Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:46:03 GMT

ذخایر گاز اروپا در حال اتمام است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۹۷۵۹

ذخایر گاز اروپا در حال اتمام است

به گزارش «روزنامه ترکیه» پس از آغاز جنگ اوکراین و به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر روسیه تنش زیادی بین اروپا و این کشور بوجود آمده است. در حالی که بین کشور‌های اروپایی درباره گاز طبیعی وارداتی از روسیه بحث و مناقشه ادامه دارد، روسیه تصمیم گرفته است به تدریج گاز صادراتی را به اروپا کاهش دهد. 

آغاز عملیات روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه به روابط خارجی روسیه به ویژه با آمریکا و کشور‌های اروپایی آسیب زیادی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط اروپا و روسیه به نقطه گسست رسیده است و این تنش بیشتر در نقطه انتقال انرژی روسیه به اروپا متمرکز شده است.

مسکو در ماه گذشته گاز طبیعی ارسالی به لهستان و بلغارستان را به طور کامل قطع کرد، اوکراین نیز واردات گاز روسیه را به تاسیسات توزیع گاز سورانوفکا Sohranovka متوقف کرده است. در نهایت روسیه به درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو واکنش نشان داد و گاز ارسالی خود را به این کشور قطع کرد. مسکو یک ماه پیش نیز انتقال برق را به فنلاند متوقف کرد.

اروپا استفاده از ذخایر گاز طبیعی موجود در انبار‌ها را آغاز کرده است

به گزارش کانال تلویزیونی « تی آر تی خبر» ترکیه، با آغاز فصل تابستان و استفاده از ذخایر گاز طبیعی موجود در انبارها، بحران انرژی اروپا که به ۶۷ درصد گاز طبیعی وارداتی از روسیه وابسته است، هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، هشدار داده بود که به اندازه کافی گاز طبیعی در انبار‌های کشور‌های اروپایی ذخیره کرده اند، اما این بحران در ماه‌های زمستان آغاز خواهد شد و بروکسل بدنبال راهی برای خروج از بحران گاز طبیعی است و نگاه‌ها به واردات گاز مایع LNG معطوف شده است.

احساس هراس ناشی از هزینه سنگین گاز مایع ال ان جی

آمریکا برای جایگزینی روسیه و تامین نیاز گازی اروپا وارد عمل شده است. کشور‌های اتحادیه اروپا با وجود آنکه نگران وقوع خطر ناشی از وابستگی به گاز مایع LNG آمریکا هستند، برای تامین انرژی گازی به واشنگتن روی آوردند، اما بعید به نظر می‌رسد که آمریکا گاز طبیعی مایع کافی مورد نیاز اروپا را تامین کند.

مذاکرات اتحادیه اروپا و قطر برای تامین گاز اروپا نیز ادامه دارد، اما قطر اعلام کرده است که نمی‌تواند با صدور ال ان جی LNG جایگزینی برای انرژی روسیه باشد. جستجو‌های بروکسل برای جایگزینی انرژی روسیه ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران انرژی گاز روسیه تحولات اوکراین گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟