Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه قزوین گفت: آزادسازی خرمشهر با محاسبات مادی قابل تحقق نبود؛ بلکه دلیل آن حمایت‌های الهی و شهامتی بود که خداوند به رزمندگان ما داده بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین انجام شد، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر با محاسبات مادی قابل تحقق نبود؛ بلکه دلیل آن حمایت‌های الهی و شهامتی بود که خداوند به رزمندگان ما داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صدام مطمئن بود که ایرانی‌ها نمی‌توانند خرمشهر را پس بگیرند، اضافه کرد: دلیل این اطمینان هم این بود که دور تا دور خرمشهر رودخانه‌های مختلف قرار دارد و از نظر محاسبات نظامی فتح خرمشهر ممکن نبود؛ اما فرماندهان بزرگ ما از جمله شهید صیاد شیرازی و مجاهدان بی‌نام و نشان با امدادهای غیبی الهی ناممکن را به ممکن تبدیل کردند.

عابدینی با اشاره به این جمله معروف امام خمینی(ره) که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفت: پیروزی ما در عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر بزرگ‌ترین شکست را به دشمن بعثی و حامیان مستکبرش تحمیل کرد و در این عملیات ما توانستیم 19 هزار نفر از سربازان بعثی را اسیر کنیم که در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) با گفتن این جمله مشهور ما را به عامل اصلی پیروزی آگاه کردند. در ضمن زمانی هم که خرمشهر سقوط کرده و توسط بعثی‌ها تصرف شد، باز هم امام خمینی(ره) امیدوار بود و هیچ‌گونه سخنی مبنی بر ناامیدی و احساس شکست در ایشان مشاهده نکردیم و همین روحیه امام قوت قلب رزمندگان ما در فتح خرمشهر بود.

وحدت نیروهای مسلح روز به روز بیشتر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه 4 دهه از آزادسازی خرمشهر می‌گذرد و وحدت نیروهای مسلح روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: ارتشیان و سپاهیان با روحیه جهادی و مشابه در میدان دفاع از آب و خاک این کشور حضور دارند و شاهد وحدت نگاه و اندیشه بین ارکان مختلف نیروهای مسلح هستیم که جای شکرگذاری دارد.

«آزادسازی خرمشهر»؛ امیدی برای این روزهای «ملت»/ توصیه امام(ره) پس از «سوم خرداد» چه بود؟گفت‌وگوی داغ زیر پل خرمشهر؛ روایت دست اول «عنایت» از حماسه‌ها و رنج‌های مردم خرمشهر در سالروز آزادیمعاون سیاسی سپاه: مقاومت در خرمشهر تمام معادلات دشمنان را بر هم زد/ فتح خرمشهرهای دیگری در پیش‌رو قرار دارد

عابدینی ادامه داد: باید از این روحیه و نگاه جهادی مراقبت کنیم و هیچ‌گاه دشمنان را دست کم نگیریم. چرا که تکبر و غرور عامل شکست است و اگر مخلصانه و برای کسب فضیلت جهاد پا به میدان بگذاریم، مشمول عنایات الهی شده و مانند عملیات بیت‌المقدس می‌توانیم تمامی محاسبات دشمنان را به هم زده و هیمنه پوشالی آنها را بشکنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه خرمشهر ستاد نماز جمعه خرمشهر آزادسازی خرمشهر فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم، امام جمعه جدید شهر میانرود شهرستان دزفول معرفی شد. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در این مراسم گفت: امام جمعه محور وحدت و تحول یک منطقه است.

وی افزود: وقتی مسئولان، مردم و امام جمعه در کنار یکدیگر باشند تلاش می‌کنند که مشکلات را کاهش بدهند.

در این مراسم با تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید طاهر حمیدی، امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید احمد علوی اصل به عنوان امام جمعه جدید شهر میانرود معرفی شد. 

در حاشیه این مراسم، جمعی از مردم شهر میانرود با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند