Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری حسین وفایی، قهرمان ایرانی اسنوکر جهان امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. وفایی، مرد شماره یک اسنوکر ایران و قهرمان رقابت‌های شوت آوت 2020 در این نشست خبری اظهار داشت: وقتی خبر فوت مادربزرگم را دادند، در اتاق بودم و گریه می‌کردم. در آن زمان دوستم که قرار بود من را برساند گفت «آماده شو تا برویم مسابقه»، اما من گفتم که اصلاً نمی‌خواهم مسابقه بدهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انرژی و انگیزه دوستم در مسابقه شرکت کردم و خدا را شکر که روز مسابقه انرژی بسیار خوبی گرفته بودم و در نهایت پس از پیروزی این برد و قهرمانی را به مادران ایران زمین تقدیم کردم.

وی در خصوص درگیری لفظی‌اش با اُسالیوان گفت: من بسیار برای این رقابت تلاش کرده بودم. اگر بازی را دیده باشید حرکات اُسالیوان خیلی عجیب بود. زمان بازی فکر نمی‌کردم او کارهای عجیب کند و می‌خواستم او را واقعاً بزنم! اسالیوان در طول بازی صداهایی از خود در می آورد و اعصاب من را خورد کرده بود. احترام احترام می آورد. دلیل بر این نیست که چون ایرانی هستیم چیزی به او نگویم! درست هست وفایی آدم خوبی است اما همینقدر می‌تواند بد باشد. به سالیوان گفتم که احترام احترام می آورد همین وبس. قهرمانی اصلاً برایم مهم نیست و جواب اسالیوان را دادم. مهم نیست قهرمان شوید یا نه. سالیوان از لحاظ شخصیتی الگوی من نیست و به جوانان می‌گویم او را الگوی خود نگیرید. سالیوان لنگ 10 هزار پوند هست. به او گفته‌ام که تو باید هواپیمای اختصاصی داشته باشی. حتی به او گفتم به هیچ ایرانی بی احترامی نکن. بی‌احترامی دیدم بی‌احترامی کردم!

وفایی در مورد پیشنهادهایی که از دیگر کشورها داشته و اینکه چرا به آنها پاسخ نداده است، گفت: اینگونه سوال‌ها شخصی است، برخی فکر می‌کنند در کشورهای دیگر چه خبر است. من کشورم را دوست دارم و نمی‌خواهم به کشور دیگری بروم، اگر قرار باشد برای کشوری بازی کنم و موفق شوم، چه بهتر آن کشور ایران باشد. همه چیز پول نیست که به خاطر آن از کشورم بروم، خانواده‌ام‌ اینجا هستند، اگر قرار باشد همه بروند چه کسی بماند، این مسئله کمی شخصی است، اما به نظرم مهاجرت از فقر می‌آید و باید شرایطی ایجاد شود که ورزشکاران دغدغه مالی نداشته باشند. کلی پیشنهاد داشتم‌ و دارم اما ترجیح می دهم همین جا باشم. اسنوکر به من یاد داد برای رسیدن به اهدافم باید صبر داشت و با برنامه و استراتژی پیش رفت. من آبادانی هستم و با افتخار آمادگی دارم به شهرم بروم و به همشهری هایم در این رشته کمک کنم، البته که برای این کار خودم هم به حمایت نیاز دارم.

مرد شماره یک اسنوکر ایران تصریح کرد: از کسی انتظاری ندارم و خسته شدم از اینکه کسی برایم اسپانسر پیدا کند یا از من تقدیر کنند. من کاری می‌کنم که همین مسئولان برایم دست بزنند و بهتر است زودتر به بیلیارد و اسنوکر ورود کنند. چرا اکنون نباید برند ایرانسل یا همراه اول روی پیراهنم باشد. واقعاً نمی‌خواهم با صحبت کردن از این مسائل وارد حاشیه شوم. برای موفقیت در این  رشته آرام بودن مهم است و باید ذهن آرام باشد. ذهن آرام می‌تواند به انسان کمک کند.  همه چیز در این دنیا به ذهن آدم برمی‌گردد. اگر تصویرسازی ذهنی نداشته باشید هیچ وقت آن را به دست نمی‌آورید.

وی گفت: امیدوارم روزی برسد که مردم متوجه شوند که من چه کار کردم. همین و بس چراکه همین حرف خودش 100 صفحه است. در ورزش نباید حتماً دماغ شکست! با احترام به همه، رشته ما خوب است. نه آسیب دارد نه چیز دیگر. این بازی برای هر شخصی خوب است و امیدوارم حمایت شویم. کسی که در جنگ آسیب دیده برای ذهن اسنوکر بازی کند. از همه دعوت می‌کنم به اسنوکر بپردازند، چرا که برای سلامت ذهن خوب خواهد بود.

قهرمان اسنوکر ایران گفت: اگر بتوانم و شرایط مهیا باشد در بازی‌های داخل سالن شرکت خواهم کرد و پرچم کشورم را به اهتزاز در می آورم، اما واقعیت این است که من نباید همیشه و در همه جا باشم، باید شرایط باشد تا دیگر ورزشکاران هم بیایند و از توانایی های شان استفاده کنند، من همیشه نیستم ‌و آنها هم باید تجربه این عرصه را به دست بیاورند. ورزش اسنوکر محدودیت سنی ندارد اما زندگی حرفه‌ای دردسرهای خود را دارد و من هم مثل همه می خواهم زندگی با آرامش خود را داشته باشم درحالی که باید به خاطر شرایط ورزش قهرمانی تک‌سفرهای زیادی داشته باشم، به همین دلیل فکر می‌کنم تا ۳۴ سالگی این ورزش را ادامه بدهم. دوست دارم تیشرتی که قهرمان شوت اوت شدم را در راه خیر و برای کمک به معیشت هم میهنان عزیزی که شاید در مضیقه باشند به مزایده بگذارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قهرمان اسنوکر ایران حسین وفایی قهرمان ایرانی اسنوکر جهان بیلیارد فدراسیون بولینگ بیلیارد و بولس بی احترامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، محمد قربانی که در نقل و انتقالات زمستانی انتقالی یک میلون یورویی از سپاهان اصفهان به اورنبورگ داشت، دو روز قبل (چهارشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ مقابل دینامو مسکو به میدان رفت و در جریان شکست چهار بر دو تیمش موفق به گلزنی شد.

این هافبک ایرانی که نخستین بازی ملی خود را در فیفا دی اخیر در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان انجام داد، در بازگشت به روسیه شرایط خوبی را تجربه کرد و در بازی با دینامو مسکو هم خطرناک ظاهر شد.

محمد قربانی در دیدار روسیه کاپ مقابل دینامو مسکو با وجود اینکه تیمش با نتیجه چهار بر دو شکست خورد، یک گل به ثمر رساند و با عملکردش در تیم منتخب مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قرار گرفت.

هافبک ایرانی اورنبورگ در چهار بازی لیگ برتر روسیه به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته و در دو بازی ثابت در جام حذفی و روسیه کاپ نیز توانسته برابر اسپارتاک مسکو و دینامو مسکو گلزنی کند.

دیگر خبرها

  • صعود ستاره اسنوکر ایران به مرحله نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۴
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؛ خوشحالی ژابی آلونسو و کادر فنی لورکوزن از تقابل با رم / عکس
  • صعود وفایی به مرحله یک هشتم اسنوکر قهرمانی جهان
  • اسنوکر قهرمانی جهان| صعود وفایی به یک‌هشتم نهایی با شکست حریف ۱۷ ساله
  • اسنوکر قهرمانی جهان| راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات ۲۰۲۴
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴
  • (ویدئو) پیروزی حسین وفایی برابر مارکو فو در مقدماتی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴