Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ساخت سد نرماب قرار بود پس از آغاز عملیات عمرانی در سال ۱۳۹۰ به مدت پنج سال به بهره‌برداری برسد اما به دلائل مختلفی از جمله کمبود اعتبار روند ساخت این طرح سیر نزولی داشت اعتباری که برای سد نرماب در سال ۱۳۹۰ پیش‌بینی شده بود ۴ هزار میلیارد ریال بود که سهم قرارگاه خاتم‌الانبیا ۸۵ درصد و دولت ۱۵ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد نرماب جزو نخستین فاینانس داخلی کشور در زمینه سدسازی بوده است و بخشی عمده‌ای از این طرح بر عهده قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده و بخشی نیز بر عهده دولت است این کار چندین سال است که شروع شده البته اخیرا قرار شد اعتبار سد نرماب در دو بخش اعتبارات دولتی و تهاتر نفت افزایش یابد و دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا اجازه داد مقداری نفت را در بازارها بتواند به فروش برساند.

*۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تهاتر نفت برای سد نرماب دیده شد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه سد نرماب جزو نخستین فاینانس داخلی کشور در زمینه سدسازی بوده است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این طرح بر عهده قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده و بخشی نیز بر عهده دولت است این کار چندین سال است که شروع شده البته اخیرا قرار شد اعتبار سد نرماب در دو بخش اعتبارات دولتی و تهاتر نفت افزایش یابد و دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا اجازه داد مقداری نفت را در بازارها بتواند به فروش برساند و در ازای آن مطالباتی که از دولت دارد بابت طرح‌هایی که در حال اجرا است آن مطالبات را به صفر نزدیک کند از جمله این مطالبات سد نرماب است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تهاتر نفت برای سد نرماب دیده شد بخشی که عملیاتی شده هنوز به اطلاع ما نرسیده است اما شنیدیم که تقریبا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال عملیاتی شدن است.

حسینی ابراز کرد: یک تهاتر نفت دیگری هم داریم که یکی از بانک‌های خصوصی تقبل کرده است تا نفت تهاتر را برای وزارت نیرو به فروش برساند و پولش را برگرداند.

حسینی در خصوص سدهای تامین آب شرب در گلستان اظهار کرد: در استان گلستان سدهای مخصوص آب شرب باشد در حال بهره‌برداری نداریم سد نرماب در حال احداث است که بخشی از آب این سد برای تامین آب شرب استفاده می‌شود و سد بهارستان در مرحله فاز دوم قرار دارد که این سد نیز برای تامین آب شرب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان افزود: سد میرداماد که در منطقه شصتکلاته شهرستان گرگان واقع شده است در حال مطالعات فاز دوم آن هستیم چند سال طول کشید تا از نخست این سد به اتمام برسد در سال ۱۳۹۹ تلاش گسترده‌ای انجام شد که لازم است از وزارت نیرو، استانداری و نمایندگان مجلس تقدیر کنم که مطالعات فاز یک سد میرداماد به عنوان یک ردیف اجرایی در مجلس شورای اسلامی مصوب کنند و پیوست بودجه سال ۱۴۰۰ شد.

حسینی خاطرنشان کرد: تقریبا حدود ۱۱ میلیارد تومان برای این سد اعتبار داده شد بلافاصله در اواسط سال گذشته بعد از اینکه قانون بودجه ابلاغ شد مطالعات فاز دوم را آغاز کردیم به زودی امیدواریم کلنگ جاده دسترسی را به زمین بزنیم

همزمان با فاز دوم این سد کارهای ژئوتکنیک در حال انجام است و تصور ما این است که تقریبا تا ربع سوم سال جاری «فصل پاییز» به اتمام برسد در صورتی که اعتبار لازم برای این سد گرفته شود تا پایان سال جاری نیز کلنگ سد اصلی را به زمین بزنیم.

*کسری مخزن در آبخوان‌های گلستان

وی از کاهش ذخیره آبخوان‌های گلستان خبر داد و یادآور شد: آبخوان‌های گلستان در پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ میلیون متر مکعب و نسبت به دوره دراز مدت ۲۴۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم.

حسینی با اشاره به اینکه در سال‌های نرمال هم با کمبود آب مواجه هستیم که زنگ خطر بزرگی برای گلستان است، افزود: هرچه جلوتر می‌رویم باید روی مدیریت مصرف و مدیریت منابع آب بیشتر توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت‌آب منطقه‌ای گلستان در خصوص آب‌بندان‌های غیرمجاز در گلستان گفت: برخی از آب‌بندان‌های غیرمجاز در گلستان وجود دارد که در حاشیه رودخانه‌ها نیستند وظیفه ما این است که مانع از آبگیری شویم امسال از آب‌بندان‌هایی که در بستر گرگانرود هستند این کار را آغاز کردیم و امیدوارم تا پایان سال به سرانجام برسد.

حسینی با اشاره به اینکه وجود آب‌بندان‌های غیرمجاز باعث اختلال در توزیع آب گرگانرود می‌شود، تصریح کرد: وجود آب‌بندان‌های غیرمجاز باعث آزار و اذیت در پایین‌دست می‌شد و آن منطقه دچار ضرر و زیان می‌شدند ما از سنوات گذشته پیگیر این موضوع بودیم به نظر می‌رسد امسال با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این کار انجام شود.

*تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز در گلستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز در گلستان خبر داد و گفت: اخیرا استانداری گلستان و دستگاه قضایی مرکز استان اجازه تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز را به آب‌منطقه‌ای گلستان داد.

جواد تیموری ابراز کرد: با توجه به اینکه در این آب‌بندان‌ها ماهی پرورش داده شده است تصمیم گرفته شد بعد از صید ماهیان این آب‌بندان‌های غیرمجاز تخریب شوند.

وی در خصوص کشت در گلستان اظهار کرد: سطح زیرکشت را با توجه به کاهش آب در گلستان مدیریت کنیم اراضی که از لحاظ تامین آب وابسته به منابع آب زیرزمینی هستند باید سطح زیرکشت آن کاهش یابد همچنین اراضی که وابسته به منابع آب سطحی هستند باید سطح زیرکشت این اراضی به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: کشت شالی در استان گلستان با استفاده از آب زیرزمینی ممنوع اعلام شد مگر اراضی که در گذشته با سطح حدود ۱۵ هزار هکتار اعلام شده است و وابسته به منابع آب سطحی هستند اجازه دارند اقدام به کشت کنند.

وی در خصوص چاه‌های غیرمجاز در گلستان گفت: ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی در حوزه بخش خصوصی در گلستان داریم چنانچه با موارد تخلفی از بهره‌برداری غیرمجاز آب در بخش سطحی و زیرزمینی مواجه شوند برابر ضوابط با متخلفان برخورد می‌کنیم.

*۱۴ سد مخزنی بزرگ در گلستان وجود دارد

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای گلستان از ۱۴ سد بزرگ مخزنی در گلستان خبر داد و گفت: در حوزه آبریز «قره‌سو» یک سد کوثر با ظرفیت ۶.۵ میلیون متر مکعب حجم ذخیره مخزن داریم.

شعبان رسولی ابراز کرد: در حوزه آبریز گرگان‌رود هشت سد وجود دارد و ظرفیت حجم مخازن سدهای آبریز گرگان‌رود ۴۳ میلیون مترمکعب است و سه سد بزرگ و دو تالاب در حوزه آبریز اترک وجود دارد.

به گزارش فارس، سد نرماب جزو نخستین فاینانس داخلی کشور در زمینه سدسازی بوده است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این طرح بر عهده قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده و بخشی نیز بر عهده دولت است این کار چندین سال است که شروع شده البته اخیرا قرار شد اعتبار سد نرماب در دو بخش اعتبارات دولتی و تهاتر نفت افزایش یابد و دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا اجازه داد مقداری نفت را در بازارها بتواند به فروش برساند و در ازای آن مطالباتی که از دولت دارد بابت طرح‌هایی که در حال اجرا است آن مطالبات را به صفر نزدیک کند از جمله این مطالبات سد نرماب است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تهاتر نفت برای سد «نرماب» دیده شد.

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدمحسن حسینی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار شرکت آب منطقه ای گلستان قرارگاه خاتم الانبیا آبخوان های گلستان میلیون متر مکعب فروش برساند برای سد نرماب بهره برداری سد نرماب آن مطالبات تهاتر نفت منابع آب تامین آب فاز دوم بر عهده آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اعلام این مطلب میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد که برای تکمیل مخازن ذخیره این شهر ۲۰ هزار متر مکعب دیگر در دستور کار قرار دارد که امید است با تامین اعتبار مناسب این پروژه نیز در آینده نزدیک شروع شود.

وی با توجه به حساسیت شهرک مهرگان و خشکسالی های پیاپی اظهار امیدواری کرد که مردم با مدیریت مصرف کمک کنند که آب پایدار در شبکه های توزیع آب دایر و رضایت نسبی بین همه مشترکان فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896334

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل