Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سفر وزیر صمت به همراه رئیس‌جمهوری به کشور عمان، چند سند همکاری و تفاهم‌نامه درزمینه مبادلات تجاری به امضا رسید.

به گزارش مشرق، «سیدرضا فاطمی امین» در این سفر گفت‌وگوهای دو جانبه ای باهدف توسعه همکاری‌های صنعتی انجام داد.

بر اساس چشم‌انداز ترسیم‌شده قرار است حجم مبادلات تجاری ایران و عمان به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد؛ این رقم اکنون ۷۰۰ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است رئیس‌جمهوری ایران باهدف توسعه روابط تجاری در رأس هیئتی بلندپایه به عمان سفرکرده است.

این پنجمین سفر خارجی رئیس‌جمهوری ایران در ۹ ماه گذشته است و هیئتی متشکل از ۵۰ نفر شامل اعضای کابینه و مدیران ارشد تجاری او را در سفر به عمان همراهی می‌کنند.

ایران و عمان در سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار تجارت دوجانبه را به ثبت رساندند، اما به دنبال استفاده حداکثری از پتانسیل‌های خود در بخش‌های مختلف اقتصاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ارتقای آن به بالاترین سطح هستند.

با توجه به روابط کم‌نظیر ایران با عمان و مدیریت مشترک دو کشور بر تنگه هرمز به‌عنوان مهم‌ترین شاهراه کشتیرانی، حمل‌ونقل و انتقال انرژی جهان، تقویت بیشتر این همکاری‌های تجاری نیز می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت امنیت منطقه داشته باشد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت تنگه هرمز سید رضا فاطمی امین عمان صمت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان از امضای تفاهمنامه همکاری میان این وزارت با دو موسسه به ارزش بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خبر داده است. 

براساس این تفاهم‌نامه‌ها، این مبلغ پول در بخش کمک‌های بشری برای بیش از ۱۶ هزار خانواده نیازمند به کار گرفته می شود.

به گفته مسئولان این کمک ها در مرکز و ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، لوگر، میدان وردک، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی و ننگرهار به‌مصرف می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • شرکت گاز اصفهان با دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد