Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:35:25 GMT

ژاپن میزبان اجلاس گروه هفت در هیروشیما خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۰۳۲۱

ژاپن میزبان اجلاس گروه هفت در هیروشیما خواهد بود

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، وی معتقد است این شهر که اولین حمله اتمی جهان در آن روی داده است، گزینه ای مناسب برای انتقال پیام صلح به جهانیان است.

این تصمیم مورد حمایت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت که پیشتر در روز جاری با کیشیدا در توکیو دیدار و گفت و گو کرد.

نشست این دو به تاثر از حمله روسیه به اوکراین و تهدید فزاینده متوسل شدن مسکو به سلاح هسته ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم به میزبانی اجلاس گروه هفت در شهر هیروشیما، اقدامی نمادین در مسیر خلع سلاح هسته ای است حتی با وجودی که سه کشور عضو گروه هفت یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه مجهز به سلاح اتمی هستند.

کانادا، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا به عنوان دیگر اعضای گروه هفت از انتخاب هیروشیما به عنوان شهر میزبان نشست این گروه اعلام حمایت کرده اند. هنوز تاریخ دقیق برگزاری این نشست تعیین نشده است.

ژاپن قرار است ریاست این گروه را از آلمان تحویل گیرد. کیشیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی با بایدن گفت: به عنوان نخست وزیر ژاپن تنها کشوری که متحمل بمباران اتمی شده است، مکانی بهتر از هیروشیما وجود ندارد که تعهد به صلح را نشان دهد.

هیروشیما در غرب ژاپن در بمباران اتمی آمریکا در ۶ اوت ۱۹۴۵ ویران شد و ۱۴۰ هزار نفر در حملات آن زمان کشته شدند. سه روز بعد، دومین بمب اتمی در شهر ناکازاکی در جنوب غربی ژاپن انداخته شد.

کیشیدا در مقابل یادبود صلح هیروشیما گفت: مایلم اتحاد به دیگر رهبران گروه هفت از جمله پرزیدنت بایدن را در دفاع از صلح جهانی، نظم و ارزش ها تائید کنم.

بایدن نیز گفت: از سخنان نخست وزیر مبنی بر برگزاری اجلاس گروه هفت در زادگاه وی هیروشیما استقبال می کنم.

دو شهر ناگویا و فوکوکا در مرکز و جنوب غربی ژاپن دو مکان انتخابی دیگر برای میزبانی از اجلاس سال آینده گروه هفت بودند.

برچسب‌ها ژاپن گروه هفت هیروشیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن گروه هفت هیروشیما ژاپن گروه هفت هیروشیما گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن از جام ملت ها حذف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در گروه C امروز دوشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ با برگزاری ۲ دیدار به پایان رسید و تیم‌های قرقیزستان و تاجیکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و ژاپن و کره جنوبی از گردنه رقابت‌ها کنار رفتند.

در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که بازی در پایان با تساوی یک به یک تمام شد. به دنبال این تساوی ژاپن ۴ امتیازی شد و امتیازات تاجیکستان به ۵ رسید.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ به سود قرقیزستان به پایان رسید تا قرقیزستان ۷ امتیازی شود و کره جنوبی بدون کسب امتیاز در انتهای جدول بماند.

به این ترتیب در گروه C قرقیزستان با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و تاجیکستان با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم جواز حضور در دور بعد را کسب کرد.

ژاپن که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است در این گروه ۴ امتیازی شد تا در رده سوم قرار بگیرد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند و یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

کد خبر 6085652

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • خدا به همراهتان، بمب اتمی را شلیک کنید / فیلم
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • ژاپن از جام ملت ها حذف شد
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی