران اسلامی و مظلومان عالم خصوصاً مردم مظلوم غزه و فلسطین را فراهم آورد.

کد خبر 6084794

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • پرسپولیس در یک جام دیگر هم مدعی است
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت