Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و مدیر واحد تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان دانشمند برگزیده کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی این شرکت دانش بنیان، مهران رضایی، مدیر واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نفت و گاز و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، به انتخاب بنیاد فرهنگی البرز، به عنوان دانشمند برگزیده کشور در سال ۱۴۰۱ برگزیده و موفق به کسب "جایزه ملی البرز" شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"جایزه بنیاد البرز" به ‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح کشور شناخته می‌شود که از سال ۱۳۴۲ در دستور کار بنیاد فرهنگی البرز قرار دارد.

این شرکت دانش‌بنیان به عنوان پیشگام تولید کاتالیست برای صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش در کشور شناخته می‌شود که تاکنون موفق به تولید بیش از ۳۰ نوع از انواع کاتالیست‌های مختلف صنایع کشور شده است. به طوری که تاکنون ۲۴ ریفرمر فولادی کشور با کاتالیست‌های شرکت نفت و گاز سرو در مدار تولید قرار گرفته‌اند. 

از دیگر افتخارات رضایی که قبلا نیز بعنوان یک درصد دانشمند برتر جهان از سوی موسسه تامپسون-رویترز معرفی شده بود، می‌توان به برگزیده جشنواره جوان خورازمی، برگزیده جشنواره ملی فولاد ایران، محقق، پژوهشگر برتر کشوری و استانی در چندین سال متوالی و ... اشاره کرد.

وی در حال حاضر نیز داور چندین نشریه معتبر علمی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جایزه ملی البرز ، شرکت‌های دانش‌بنیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جایزه ملی البرز شرکت های دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود.   از مهم‌ترین موضوعات مطروحه در این رویداد بین المللی، بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توسعه صنعت دانش بنیان انرژی‌های تجدید پذیر، چالش‌های توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در صنایع انرژی بر، بررسی چالش بازار انرژی‌های تجدید پذیر و مدل‌های جدید سرمایه گذاری و روش‌های نوین تامین مالی است.   در بیانیه پایانی اجلاس کاپ ۲۸ دبی، کشور‌های جهان بر گذار از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های نو اجماع حاصل کردند و به عبارتی دوران پایان انرژی‌های فسیلی آغاز شده است. همگام با رویکرد‌های جهانی و البته به دلیل ناترازی‌های انرژی در سال‌های گذشته، توسعه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا سه سال آینده در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که البته توسعه دانش بنیان این صنعت و ارتقای توانمندی‌های فناورانه در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.   در همین راستا، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با توجه به رسالت خود در نظر دارد، هشتمین نمایشگاه و کنفرانش بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران را با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی ایران برگزار کند.   همچنین در این رویداد پنجمین  جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر به فعالان این حوزه اهدا خواهد شد. هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران  ۶ و ۷ خرداد در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت WWW.irec.irrea.ir/fa مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور