Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا در قالب پنج پرواز در هفته نخست تیرماه از فرودگاه بیرجند خبر داد .

به گزارش تین نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا در قالب پنج پرواز در هفته نخست تیرماه از فرودگاه بیرجند خبرداد و گفت: با عنایت به اهمیت میزبانی مطلوب از زائران خانه خدا، مقرر شد تا در صورت نیاز از ظرفیت بخش توسعه ی پروژه ترمینال در ایام حج بطور موقت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی با بیان اینکه پروازهای برگشت در هفته نخست مرداد ماه انجام می شود عنوان کرد: تمامی بسترهای لازم جهت اعزام و پذیرش حجاج محترم فراهم شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در خصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند گفت: این پروژه از اوایل سال ۹۸ آغاز بکار کرد و خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی همراه بود.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند در تابستان سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: در حال حاضر این پروژه با بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی خود را سپری می کند و بزودی با ایجاد بستر مناسب به دنبال بهسازی ترمینال حاضر خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی ضمن اشاره به مهم ترین اقدامات سال گذشته خاطرنشان کرد: تکمیل آشیانه ایمنی زمینی، احداث دیوار حفاظتی به طول حدود ۵۰۰ متر، ایجاد موتورخانه برق اضطراری برای پروژه بهسازی و توسعه، خرید حدود ۶۰ متر تسمه نقاله و خریداری تجهیزات ترمینالی بخشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ بود.

طهماسبی با اشاره به بهسازی برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند گفت: فاز اول بهسازی برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند با هدف حذف انعکاس نور و صوت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسد و در سال جاری فاز دوم را با هدف اصلاح شیشه های برج و ایجاد درب خروج اضطراری در دستور کار داریم.

به گفته وی در حوزه هوانوردی نیز ارتقاء زیرساخت های ارتباطی از سایت تقی قنبر بیرجند به سایت مخابرات با تعویض از کابل مسی به فیبر نوری صورت پذیرفت و همچنین جذب پنج نیروی متخصص در این حوزه از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.

وی ضمن اشاره به پیگیری پروژه تکنیکال بلاک فرودگاه طبس در سال جاری گفت: این طرح که پیش تر بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود امسال مجددا از سر گرفته می شود و مراحل مقدماتی و مطالعاتی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تکمیل پروژه توسعه ترمینال، آغاز فاز اول و دوم پروژه محوطه سازی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و تکمیل بهسازی برج مراقبت فرودگاه بیرجند از مهم ترین اهداف سال جاری خواهد بود.

طهماسبی از تعامل فرودگاه و شهرداری برای اخذ پایان کار فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: مراحل اخذ پایان کار با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام و پایان کار طرح های فرودگاه به مساحت حدود ۱۹ هزار مترمربع دریافت می شود.

وی ضمن اشاره به اهداف فرودگاه بیرجند در راستای رونق پروازهای داخلی گفت: در حال حاضر در حال رایزنی با دو شرکت هواپیمایی برای رونق پروازها هستیم و سال جاری شاهد افزایش تعداد و مسیرهای پروازی خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خراسان جنوبی تین برق برج مراقبت پرواز مخابرات فیبر نوری فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی فرودگاه بیرجند خانه خدا سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم‌های ملی جودو ایران به هنگ کنگ لغو شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون جودو، سی و‌ دومین دوره مسابقات جودو قهرمانی آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت به میزبانی هنگ کنگ برگزار می شود که تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکا قرار بود بامداد پنجشنبه ۳۰ فروردین به این رقابت‌ها اعزام شوند، اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در امارات، تمام پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی دبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها نیز با مشکل روبرو شد.   اما با توجه به زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسئولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم برای حضور جودوکاهای کشورمان در مراسم وزن کشی و‌ قرعه کشی مسابقات را انجام داد و بلیت اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان برای ساعت ۱۸ پنجشنبه (۳۰ فروردین) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) صادر شد تا ملی پوشان کشورمان ابتدا به مقصد دبی سفر کنند و پس از آن به کشور هنگ کنگ اعزام شوند، اما متاسفانه باز هم مسئولان فرودگاه از تاخیر در پرواز‌های امارات خبر دادند.   این تاخیر‌ها و لغو پرواز‌ها برای چندین بار و در ساعات مختلف تکرار شد و در نهایت صبح امروز (۳۱ فروردین) پس از ۳۰ ساعت انتظارِ ملی پوشان کشورمان در سالن انتظار، تمام پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) لغو و در نهایت تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان بخاطر زمان کم باقی مانده تا مراسم قرعه کشی و وزن کشی مسابقات از سفر به این رقابت‌ها بازماندند و جودوکاهای کشورمان فرصت حضور در سی و دومین دوره مسابقات جودو قهرمانی آسیا را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • اعزام تیم‌های ملی جودو ایران به هنگ کنگ لغو شد
  • دبی رکورد زد
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت