Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای بدن بانوی ۴۵ ساله خویی که براثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند عضو در نقاط مختلف کشور اهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی خوی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: مرحومه نعیمه صمصامی ۴۵ ساله عضو انجمن اهدای عضو خوی بود و یک هفته پیش به علت تصادف، دچار مرگ مغزی شده و در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رضا حسن پور گفت: با توجه به بی نتیجه ماندن تلاش‌های پزشکان برای احیای این بیمار مرگ مغری، با رضایت خانواده مرحوم صمصامی در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن او برای نجات جان چندین بیمار در انتظار دریافت عضو، اهدا شد.

وی افزود : تعداد کارت اهدا عضو صادر شده در کشور ۸ میلیون نفر است و در شهرستان خوی ۱۷ هزار نفر در انجمن اهدای عضو، عضویت دارند که این امر نشانگر توسعه و ترویج فرهنگ اهدای عضو در این شهرستان است.

حسن پور تصریح کرد : در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار بیمار نیازمند عضو در کشور در انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۷ تا  ۱۰ نفر از ایشان به سبب نرسیدن نوبتشان جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان