Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:11:59 GMT

طرح‌های مناسب‌سازی برای معلولان در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۷۷۳۹

طرح‌های مناسب‌سازی برای معلولان در مشهد آغاز شد

گروه استان‌ها- شهردار مشهد با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن و عرصه‌های مختلف برای حضور اجتماعی معلولان در سطح شهر یکی از اولویت‌های شهرداری است، گفت: برای نخستین بار تولید داخلی وسایل بازی ویژه معلولان را در سطح برخی از پارک‌های این شهر نصب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، سید عبدالله ارجائی در حاشیه چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، اظهار داشت: مشهد هم اکنون در حال آماده‌سازی برای جشن‌های دهه کرامت است و این نشست نیز در راستای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرها برای برگزاری جشن‌های این دهه در سطح کشور برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین محورهای این جلسه انتقال تجربیات کلان‌شهرها به یکدیگر است و یکی از این تجربیات مباحث مربوط به شهر مهربان است.

شهردار مشهد ادامه داد: دلیل انتخاب نام مهربان بر شهر مشهد، وجود با برکت علی بن موسی الرضا(ع) است که همه مردم جهان، ایشان را با نام رافت و مهربانی می‌شناسند.

ارجائی با بیان اینکه 10 تا 15 درصد جمعیت کشورها را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه ما افراد دارای معلولیت را کمتر در سطح کشور مشاهده می‌کنیم که دلیل آن عدم آمادگی شهرها برای خدمت رسانی به این افراد است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سطح مشهد در حال رقم خوردن است مناسب سازی اماکن و عرصه‌های مختلف برای حضور اجتماعی معلولان در سطح شهر مانند آماده سازی پار‌ک‌ها بوده که برای نخستین بار تولید داخلی وسایل بازی ویژه معلولان را در سطح بعضی از پارک‌ها در شهر نصب کردیم.

شهردار مشهد مقدس در خصوص اقدامات شهرداری مشهد برای معلولان خاطرنشان کرد: این اقدامات برای افراد دارای معلولیت‌های مختلف مانند اوتیسم و نابینایان در حوزه ادبیات انجام شده و این دست اقدامات در حال گسترش است.

ارجاعی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کشور ما میزبانی از علی بن موسی الرضا(ع) است و همسایه با همسایه یا میزبان با میزبان باید نسبتی با یکدیگر داشته باشند و کشور اسلامی ما باید به این سمت حرکت کند که آحاد جامعه نسبت مشخصی با حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) که امام هشتم شیعیان(ع) است داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیام این همایش تسری صفات این امام معصوم مانند رافت، علم و گفت‌و‌گو به ایران اسلامی است و در این همایش تلاش خواهیم کرد با کمک تمامی اصحاب فرهنگ در سطح کشور، مخصوص شهرداری کلان‌شهرها این صفات را گسترش دهیم.

 از پیوست فرهنگی به الزام فرهنگی رسیده‌ایم 

حجت‌الاسلام حسن منصوریان،کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای شهر مشهد نیز اظهار داشت: مشهد شهری استراتژیک و مرکز مراوده کشورهای شرقی است، از نظر فرهنگی نیز نقطه طمع دشمنان است و تکفیری‌ها و غیرشیعیان به دنبال سقوط جامعه تشیّع هستند.

وی افرود: متاسفانه رسانه‌ها کم‌لطفی و بی مهری می‌کنند و مشهد را شهری خودخواسته، بسته و گرفته معرفی می‌کنند، به همین دلیل هم بین این تلاطم‌ها باید حال خوب داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: خوب بودن اقتضای مشهد است و باید با هویت رضوی تناسب داشته باشد. قدمت مشهد از نیشابور کمتر است اما به برکت حرم مطهر رضوی یکی از کلان‌شهرهای ایران به حساب می‌آید.

نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران در مشهد آغاز شد تعامل چهارجانبه برای تسهیل در دسترسی شهروندان مشهدی/ دیوار پادگان لشکر 77 ارتش تخریب شد + فیلم پیشنهاد تشکیل «شورای عالی ورزش» در شهر مشهدمقدس

منصوریان با اشاره به اینکه فقط امام رضا (ع) شهروند است و بقیه خادم، زائر یا مجاور هستند، تصریح کرد: تمام مسائل اسناد فرادستی ما و فرهنگ شهرنشینی را مطابق با این نگاه بازبینی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که به جای حقوق شهروندی و شهرنشینی به فرهنگ اخلاق اجتماعی توجه و این مساله را ابلاغ و حاکم کردیم.

وی اضافه کرد: ما از پیوست فرهنگی به الزام فرهنگی رسیده‌ایم و شورای اجتماعی محله را به عنوان پارلمان کوچک ایجاد کردیم تا مردم را در اداره شهر دخیل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهری که 9 هزار معتاد دارد، درصد طلاق 40 درصد و میانگین زندگی متاهلی هشت سال و 2 ماه است، شهری است که حالش خوب نیست و ما باید ضمن تمرکز بر مسائل اجتماعی به دنبال نسخه شفابخش هم باشیم.

منصوریان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مشکلات را از بین ببرد زیرا ایثار و گذشت است که آمار طلاق را پایین و دعواهای خیابانی را کم‌ می‌کند.

فعال‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی کشور با همفکری شهرداری‌ها

احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر های ایران نیز اظهار کشور بیست کلانشهر داریم که اکثریت جمعیت کشورمان در این شهر ها سکونت دارند. با کنار هم قرار گرفتن معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها در این نشست، تجربیات شهرهای مختلف در اختیار هم قرار خواهد گرفت و برای ادامه کار مشترک در هر استان برنامه ریزی خواهد شد.

وی بیان کرد: می‌توانیم ظرفیت بزرگی را در این نشست‌ها فعال کنیم تا شاهد اتفاقات بزرگ فرهنگی در کشور باشیم.با حضور شهرداران نیز کمک می‌شود که این اتفاقات فرهنگی و اجتماعی تسریع شود؛اگر در حوزه فرهنگی کاری قوی انجام دهیم، مسائل اجتماعی نیز حل خواهد شد و همه اینها در هم گره خورده است.

متولیان با بیان اینکه علیرضا زاکانی، شهردار تهران به عنوان موسس مجمع شهرهای آسیایی در این مجمع حضور دارد، تصریح کرد: در جهت حضور در عرصه بین الملل با مجمع شهر های آسیایی نیز ارتباط گرفتیم که در بحث خواهر خواندگی بین شهر های ایران با سایر شهر های آسیایی فعالیت کنیم.

دبیر کل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ادامه داد: خواهر خواندگی شهرهای بزرگی مانند مشهد با شهر های بزرگ آسیایی مانند شهرهای ترکیه و روسیه باعث روابط فرهنگی بسیار خوبی خواهد شد.

متولیان تصریح کرد: این خواهر خواندگی فرصت خوبی برای بیان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خودمان در شهرهای دیگر است؛ در این رابطه مقدمات کار انجام شده و امیدواریم تا آخر سال اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.با برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم در موضوعات مختلف مانند معتادان متجاهر و کودکان کار، توفیقاتی که در شهر های بزرگ بدست آمده را به سایر شهرها اشاعه دهیم و شاهد حل این موضوعات باشیم.

انتهای پیام/282/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع شهرداران کلان فرهنگی و اجتماعی کمیسیون فرهنگی کلان شهرها مجمع شهر شهر مشهد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش مشهد مهربان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اجرای طرح مشهد مهربان  گفت: این پویش با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده است وتا سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

دبیریان افزود:کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به هم نوعان از دیگر اهداف برگزاری پویش مشهد مهربان با مساعدت‌های مردمی دراین شهر  است.

وی گفت: برنامه گلریزان نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیر نقد  از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • هوای شهر مشهد ناسالم است / پاک‌ترین هوا سهم ایلام شد
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • آغاز پویش مشهد مهربان
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  •  آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آغاز پویش مشهد مهربان با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • افطاری ساده در فرهنگسرای خاوران