Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان واردات کالاهای اساسی به کشور از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران طی دو ماه ابتدایی سال جاری به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایران آنلاین، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، در مجموع یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن محصولات راهبردی شامل گندم، برنج و روغن خام برای تأمین نیاز بازار و حفظ ذخایر راهبُردی کشور، خریداری و از طریق ۲۸ کشتی وارد بنادر کشورمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت، یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۳۳ تن گندم از سه بندر مهم جنوب ایران در قالب ۲۳ کشتی وارد کشور شده است که سهم بندرعباس از ورود این کالای راهبردی، ۱۱ کشتی به وزن ۵۲۴ هزار و ۹۳۳ تن، سهم بندر امام ۹ کشتی به وزن ۷۷۳ هزار تن و سهم بندر چابهار ۳ کشتی به وزن ۲۰۴ هزار تن است.

بر اساس این گزارش، در دو ماه اخیر، مجموع وزن انواع برنج خارجی وارداتی به کشور به ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن می‌رسد که در قالب سه کشتی از طریق بندر چابهار، بندر بوشهر و بندرعباس وارد کشور شده، ضمن اینکه در همین مدت، دو کشتی روغن خام، جمعاً به وزن‌ ۸۶ هزار و ۴۳۰ تن نیز از بندر امام وارد کشور شده‌اند.

گفتنی است؛ کالاهای وارداتی به کشور بر اساس برنامه حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران به مراکز و تأسیسات نگهداری این محصولات در سراسر کشور ارسال می‌شود و سپس بر اساس نیازِ مراکز جمعیتی، برای توزیع به اقصی‌نقاط کشورمان ارسال می‌شوند.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: یک میلیون هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند

تین نیوز

شهردار تهران گفت: با رفع اختلاف نظرها واگن های مترو در سال جاری از چین وارد کشور می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: همانطور که در دور اول انتخابات از همه ظرفیت شهرداری برای مشارکت حداکثری مردم استفاده کردیم و از دستگاه های مجری، پشتیبانی کردیم در مرحله دوم نیز همین کار را ادامه می دهیم.
وی با اشاره به نصب دوربین بر روی البسه حریم بان ها، ادامه داد: این اقدام در جهت سامان یافتن و ایجاد شرایط، امری کلی است تا دستگاه های مسوول بتوانند ثبت و ضبط کنند.
زاکانی با اشاره به واردات واگن مترو از چین در سال جاری، گفت: کارفرمای واردات مترو برای 2000 واگن وزارت کشور بود. برای واردات 1071 دستگاه طی دو قرارداد زحمت های اولیه کشیده شده بود، اما اختلاف نظرهایی برای واردات از چین به وجود آمد و اعتراض رییس شورای شهر هم به رعایت نشدن زمان 10 روزه تعیین شده در قرارداد بود که اختلاف نظرها رفع شده و واگن ها در سالجاری وارد کشور می شود.
شهردار تهران از واگذاری فروشگاه شهروند از طریق بورس خبر داد و گفت: بناست که این چنین شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • واردات نامرئی خودرو