Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:30:26 GMT

خداحافظی ایران‌خودرو با خودروهای ناقص

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۷۸۶۸

خداحافظی ایران‌خودرو با خودروهای ناقص

اخبار شرکت‌ها: ایران‌خودرو: انباشت ده‌ها هزار خودرو دارای کسری قطعه در سال گذشته موجب مشکلات متعددی در بازار خودرو شده بود که در نهایت با دستور فوری رییس جمهور مبنی بر تکمیل و تجاری سازی این خودروها به یکی از اصلی ترین برنامه های خودروسازان بدل شد و مدیران صنعت خودرو وعده اصلاح این موضوع در سریع ترین زمان ممکن را دادند اما آیا با گذشت حدود 3 ماه از این دستورات نتیجه ای حاصل شده است؟

تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص شاید صورت مساله را کمرنگ کند اما ارایه راهکاری برای عدم تولید خودرو دارای کسری قطعه جدید، راهکاری بنیادین است که پرونده این خودروها و مشکلاتی که برای صنعت و بازار خودرو به‌وجود آورده اند را به طور کامل خواهد بست و بررسی های نشان می دهد که ایران خودرو در این زمینه عملکرد موفقی داشته و از روز پایان اردیبهشت ماه و در زمان زودتر از موعد ابتدای خرداد، تولید خودرو ناقص به طور کامل از دستور کار این خودروساز حذف شده است و خودروها به صورت مستقیم از خط تولید آماده تحویل به مشتریان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ها نشان دهنده آن است که اگر سال گذشته تنها در گروه صنعتی ایران خودرو به جای تولید خودروهای ناقص، روی تکمیل و تجاری سازی و عبور مستقیم خودروها از خط تولید تمرکز می شد شاید تنها کاهش 15هزار عددی تیراژ ثبت می شد اما از زیان چهار هزار میلیارد تومانی جلوگیری می‌شد.

رشد تولید، افزایش عرضه روزانه و جلوگیری از انباشت خودروهای ناقص می تواند به آرامش بازار خودرو در سال جاری کمک کند و همچنین برای رشد 50 درصدی تولید در سال 1401؛ دستیابی به آمار تولید روزانه 2500 دستگاهی در شر کتی مانند ایران خودرو ضروری است.

پیگیری ها در این زمینه نشان دهنده آن است که این گروه خودروساز برنامه تولید را بر اساس روزانه بیش از 2500 دستگاه پیش می برد و حتی در 31 اردیبهشت ماه مجموعا 2792 دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری به صورت مستقیم و بدون تولید خودرو ناقص روانه بازار شده است و به طور کلی با پیش‌روی پنج درصدی جلوتر از برنامه تولید، امکان دستیابی به آمار تولید ۷۲۵ هزار دستگاه خودرو سواری در سال ۱۴۰۱ امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران خودرو خودرو ناقص خودرو داخلی خودروهای ناقص ایران خودرو تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران

 مهدی ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی کشور، شماره گذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل را برای اولین بار در کشور و بر طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض دانست.

قانون جدید شماره گذاری خودرو

به گزارش گجت نیوز، معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی کشور گفت:

با توجه به قانون ساماندهی و توجه این قانون به مساله زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مساله صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند.

همچنین وی افزود که در برهه حساس کنونی در خصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین، در آخرین روز کاری سال گذشته آئین‌نامه‌ای ابلاغ شد که از روز پنج اردیبهشت هم لازم‌الاجرا است. با توجه به افزایش عوارض این خودروها در این روز فشار زیادی روی ثبت شاسی‌های وارداتی در کشور داشتیم و میزان گواهی اسقاط برای شماره گذاری هم کم بود.

مهدی ابراهیمی اظهار کرد:

نیاز کشور برای شماره گذاری بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی بود. به‌دلیل کمبود گواهی اسقاط، فضای نامناسبی ایجاد و قیمت‌های غیر رسمی در این حوزه بسیار بیشتر شد.

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت که به‌دلیل نبودن گواهی و کم‌فروشی و رشد قیمت‌ها این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین‌نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد. همچنین به‌گفته وی، تا زمانی که گواهی کافی تولید شود رویکرد ما ریالی خواهد بود و تا زمان تأمین این گواهی به اصل اولیه آن بازخواهیم گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران