Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: با گذشت یک هفته پس از جستجوی فراوان جسد افغانی غرق شده در کانال آبیاری دشت قزوین پیدا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ پس از یک هفته تلاش سرانجام جسد فرد افغانی غرق شده در کانال آیباری دشت قزوین پیدا شد.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار برنا از پیدا شدن جسد یک تبعه افغان بعد از گذشت یک هفته خبر داد و اظهار داشت: هفته گذشته در تماس تلفنی با اکیپ هلال احمر شهرستان قزوین، نیروهای امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و موضوع را مورد بررسی قرار دادند  که جست و جو یک هفته به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور تسهیل در پیدا کردن جسد، با هماهنگی دادستانی و شرکت آب منطقه‌ای، از صبح امروز آب کانال قطع شد و سرانجام جست‌وجو برای یافتن جسد جوان غرق شده در کانال در انتهای شهرک صنعتی کاسپین یک نتیجه داد و با تلاش غواص و نیروهای هلال احمر جسد بی‌جان جوان تبعه افغان پیدا شد.

معاون جمعیت هلال احمر  استان قزوین یادآورشد: علیرغم هشدارهای فراوان داده شده از سوی متولیان مبنی بر شنا نکردن در کانال متاسفانه شاهد بی توجهی به این هشدارها هستیم و هر سال تعدادی از شهروندان به دلیل سهل انگار و شنا در کانال جان خود را از دست می دهند و برای دستگاهها نیز هیینه ایجاد می کنند.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به این که در آستانه فصل تابستان هستیم از جوانان ساکن در مناطق حاشیه شهرها که در نزدیکی کانال هستند بار دیگر درخواست می کنیم ضمن رعایت نکات اعلام شده جدا از شنا کردن در رودخانه و کانال‌های آب پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: همه ساله با شروع فصل تابستان، چندین نفر بر اثر غرق شدن در کانال‌های آبیاری دشت قزوین که مکان خطرناکی برای شنا هستند جان خود را از دست می‌دهندو این موضوع بایستی از سوی خانواده ها به فرزندان تذکر داده شود.

هاشمی گفت: انتظار ما از هم استانی های عزیز این است که به هشدارهای داده شده اهمیت دهند و از نزدیک شدن و شنا کردن در کانال و بستر رودخانه خودداری کنند.

وی اظهارداشت: از مردم منطقه دخواست می کنیم از تردد، نزدیک شدن، اتراق کردن در حریم کانال‌ها و رودخانه زیاران و شنا کردن در تاسیسات آبی و در محل‌های شنا ممنوع و پرخطر نیز جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هلال احمر قزوین حکمت الله هاشمی غرق شده در کانال هلال احمر پیدا شد یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران