Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت هند گفت باقی ماندن قیمت نفت در سطح 110 دلار در هر بشکه می تواند تهدیدی بزرگتری از افزایش نرخ تورم برای اقتصاد جهانی باشد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند گفت باقی ماندن قیمت نفت در سطح 110 دلار در هر بشکه می تواند تهدیدی بزرگتری از افزایش نرخ تورم برای اقتصاد جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» در داووس سوئیس گفت: «اگر قیمت نفت در سطح 110 دلار (هر بشکه) باقی بماند، شما تنها در مورد تورم صحبت نمی کنید، بلکه در مورد تهدیدهای بزرگتری صحبت می کنید. شما می دانید اینجاست که حرف «ر» (رکود) وارد می شود.»

وی افزود: « و اگر اقتصاد جهانی به این سمت برود، همه، از جمله تولیدکنندگان نفت باید با عواقب آن و سپس تورم مواجه شوند.»

هند برای کاهش تورم، نرخ مالیات را بر روی چندین محصول از جمله سوخت کاهش داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها