Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@22:31:59 GMT

صفری: بانک اکو فعال شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۰۴۲۸

صفری: بانک اکو فعال شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه گفت: باید بانک اکو را فعال کنیم تا روابط بانکی بین کشورها را پشتیبانی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی صفری در حاشیه اجلاس معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو اکو که امروز در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این نشست با محوریت توسعه وگسترش در تعاملات تجاری و اقتصادی میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اضافه کرد: سال گذشته حجم مبادلات تجاری میان ۱۰ کشور عضو، حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است. این ظرفیت وجود دارد که این حجم مبادلات با ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار نیز برسد. 

وی همچنین بر اهمیت فعال شدن هرچه زودتر این سازمان در حوزه‌های تجارا و بازرگانی بین کشورهای عضو تأکید کرد و گفت: باید بانک اکو را فعال کنیم تا روابط بانکی بین کشورها را پشتیبانی کند. 

صفری افزود: این بانک در حال حاضر پروژه‌های کوچک بین سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان را فاینانس می‌کند؛ اما حوزه فعالیت آن باید بین همه کشورهای عضو گسترش پیدا کند. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اکثر پروژه‌ها در بحث توسعه صادرات باید بیمه شود: اکنون در کراچی پاکستان صندوق بیمه وجود دارد و باید پولی در آن گذاشته شود تا این صندوق بیمه اجرایی و فعال شود.

وی با بیان اینکه بین کشورهای عضو، ظرفیت‌های ترانزیتی خوبی وجود دارد، گفت: اکنون به دنبال اجرای کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق هستیم و خوشبختانه ۱۰ کشور عضو شامل این مسیرهای ترانزیتی هستند. 

صفری با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها در حوزه ترانزیتی بین کشورهای عضو باید گسترش بیشتری پیدا کند، اضافه کرد: همچنین تعرفه‌ها بین کشورهای عضو، همگن و هماهنگ باشد و اگر بتوانیم روی قیمت‌ها و تعرفه‌های گمرکی هماهنگی لازم را داشته باشیم، این امکان وجود دارد که همکاری‌های ترانزیتی بین کشورهای عضو افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهدی صفری دیپلماسی اقتصادی بین کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز بوکسور مازندرانی در قرقیزستان

روزبه صفری بوکسور بهشهری در پیکار‌های بین المللی بوکس قرقیزستان در وزن ۹۲+ کیلوگرم روزبه صفری، عنوان سوم را به دست آورد.

وی پس از کسب پیروزی الیم بیکو از قرقیزستان مقابل رمضان کارانکوف از روسیه ایستاد.

صفری در حالی که راند نخست را برنده شده بود، به دلیل پارگی اَبرو و با تصمیم عجیب داوران بازنده اعلام شد تا با مدال برنز به کار خود پایان داد.

تیم ایران با کسب ۲ مدال نقره و یک برنز به کار خود پایان داد که یک نشان برنز از مازندران هم در میان آن بود.

بوکسور‌های ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که اوایل خرداد در تایلند برگزار می‌شود، خود را مهیا می‌کنند و روزبه می‌خواهد مثل مربی بابلسری تیم ملی مهدی طلوتی، جاسم دلاوری و انوشیروان نوریان، از جمع بوکسور‌های مازنی در تاریخ المپیک‌ها باشد که روی رینگ پاریس مشت می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • مدال برنز بوکسور مازندرانی در قرقیزستان
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • افتتاح نمایندگی میوند بانک در کابل