Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: با توجه به افزایش دمای ۳ تا ۶ درجه‌ای در کل کشور پیش‌بینی می‌شود اوج نیاز مصرف روز جاری از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از روابط‌عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با توجه به اوج‌گیری میزان مصرف برق، پایش مصرف اداره‌ها با هدف اطمینان از تامین برق مطمئن و پایدار، با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای امروز میزان انرژی دریافتی برون‌مرزی (واردات برق) حدود ۴۸۰ مگاوات و میزان مصرف برق صنایع ۵ هزار مگاوات گزارش شده است.

بر این اساس با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعت اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک‌کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

وزیر نیرو درباره جزئیات مشوق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق، گفت: از ابتدای خردادماه، مشترکان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف، پنج برابر تعرفه برق هر کیلووات یعنی معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

«علی‌اکبر محرابیان» افزود: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدامات کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی بگیرند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیر گرم و عادی ۳۰۰ کیلووات است، اضافه کرد: مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلووات به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به‌ازای هر کیلووات‌ساعت پنج برابر تشویق می‌شوند یعنی به‌ازای هر کیلووات‌ساعت ۵۰۰ تومان تشویق می‌شوند.

وزیر نیرو تصریح کرد: اگر این مشترک فقط ۵۰ کیلووات صرفه‌جویی کند (به طور مثال سال گذشته ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته و امسال مصرف را به ۲۵۰ کیلووات برساند)، قبض برق این مشترک رایگان شده و هیچ پولی بابت برق پرداخت نمی‌کند.

محرابیان خاطرنشان کرد: اگر مشترک ۲۰۰ کیلووات مصرف و ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی کند، ۵۰ هزار تومان منفعت خواهد شد به‌گونه‌ای که ۲۰ هزار تومان پول قبض شده و ۳۰ هزار تومان از دولت بستانکار می‌شود. به عبارتی دیگر در این موضوع نه‌تنها مشترک برای قبض خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه برای صرفه‌جویی خود نیز پاداشی دریافت می‌کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مصرف بهینه برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مصرف بهینه برق صرفه جویی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به ورودی سدهای استان با توجه به بارندگی‌ها، گفت: سد تهم تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۶.۵ میلیون مترمکعب بود.

اکبر باقری امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سد کینه‌ورس که تامین‌کننده آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره است، تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۳ میلیون مترمکعب بود. 

وی با بیان اینکه سد گلابر نیز ۲ میلیون مترمکعب تاکنون آورد داشته که این میزان سال قبل حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب بود، ادامه داد: سد تالوار نیز تاکنون ۸ میلیون مترمکعب ورودی ثبت شده داشته که این میزان سال قبل حدود ۱۸ میلیون مترمکعب بود و این موضوع نشان می‌دهد که بایستی صرفه‌جویی را در اولویت برنامه‌های مصارف شرب و کشاورزی قرار دهیم.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت بارش‌های استان، گفت: از ابتدای سال آبی تا ۲ فروردین امسال حدود ۱۶۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که این میزان در سال قبل که حدود ۱۸۲ میلی‌متر بود که با این آمار این میزان بارندگی، حدود ۱۱ درصد منفی نسبت به سال گذشته و نسبت به متوسط درازمدت حدود ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا