Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: در شهرداری‌ها رسالت الگوسازی را بر عهده داریم و باید بکوشیم الگوسازی کنیم. غرب تلاش می‌کند ما را مغلوب شعارهای انقلاب کند و ما را به سمت و سویی سوق دهد تا مغلوب آنان شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، "علیرضا زاکانی" در چهلمین و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: ما در مسیر تحقق یک اتفاق بزرگ جهانی قرار گرفتیم و جهان در حال رفتن به مسیر مشخص است اما اهالی شیطان تلاش می‌کنند این را به تاخیر بیندازند و جهان را از آن خودشان کنند و یک جهان‌سازی دروغین را به جامعه بشری قالب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ها دو مسیر و دو هدف را دنبال می‌کنند. در تمام لحظات زندگی بین دو انتخاب قرار گرفته‌ایم و آثار انتخاب برای هر یک از این دو انتخاب مشهود است؛ یعنی اگر بخواهیم مسیر درست را انتخاب کنیم و بنیان صحیحی در جامعه داشته باشیم راهی جز تمسک به اسلام نداریم.

شهردار تهران بیان کرد: نگاه غربی یک مختصات خاصی را به ما ارائه می‌کند. در مبنای اسلام انسان مبتنی بر یک نگاه اجتهادی، خلیفه الهی است و انسان مبتنی بر نگاه غرب جایگزین خدا است. خدا در نگاه اجتهادی خالق و رب است، اما در نگاه رقیب، خدا خلق کرد و در کنار نشست و کار را واگذار کرد.

زاکانی با بیان اینکه طبیعت به دست ما امانت است اما در نگاه رقیب طبیعت اسیر مردمان است و انسانی است که به جای خدا نشسته است، خاطرنشان کرد: جامعه هویت مستقل و در مسیر رفتن به جامعه مهدوی را شکل می‌گیرد. در مقابل غرب به غیر از سود به چیز دیگری نمی‌اندیشد و در نگاه آن انسان جز لذت و بهره‌مندی چیزی نیست اما در نگاه اسلامی انسان به سمت بی نهایت و امام معصوم حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: از نگاه اسلام، استقلال یک ضرورت است و عدالت باید محقق شود و جامعه ما باید در مسیر مهدویت گام بردارد. پیشرفت یک نیاز اساسی است که باید به سمت آن حرکت کرد. جامعه عقب افتاده با جامعه مهدوی فاصله دارد. جامعه غربی شعار آزادی می‌دهد که به آن ملتزم نیست و آزادی را ناقص و معیوب تعریف می‌کند.

شهردار تهران تصریح کرد: با همه این وجود غرب از عدالت بویی نبرده و سراسر ظلم و تبعیض را در جامعه گسترش می‌دهد و نسبت به معنویت بیگانگی محض و نسبت به پیشرفت یک ابعاد ناقصی را در دستور کار قرار دارد.

زاکانی گفت: در شهرداری‌ها رسالت الگوسازی را بر عهده داریم و باید بکوشیم الگوسازی کنیم. غرب تلاش می کند ما را مغلوب شعارهای انقلاب کند و ما را به سمت و سویی سوق دهد تا مغلوب آنان شویم.

وی ادامه داد: در آستانه سالگرد حضرت امام (ره) هستیم و قرار داریم پویشی را دنبال کنیم و باید جوهره‌ای که امام بر مبنای آن که خدامحوری است حرکت کنیم و با یک نگاه مردم سالاری و یک تکیه گاه را قرار دارد. باید برگردیم و تجربه کنیم و حرکت کردن بر مردم سالاری دینی و میدان دادن مردم به مسائل مدیریت شهری را فراهم کنیم. اگر به مردم میدان دهیم تمام کاستی‌های ما جبران می‌شود.

شهردار تهران اظهار کرد: در مقابل منافقین و چپی‌ها که حرکت‌های کور را توصیه می‌کردند، امام (ره) مردم را به میدان آوردند و این انقلاب را فراهم کردند. این تحقق انقلاب جز در سایه حضور مردم در عرصه‌های مختلف محقق نخواهد شد. در تجربه کلان شهرها و مدیریت شهری در سراسر کشور مکلفیم زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف را هم فراهم کنیم.

زاکانی بیان کرد: مردم سالاری دینی آن چیزی است که باید در مدیریت شهری خودمان تجربه کنیم. امروز که دولت مردمی آقای رییسی متصدی و پرچمدار خدمت در کشور است، جز به پشتیبانی از این دولت نباید بیندشیم که بهترین خدمت، گره از زندگی مردم باز کردن است.چهل و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری مشهد مقدس طی روزهای ۲و ۳ خردادماه با حضور مسئولان ۱۹ کلانشهر ایران برگزار می‌شود.

این مجمع با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، احسان متولیان، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاونین و رؤسای سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری های کلانشهر کشور به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در حال برگزاری است.

نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با هدف بررسی برنامه های کمیسیون در سال۱۴۰۱و انتقال تجربیات مدیریت شهری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری ها الگوسازی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران مدیریت شهری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان از تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی دهقانی در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو با هدف رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی خوزستان که شامگاه دوشنبه (3 اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، گفت: امنیت یک مقوله بسیط و از نیازهای اساسی جامعه است. یکی از مهمترین ابعاد امنیت، امنیت اموال و دارایی مردم جامعه و بیت‌المال است. با توجه به اینکه اموال غیرمنقول سهم قابل توجهی در دارایی جامعه دارد، تامین امنیت مالکیت مردم و جامعه، به عبارتی صیانت از مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی یکی از وظایف بسیار مهم حاکمیت است.

وی ادامه داد: تثبیت مالکیت و صیانت از مالکیت، کاری حاکمیتی است و به این دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است. اعتبار دادن به معاملات غیررسمی، مالکیت اموال غیرمنقول را به خطر می‌اندازد و این یک تهدید است. اگر اعتبار اسناد عادی باشد، به مالکیت اموال غیرمنقول تزلزل وارد می‌کند بنابراین برای ترویج انجام معاملات به صورت رسمی تلاش می‌شود تا از تزلزل مالکیت مردم و جامعه جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با ترویج معاملات رسمی، مالکیت در جامعه تثبیت پیدا می‌کند و امروز در خوزستان شاهد هستیم که با تلاش همه مدیران استانی و فراهم کردن زمینه تثبیت مالکیت در همه عرصه‌ها، اقدامات بزرگی انجام، اختلافات برطرف و تداخلات رفع شد.

دهقانی با اشاره به تثبیت اراضی در خوزستان عنوان کرد: امروز تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی مردم در خوزستان به  70 درصد رسیده که به اندازه چهار استان است. در حوزه صدور اسناد رسمی نیز اختلافات و موانعی در استان وجود داشت که با تلاش انجام‌شده، سند بیش از 66 هزار هکتار اراضی وقفی پس از 100 سال صادر شد.

وی افزود: در عرصه ملی در خوزستان، بیش از 99 درصد یعنی 4 میلیون و 700 هزار هکتار تثبیت شده است. در حریم و بستر رودها نیز اقدامات بزرگی انجام شد که حاصل تلاش مدیران است.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: تالاب‌های استان سرمایه ملی هستند و برای اولین بار در کشور، سند به صورت مستقل برای تالاب‌ها صادر شد. با کمک مدیران، برای اولین بار 3 هزار و 860 هکتار از مساحت تالاب‌ها در خوزستان تثبیت شد. اعمال حق مالکیت با صدور سند مالکیت انجام می‌شود که این کار بزرگ در استان انجام شده است.  

وی بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، تثبیت مالکیت در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید اهمیت دارد. اینکه سرمایه‌گذاری تثبیت مالکیت داشته باشد، قطعا موجب تقویت تولید می‌شود. تلاش می‌کنیم تثبیت مالکیت را در حوزه تولید و صنعتی در خوزستان به بهترین وجه به منصه ظهور برسانیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان