Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان اینکه باید دو سال دیگر رشد بهره‌وری در کشور به حدود بیش از سه درصد برسد تا به سطح رشد این حوزه در سال ۹۰ برسیم، گفت: باید دغدغه رهبری در این حوزه رفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، میرسامان پیشوایی امروز در جلسه شورای معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تاکید بر هدف‌گذاری مهم دولت سیزدهم در رشد اقتصادی، اظهار داشت: دولت تحقق رشد 8 درصدی را در حوزه اقتصاد مد نظر دارد که 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد آن باید در بخش بهره‌وری به دست آید.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده، مهم‌ترین راهکار تزریق سرمایه جدید و یا تثبیت سرمایه‌های موجود و حمایت از آن‌ها و مصرف بهینه است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که 2.8 درصد از رشد اقتصادی از محل بهره وری محقق شود اما در این زمینه رشدی نداشتیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری از میزان بهره‌وری در کشور رضایت ندارند و این در حالی است که طی 10 سال گذشته در این زمینه عقب گرد داشته‌ایم، افزود: سال گذشته در این راستا رشد 2.9 درصدی را تجربه کردیم و از رشد 4 درصدی اقتصاد کشور در سال گذشته سهم بهره‌وری حدود 3 درصد بوده است حال اگر دو  سال دیگر رشد بهره‌وری بالای 3 درصد را تجربه کنیم به وضعیت سال 1390 خواهیم رسید.

وی آموزش و توانمندسازی در حوزه بهره‌وری را از برنامه‌های امسال سازمان ملی بهره‌وری برشمرد و گفت: زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو کشور در این حوزه است و از این رو دوره‌های آموزشی بهره‌وری برای استان‌های همجوار در زنجان برگزار خواهد شد.

پیشوایی یادآور شد: تمام استان‌های کشور در این خصوص از برنامه ششم عقب هستند اما زنجان بین سه استان موفق کشور در حوزه بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در حوزه بهره‌وری برنامه خود را تدوین کنند، افزود: امسال مهلتی به دستگاه‌های ملی داده می‌شود تا برنامه‌های برش استانی خود را ابلاغ کنند که اگر در این مدت ابلاغ نشد کمیته بهره‌وری استان مختار است برنامه را با همان دستگاه زیرمجموعه جمع‌بندی کند، دستگاه‌های اجرایی شامل دستگاه‌های مادر و استان‌ها بر اساس بند "واو" تبصره 18 قانون بودجه موظف هستند چرخه بهره‌وری را مستقر سازند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی: 6300 خدمت ‌دستگاه‌های دولتی به مردم "کددار" شدمعاون رئیس‌جمهور از طرح تغییر ارائه یارانه نان در استان زنجان بازدید کرد

این مسئول با تاکید بر اینکه باید با عزم جدی موضوع بهره‌وری پیگیری و دغدغه رهبری در این خصوص رفع شود، ادامه داد: جریان سازی نوآوری بهره‌وری از جمله برنامه‌های مد نظر سازمان در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه بهره وری دستگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان، اظهار کرد: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است. به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌های حوزه حفظ حقوق بیت‌المال وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در بازدید از چند مجموعه مشاهده شد در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده است، بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند، گفت: بی‌توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست. مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۳ جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی و رفع تصرف آنها تنظیم کند.

فرجی‌برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفاً اقدامات سلبی مؤثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابر این می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

کد خبر 6088518

دیگر خبرها

  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان