Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@01:17:06 GMT

کاهش ۳۴ درصدی صادرات کالا در مرز دوغارون

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۷۹۱۹

کاهش ۳۴ درصدی صادرات کالا در مرز دوغارون

جواد جعفری گفت: در دو ماهه نخست امسال، حدود ۷۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار از طریق گذرگاه بین المللی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد کاهش وزنی و ۳۱ درصد کاهش ارزشی را نشان می‌دهد.

او گفت: میزان ۲ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در دو ماهه نخست امسال از طریق مرز دوغارون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب هفت درصد و یک درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی گفت:  علت این کاهش صادرات جریان انتقال کالا در مرز دوغارون تحولات اخیر در کشور افغانستان است، به طوری‌که بسیاری از کالا‌های تولیدشده استان مثل سیمان پیش از استقرار طالبان از بازار خوبی برخوردار بوده و اکنون به دلیل توقف پروژه‌های عمرانی بازار خود را از دست داده اند.

در حال حاضر ضرورتی برای ۲۴ ساعته شدن مرز دوغارون نیست

جعفری گفت: در حاضر با توجه به کاهش حجم تردد ناوگان تجاری، شاید ضرورتی برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌ها در مرز دوغارون نباشد.

او گفت: مانع خاصی بر سر راه ۲۴ ساعته شدن دوغارون وجود ندارد، ولی مبنای اصلی آن افزایش تردد‌های تجاری و مسافری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک دوغارون صادرات و واردات دیپلماسی اقتصادی مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرهنگ رسول قنبری از کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در جاده‌های استان خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروز گذشته از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین تعداد تلفات جاده‌ای استان بوشهر بر اثر تصادف خودرو‌ها ۱۵ نفر بود که امسال به ۵ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که با وجود کاهش تلفات، مصدومان تصادف در این مدت افزایش یافته است، اضافه کرد: در ۱۴ روز گذشته ۱۶۷ نفر بر اثر تصادف خودرو‌ها در جاده‌های استان بوشهر مصدوم شده‌اند که با توجه ۱۵۷ مصدوم در مدت مشابه پارسال، شاهد افزایش ۶ درصدی زخمی‌ها هستیم.

جانشین فرمانده پلیس راه استان بوشهر تعداد کل تصادفات از آغاز اجرای طرح نوروزی امسال در جاده‌های استان را ۲۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قنبری از افزایش تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع تردد‌های درون استانی از ۲۴ اسفند تاکنون ۳ درصد افزایش یافته است.

وی کاهش تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تردد خودرو‌ها در محور‌های ورودی استان ۶ درصد و خروجی ۷ درصد در ۱۴ روز گذشته نسبت‌به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ قنبری بی‌توجهی رانندگان به جلو و نداشتن تمرکز کافی ناشی از خستگی، استفاده از تلفن همراه و ... در کنار سرعت بالا را از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای و شهری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی و چند دقیقه استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در استان کرمانشاه
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • جان باختن بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲