Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما امروز بیش از ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی در کشور داریم که این جمعیت نشان‌ می‌دهد جامعه ما مسیر رشد و دانایی را با سرعتی مناسب و شایسته طی می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دکتر محمدعلی زلفی گل ظهر امروز در مراسم تکریم رئیس و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) استان قم با اشاره به فرارسیدن سالروز سوم خردادماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: اگر مروری داشته باشیم به تاریخ کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، متوجه می‌شویم که استقلال ایران به راحتی به دست نیامده است و باید قدردان آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: در شرایط فعلی، دشمنان و بدخواهان نظام، تلاش می‌کنند که توفیقات جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند‌. قبل از انقلاب اسلامی ما محرومیت‌های بسیاری از جمله تنگ، باریک و خطرناک بودن جاده‌ها را داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیش از انقلاب تعداد محدودی دانشگاه در کشور داشتیم، گفت: تعداد دانشجویان کشور در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار نفر بودند و الان حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در ایران در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب دوره دکتری در کشور وجود نداشت و نخبگان ما خارج از کشور دکتری را دریافت می‌کردند اما امروز سالانه بیش از ۲۰ هزار دانشجوی دکتری جذب می‌کنیم.

زلفی گل ابراز کرد: ما امروز بیش از ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم و این افتخار بسیار بزرگی در عرصه علمی کشور است که نشان از ظرفیتی بزرگ است. به لطف خداوند متعال جامعه ما مسیر دانایی را با سرعت مناسب و شایسته‌‌ای طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۶۰٪ ظرفیت دانشگاه‌های کشور را بانوان به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: در زمان پیش از انقلاب تفکر افراد این بود که درس خواندن و عالم شدن صرفاً برای مردها است، اما نظام جمهوری اسلامی این فرصت استثنایی را در اختیار بانوان قرار داده است چرا که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد آینده‌ کشور و مردم ما دانا و دانایی محور باشد، باید اول مدار خانواده دانایی باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: حواسمان باشد که دشمنان ما در فضای مجازی دائماً سعی می‌کنند که بذر ناامیدی و یأس را در وجود جوانان ایرانی نهادینه کنند و می‌خواهند هویت و باور را بگیرند.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: از شما خواهش می‌کنم تا جایی که می‌توانید درس را عمیق‌تر مطالعه کنید؛ سعی کنید رتبه‌های برتر در کنکور بیاورید و کرسی‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور را بگیرید و سفیر دانشگاه حضرت معصومه (س) در آنجا باشید.

زلفی گل خاطر نشان کرد: آنچه که باعث می‌شود یک انسان رشد کند و به مدارج بالای علمی برسد، اراده قوی و انگیزه و تلاش است.

در پایان این مراسم، نسرین صادق‌زاده سرپرست سابق دانشگاه حضرت معصومه (س) تکریم به عمل آمد و مریم بردبار به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت

مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار تهران با بیان اینکه روز قدس نمادی از وحدت و همبستگی ملل مسلمان است، مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، کمیته امنیتی شورای تامین استان تهران به ریاست سیدکمال سادات مدیرکل امورامنیتی و انتظامی استانداری تهران و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

سید کمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار تهران در این جلسه اظهار کرد: روز قدس نماد وحدت ملی علیه استکبار و رژیم صهیونیستی وتبلور اراده مردم و مقام معظم رهبری در برخورد با این غده سرطانی است.

وی افزود: روز جهانی قدس، در واقع نمادی از وحدت و همبستگی ملل مسلمان در دفاع از حقوق ستم‌دیدگان و مقابله با ظلم است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار تهران با بیان اینکه هر سال اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس بیشتر از سال قبل می‌شود، ادامه داد: امسال نیز با توجه به افزایش توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ظلمی که در حق مردم غزه میشود، قطعاً ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی ساکت نمانده و یک بار دیگر همزمان با موج خروشان جامعه جهانی به پا خاسته و فریاد عدالت خواهی آنان را به گوش جهانیان خواهد رساند.

سادات در خصوص مراسم روز قدس گفت: تدابیر و تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی لازم برای مراسم اندیشیده شده است و با همکاری تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و خدمات‌رسان و امدادی با آمادگی کامل در کنار مردم حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس به شرح زیر اعلام گردید:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی ، میدان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی(ره) - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد(ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

لازم‌ به ذکر است هماهنگی لازم جهت جابجایی مردم از نقاط مختلف شهر به مسیر راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی به منظور تامین اتوبوس کافی برای ارائه خدمات به مردم روزه‌دار صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت